Lipek81 Postaram się to opisać zwięźle
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
, jeżeli chodzi o pierwsze pytanie to szczerze mówiąc nie wiem jaką mam instalację, auto jest z 1990roku licznik (VDO)na jedną kostkę. Jeżeli zaś chodzi o instalację MFA to na początku jak tylko wpadł mi do głowy pomysł o założeniu tej funkcji nie wiedziałem zbytnio co z czym i jak
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. w pierwszej wersji pod zakupiony licznik z funkcją komputera podłączyłem bezpośrednio manetkę, bazując na dostępnych w sieci schematach (tzw. pinout licznika), nie pamiętam pod jakie styki podłączyłem te cztery przewody z manetki + czujnik temp otoczenia (czujnika oleju nie mam bo silnik 1,3 nie ma do tego miejsca), i około rok czasu jeździłem z taką instalacją i poza tym, że miał lekki mankament (chodzi o przełączanie funkcji MFA1 i MFA2) byłem zadowolony, nawet spalanie pokazywało bardzo przyzwoicie (oczywiście po odjęciu 3 litrów bo o tyle komp zawyża
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
). ale jak kiedyś kolega przyjechał golfem (oczywiście golf 2 1,8) z fabryczną instalacją i zobaczyłem jak powinno działać to coś mnie tknęło i poszperałem na allegro i znalazłem fabryczną wiązkę idąca od skrzynki bezpieczników do licznika i od manetki do skrzynki. poniżej przedstawiam mój zakup:
![Obrazek](http://fotem.pl/data/mini/min_e2e967d07b4888f691b501d982365f9.jpg)
teraz po podłączeniu komputer działa jak powinno być wystarczyło jeszcze do którejś kostki skrzynki bezpieczników podpiąć czujnik otoczenia i wszystko działa (oprócz temp oleju, ale w 1,3 nigdy MFA nie było i w silniku nie ma miejsca na czujnik). I od tej chwili kiedy podłączyłem tą wiązkę miga kontrolka płynu, na początku się zaniepokoiłem ale doczytałem że to świadczy o niskim poziomie płynu w zbiorniku, płynu mam na max, termostat sprawny silnik ma odpowiednią temperaturę więc pozostaje tylko ten czujnik poziomu płynu. Tak sobie myślę że wystarczy tak jak pisałem wcześniej zmostkować jakiś styk w kostce skrzyni i oszukać licznik tylko nie wiem jaki pin i tu jest największy ból
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
A nawiązując do tego co napisałeś że: "oryginalnie kable od MFA są w wiązce silnikowej" bym się nie zgodził bo licznik bierze informację o spalaniu z podciśnienia doprowadzonego + inpulsatora w liczniku a o średniej prędkości i przejechanych kilometrach również z w/w impulsatora. Tak więc przynajmniej dla mnie MFA nie jest w wiązce silnikowej, to jest moje zdanie i mogę się mylić
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
a wracając pod koniec do tej diody to jak znowy podłączyłem starą (fabryczną dla tego auta) instalację licznika problemu nie ma. Tak więc licznik dobry tylko trzeba poszukać pinu czujnika...