passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Witam
No więc wczoraj pobawiłem się vagiem
wyskoczyło mi 5 błędów:
-00668
-01117
-17978
-18027
-18008
Po usunięciu ani jeden nie wrócił do dziś.
Dziś po podpięciu pod kompa powrócił błąd 00668 - za niskie zasialanie EMC
Wyczyściłem styki na akumulatorze. akumulator jest nowy ma 2 tygodnie. Wtyczkę do komputera potraktowałem kontakt sprayem, przekaźnik 219 wyczyszczone nóżki, we wnętrzu jak nowy, wyczyściłem wszystkie wtyczki pomiędzy budą a puszką komputera w silniku. Bezpieczniki wszystkie dałem nowe. dołożona dodatkowa masa z silnika na budę.
Pod kierownicą na listwie zasilającej jest takie samo napięcie jak na zaciskach akumulatora.
Ładowanie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14.4 i takie samo jest na listwie zasilającej pod kierownicą. Zaś VAG w grupie 12 widzi ledwo 14.14
Gdy włącze światła, ogrzewanie szyb i dmuchawę napięcie na akumulatorze spada do 13.9 zaś na VAGu pokazuje 13.6 a niekiedy i spadnie na 13.3
Ogólnie auto nie ma problemu z zapalaniem, nic się nie dzieje niepokojącego chodź raz zdarzyło mi się że migała kontrolka z ładowania przez kilka sekund i już chyba od 2 tygodni nic się nie działo z nią.
Dodam że mam podłaczone odcięcie zapłonu pod przewód zasilający przekaźnik 219 ale zasila on sam przekaźnik a nie komputer ( czerwony kabel z zielonym paskiem)
Komputer mam ten poszukiwany przez wiele osób z końcówką GA, auto ma już magistrale CAN
Jak ktoś wie w passacie b5 przed liftem skąd idzie zasilanie komputera i gdzie jego masa jest podłaczona to bym postarał się i to wyczyścić
Z góry dziękuję za pomoc
No więc wczoraj pobawiłem się vagiem
wyskoczyło mi 5 błędów:
-00668
-01117
-17978
-18027
-18008
Po usunięciu ani jeden nie wrócił do dziś.
Dziś po podpięciu pod kompa powrócił błąd 00668 - za niskie zasialanie EMC
Wyczyściłem styki na akumulatorze. akumulator jest nowy ma 2 tygodnie. Wtyczkę do komputera potraktowałem kontakt sprayem, przekaźnik 219 wyczyszczone nóżki, we wnętrzu jak nowy, wyczyściłem wszystkie wtyczki pomiędzy budą a puszką komputera w silniku. Bezpieczniki wszystkie dałem nowe. dołożona dodatkowa masa z silnika na budę.
Pod kierownicą na listwie zasilającej jest takie samo napięcie jak na zaciskach akumulatora.
Ładowanie na akumulatorze na wolnych obrotach bez obciążenia wynosi 14.4 i takie samo jest na listwie zasilającej pod kierownicą. Zaś VAG w grupie 12 widzi ledwo 14.14
Gdy włącze światła, ogrzewanie szyb i dmuchawę napięcie na akumulatorze spada do 13.9 zaś na VAGu pokazuje 13.6 a niekiedy i spadnie na 13.3
Ogólnie auto nie ma problemu z zapalaniem, nic się nie dzieje niepokojącego chodź raz zdarzyło mi się że migała kontrolka z ładowania przez kilka sekund i już chyba od 2 tygodni nic się nie działo z nią.
Dodam że mam podłaczone odcięcie zapłonu pod przewód zasilający przekaźnik 219 ale zasila on sam przekaźnik a nie komputer ( czerwony kabel z zielonym paskiem)
Komputer mam ten poszukiwany przez wiele osób z końcówką GA, auto ma już magistrale CAN
Jak ktoś wie w passacie b5 przed liftem skąd idzie zasilanie komputera i gdzie jego masa jest podłaczona to bym postarał się i to wyczyścić
Z góry dziękuję za pomoc
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
odkręć ta puchę pod maska gdzie znajduje się komputer i zobacz jak to wszystko wygląda szczególnie te kostki
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Pisałem wyżej, że wszystkie połaczenia w tej puszce już wyczyściłem nawet te pomiędzy buda a puchą, w sumie nie było z czego bo zero nalotu, tak samo wtyczka od komputera
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
posiadasz kable rozruchowe podaj masę na krotko do karoserii z klemy minusowej oraz masę na silniki wtedy sprawdź ładowanie
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
ładowanie na wolnych jest 14.4 mierzone na akumulatorze. komputer wyłapuje 14.14 wtedy
Masa do budy z silnika jest dorobiona w 2 miejscach przeze mnie, z karoserii do akumulatora też mam dodatkową masę ( oryginalną było ciężko dokręcić przez rozpórkę)
Dokładniej chodzi mi skąd komputer bierze zasilanie i masę, gdzie te kable idą bo problem jest z zasilaniem samego komputera. Bo reszta instalacji auta jest w bardzo dobrym stanie bo spadki są znikome, nawet na kablu z radia czy zapalniczki takie samo jest napięcie jak na akumulatorze 14.4
Masa do budy z silnika jest dorobiona w 2 miejscach przeze mnie, z karoserii do akumulatora też mam dodatkową masę ( oryginalną było ciężko dokręcić przez rozpórkę)
Dokładniej chodzi mi skąd komputer bierze zasilanie i masę, gdzie te kable idą bo problem jest z zasilaniem samego komputera. Bo reszta instalacji auta jest w bardzo dobrym stanie bo spadki są znikome, nawet na kablu z radia czy zapalniczki takie samo jest napięcie jak na akumulatorze 14.4
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Dziś miałem niewiele czasu ale powalczyłem troszkę i co znalazłem.
Z kompa z dużej wtyczki wychodzi grubszy od innych przewód brązowy czyli masa. Przewód ten nie wchodzi nigdzie przez wtyczki do wnętrza pojazdu tylko tak jakby w zawiniętą taśmą wiązkę.
Wiązka z pudła komputera na podszybiu przechodzi przez grodź do komory silnika. Z wiązki tej wystaje jeden grubszy drut ( 2 razy grubszy jak ten masowy z komputera) i dochodzi do punktu wspólnej masy pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy.
Pytanie : Czy to wspólna masa dla przekaźników i komputera ( łączy się gdzieś pod tą taśmą i wychodzi jeden kabel do tej masy w komorze silnika)
Pytanie 2 : do przekaźnika 219 dochodzi grubszy kabel czerwony z zielonym paskiem. Na tym kablu mam zrobione odcięcie. Od czego jest dokładnie ten kabel? Bo może odcięcie alarmu powoduje spadek napięcia i potem te napięcie traci się dalej.
Z kompa z dużej wtyczki wychodzi grubszy od innych przewód brązowy czyli masa. Przewód ten nie wchodzi nigdzie przez wtyczki do wnętrza pojazdu tylko tak jakby w zawiniętą taśmą wiązkę.
Wiązka z pudła komputera na podszybiu przechodzi przez grodź do komory silnika. Z wiązki tej wystaje jeden grubszy drut ( 2 razy grubszy jak ten masowy z komputera) i dochodzi do punktu wspólnej masy pod zbiornikiem wyrównawczym cieczy.
Pytanie : Czy to wspólna masa dla przekaźników i komputera ( łączy się gdzieś pod tą taśmą i wychodzi jeden kabel do tej masy w komorze silnika)
Pytanie 2 : do przekaźnika 219 dochodzi grubszy kabel czerwony z zielonym paskiem. Na tym kablu mam zrobione odcięcie. Od czego jest dokładnie ten kabel? Bo może odcięcie alarmu powoduje spadek napięcia i potem te napięcie traci się dalej.
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Dziś po dłuższym czasie mając chwile czasu sprawdziłem auto vagiem i wywaliło mi znowu masę błędów z tym ładowaniem.
Przypominam że na pracującym silniku ładowanie na aku i listwie pod kierownicą wynosi 14.4 a vag widzi 13.6
Z tego co widzę jest błąd 18008 na terminalu 15 stacyjki za niskie napięcie. Czy może to oznaczać koniec kostki stacyjki? bo przez nią płynie prąd do przekaźnika świec żarowych, kompa itd
Przypominam że na pracującym silniku ładowanie na aku i listwie pod kierownicą wynosi 14.4 a vag widzi 13.6
Z tego co widzę jest błąd 18008 na terminalu 15 stacyjki za niskie napięcie. Czy może to oznaczać koniec kostki stacyjki? bo przez nią płynie prąd do przekaźnika świec żarowych, kompa itd
passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
Najprościej to sprawdzisz mierząc spadek napięcia na stacyjce.
Ps. zamiast robić zdjęcie lepiej użyć narzędzia wycinanie (jeśli masz win7/8) albo print screena w starszych windowsach
Ps. zamiast robić zdjęcie lepiej użyć narzędzia wycinanie (jeśli masz win7/8) albo print screena w starszych windowsach
MK3 ADZ->AGU
Re: passat b5 00668 za niskie zasilanie EMC
zdjęcie robiłem telefonem bo używałem laptopa a wklejałem przez stacjonarnego bo tak szybciej przerzucić z telefonu do kompa.ssarna1 pisze:Najprościej to sprawdzisz mierząc spadek napięcia na stacyjce.
Ps. zamiast robić zdjęcie lepiej użyć narzędzia wycinanie (jeśli masz win7/8) albo print screena w starszych windowsach
dziwne jest też pojawianie się błędu alternatora, skoro napięcie daje 14.4V i przy włączonych wszystkich odbiornikach jakie są nie spadnie niżej jak 14.1V ( mierzone na akumulatorze, na vagu spada do 13.4 nawet)
W poniedziałek postaram się załatwić drugą stacyjkę bo ta i tak od nowości siedzi, a koszt nie duży i podmienić tylko że błędy nie pojawiają się od razu ale dopiero po jakimś czasie.
Tylko chodziło mi w skrócie o to czy uszkodzona kostka stacyjki może powodować te błędy za niskiego napięcia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości