Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Kulon » ndz lip 08, 2012 19:12

Paulex pisze:I jeszcze jedno pytanie czy przetwornice np AL (Ford, Opel, Mercedes, VW, Audi) to jest to samo tylko inny znaczek?
na 95% tak - sprawdź numer na przetwornicy


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Kocioł DCG
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn mar 13, 2006 00:07
Lokalizacja: Ålgård

Re: Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Kocioł DCG » śr lut 13, 2013 14:29

Odkopuję temat.
Wszystko było ok tylko od jakiegoś czasu lewa strona świeciła wyraźnie słabiej - praktycznie juz nie oswietlała, aż w końcu się spaliła. Były wsadzone żarniki Philips 85122, bodajże 4300K (jak się domyślam fabryka), założyłem dwa nowe Philips 85122WX (6000K). Po wymianie lewa strona ok, a prawa mignie i od razu gaśnie, zapala się ma stałe po 2-3 próbie dopiero. Czytałem, że to może być wina przetwornicy czy startera, ale jeśli przed wymianą działało, a problem zaczął się po wymianie to raczej wykluczam fakt, że akurat w trakcie wymiany żarnika zaczęła przetwornica czy starter szwankować. Czytałem też, że może być problem z instalacją tzn. za niskie napięcie - myślę, że prędzej to może być u mnie przyczyną - podczas wyciągania reflektora mogła się rozłączyć bądź uszkodzić. Przerabiał ktoś to?



Awatar użytkownika
rycer998
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 27, 2011 13:55

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rycer998 » śr mar 27, 2013 13:53

no niestety nie doszedłem do tego co jest grane. Na razie dałem sobie spokój, gdyż założyłem światła do jazdy dziennej więc nie odczuwam zbytnio tej usterki. Ale zamierzam pomalować środek lamp na czarno i wtedy będzie okazja żeby bliżej się temu przyjrzeć. Ale osobiście obstawiam że to zapłonnik...



Awatar użytkownika
Paulex
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lut 24, 2011 17:19
Lokalizacja: Rytro

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Paulex » wt maja 28, 2013 18:33

Kocioł DCG pisze:Odkopuję temat.
Wszystko było ok tylko od jakiegoś czasu lewa strona świeciła wyraźnie słabiej - praktycznie juz nie oswietlała, aż w końcu się spaliła. Były wsadzone żarniki Philips 85122, bodajże 4300K (jak się domyślam fabryka), założyłem dwa nowe Philips 85122WX (6000K). Po wymianie lewa strona ok, a prawa mignie i od razu gaśnie, zapala się ma stałe po 2-3 próbie dopiero. Czytałem, że to może być wina przetwornicy czy startera, ale jeśli przed wymianą działało, a problem zaczął się po wymianie to raczej wykluczam fakt, że akurat w trakcie wymiany żarnika zaczęła przetwornica czy starter szwankować. Czytałem też, że może być problem z instalacją tzn. za niskie napięcie - myślę, że prędzej to może być u mnie przyczyną - podczas wyciągania reflektora mogła się rozłączyć bądź uszkodzić. Przerabiał ktoś to?
Polecam wyciągnąć przetwornice, zamienić stronami i zobaczyć co się stanie, również żarniki. U mnie było podobnie i to był zapłonnik czyli tak jak przypuszczałem.


TDI -> The Devil Inside

Cytryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 20:42
Lokalizacja: Kraków

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: Cytryn » sob cze 08, 2013 19:15

Podepnę się pod temat. Jakiś czas temu zaczął gasnąć mi prawy xenon, ostatnio lewy zrobił się fioletowy aż w końcu zgasł na dobre. Kupiłem orginalne żarniki philipsa D2S, pojechałem do elektryka i ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że patałach, który wcześniej tym samochodem jeździł założył do orginalnych zapłonników żarniki HID w taki sposób, że kable wychodzące z zapłonnika do wtyczki D2S są przecięte i zlutowane z wtyczkami pasującymi do żarników HID. Na szybko znalazłem coś takiego: http://xenonlight.pl/pl/przewody-wysoki ... piecia-d2s" onclick="window.open(this.href);return false; te dwie czarne wtyczki będą pasowały do tego co teraz wychodzi z moich zapłonników i oczywiście na drugim końcu jest normalna wtyczka D2S. Już pomijając całą głupotę tego rozwiązania, czy to będzie działać? Oczywiście wiem, że najlepiej byłoby kupić orginalne zapłonniki z normalnymi wtyczkami, ale wolałbym uniknąć dodatkowych wydatków. Zdziwiłem się też tym, że tylko na lewej lampie mam przetwornice, a na prawej lampie niby jest zagłębienie do wkręcenia przetwornicy ale nie ma miejsca na wtyczkę do niej. Czy w Borach (2001) tak jest czy coś jest nie tak i brakuje też drugiej przetwornicy (zanim te chińskie żarniki padły, działały normalnie)? Przyznam się, że zgłupiałem kompletnie.

Edit - przeczytałem internet i dogrzebałem się do tego, że były dwa rodzaje lamp, ja mam starszy, gdzie przetwornice są zamontowane poza lampami, pod nadkolami, a to co wygląda jak przetwornica na lewej lampie to czujnik samopoziomowania. Czyli moim jedynym problemem teraz jest dopasowanie orginalnych zapłonników z nieorginalnymi wtyczkami do żarników D2S. Ciekawi mnie, jak to jest, że orginalne zapłonniki dają taki sam "prąd" jaki potrzebują żarniki HID.



bosse
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lis 07, 2010 15:25
Lokalizacja: Kraków

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: bosse » pn cze 02, 2014 22:37

Odświeże troche temat, bo mam podobny problem jak kolega rycer998

Wiecie moze co jest przyczyna tego, ze raz na jakis czas nie włącza mi sie lewy xenon? Dopiero po drugiej lub trzeciej probie zaskoczy? Dodam, ze to ori xenon, ale po brawie swiatła widac, ze wlasnie ten lewy swieci gorzej niz prawy. Moze po wymianie zarnikow problem ustanie? Z tego co zauwazyłem to wlasnie w lewej lampie siedzi jakis chinczyk a w prawej Philips.



Awatar użytkownika
rafal15rs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: ndz mar 09, 2014 18:59
Lokalizacja: Mazowieckie

Wymiana żarnika w lampie ksenonowej

Post autor: rafal15rs » ndz cze 22, 2014 16:52

witam, teraz ja jestem włascicielem golfa ktorym jeżdził rycer998 czyli autor tego tematu. jak go kupiłem na chinskich zarnikach problem był. zalozylem niedawno oryginalne osram 4300k i problem jest nadal. jestescie pewni ze to zapłonnik ? czytajc ten temat chyba 2 osoby potwierdzily ze tak mialy i to był zapłonnik. ktos jeszcze mnie utwierdzi w tym przekonaniu ? :)


Moje MK4

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości