Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
Panowie i panie mam problem z wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego. Wskaznik nie podnosi się i pokazuje cały czas temperaturę 0 st.sprawdziłem czujnik jest ok, zabrałem się za przewody na kostce do czujnika i okazało się że przewód masy 2 (brązowy) jest gdzieś przerwany. spr. to przez połączenie przewodu 4 z - na akumulatorze wskaznik licznika wychylał się a po połączeniu przewodu nr.2 z przewodem nr4 nawet nie drgnął( to wszystko znalazłem na necie)Mam pytanie czy tymczasowo mogę przewód nr.2 zastąpić przewodem z masy akumulatora i czy nie będzie miało to skutków ubocznych? z góry dziękuję
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
we wtyczce zdaje się masz dwa brązowe przewody, w pinach 1 i 2...myślę że jak je zmostkujesz to będzie ok i będzie łatwiej niż dawać nowy kabel od aku. Czy kabel nr 2 jest przerwany możesz sprawdzić czy ma przejście do masy...albo żaróweczką, jeden styk do tego kabelka a drugi do plusa
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
na bank jest przerwany... Więc mogę zmostkować i nic się nie powinno stać?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
nie, obydwa idą z tego samego punktu masowego. Tylko upewnij się, że obydwa są brązowe bo pewności nie mam
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
przewód 1 jest też brązowy.mostkowanie 1 z 2 to lepsze rozwiązanie niż nowy przewód, fakt. Ale czy mam gdzieś zwarcie czy przewód 2 nie idzie pod wskaźnik?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
nie no pod wskaźnik idzie 4...2 to masa - tak jak pisałeś w pierwszym pościetom71 pisze:czy przewód 2 nie idzie pod wskaźnik?
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
no a to czemu wskaźnik pokazywał temperaturę jak masę z akumulatora wziąłem? Przecież masy na liczniku nie było?
Wygląda na to że przewód 2 idzie gdzieś na jakąś kostkę (ramę) i stamtąd dopiero pod wskaźnik a jest przerwany miedzy czujnikiem a <kostką>.
No nic jutro zrobię eksperyment z mostkowaniem oby to wystarczyło.. Dzięki wielkie za radę.Jutro dam znać co i jak.
Wygląda na to że przewód 2 idzie gdzieś na jakąś kostkę (ramę) i stamtąd dopiero pod wskaźnik a jest przerwany miedzy czujnikiem a <kostką>.
No nic jutro zrobię eksperyment z mostkowaniem oby to wystarczyło.. Dzięki wielkie za radę.Jutro dam znać co i jak.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
Nowym kablem chcesz zastąpić kabel nr 2, gdyby on szedł na licznik to zmostkowanie czegokolwiek przy czujniku nie ruszyłoby wskazówki. Podając masę na kabel 4 wskazówka się rusza więc logiczne że na licznik idzie kabel nr 4...bo przecież nie ten od akumulatora...logicznym w tym przypadku jest także ża kabel nr 2 jest winny...bo nie ma na nim masy. Oczywiście zakładam że poprawność pracy czujnika sprawdziłeś, bo opisy do tego na forum są...i jeżeli faktycznie tak jest to mostek na pinie 1 i 2 rozwiąże problem.tom71 pisze:no a to czemu wskaźnik pokazywał temperaturę jak masę z akumulatora wziąłem? Przecież masy na liczniku nie było?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości