Bora xenon regulacja

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
luckylukass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: pn lis 03, 2008 19:18
Lokalizacja: Piła

Bora xenon regulacja

Post autor: luckylukass » pn lis 07, 2011 21:24

Witam mam problem z prawym xenem w vw Bora. Mianowicie nie ma w aucie automatyczznej regulacji więc soczewke podnosilem manualnie przy lampie. Sęk w tym że skończyła sie regulacja a lampa świeci dużo za nisko. Pytanie moje jest takie czy oryginalne xenony mają system autopoziomowania? Przy zapalaniu nie widzę jednak ruchu ani lewej ani prawej soczewki. Co może być przyczyną? Czy coś wyczepiło się w lampie? Miał ktoś taki przypadek?


JETTA COUPE MOST WANTED
http://jettaclub.pl/viewtopic.php?f=56&t=13901

GOLF MK2 SYNCRO

If you want to ride my jetta, get down on your knees and kiss my hand on my command

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Bora xenon regulacja

Post autor: Kamel » pn lis 07, 2011 23:15

luckylukass pisze:Pytanie moje jest takie czy oryginalne xenony mają system autopoziomowania?
luckylukass pisze:nie ma w aucie automatyczznej regulacji
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :bigok:
Jeśli lampy były oryginalnie (fabrycznie) to było samopoziomowanie.
Jeśli lampy są dokładane i założono kompletne samopoziomowanie - to znaczy że jest :bigok:
Jeśli natomiast dołożono same lampy to nie będzie samopoziomowania.
Można zrobić regulację wysokości świecenia z kabiny, ale czy takowa jest to akurat zależy od tego jak przerabiano lampy.
luckylukass pisze:Przy zapalaniu nie widzę jednak ruchu ani lewej ani prawej soczewki. Co może być przyczyną?
Przyczyną jest brak samopoziomowania - zresztą sam o tym pisałeś na początku swojego posta.
luckylukass pisze:Czy coś wyczepiło się w lampie? Miał ktoś taki przypadek?
Ściągnij lampę i dokładnie ją obejrzyj.
Może tak kręciłeś regulacją, że wykręciłeś całkowicie śrubę z plastiku przy odblasku.
A może - co jest częste w ori xenach z MK4 / Bory - masz uwaloną plastikową śrubę regulacyjną i do poprawnego działania lamp konieczna jest jej wymiana lub przeróbka na metalową.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
luckylukass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: pn lis 03, 2008 19:18
Lokalizacja: Piła

Bora xenon regulacja

Post autor: luckylukass » wt lis 08, 2011 19:14

Dziś to sobie dokładnie obejżałem. Xen był oryginalnie i lampy są oryginał. Wtyczki są na 12 przewodów i kolory zgadzaja się więc nie był to home made. Spróbuję Vagiem podziałać bo jest szaro-biały kabel od diagnostyki. Zapytam tylko jeszcze o jedną rzecz. Czy światła "wstają" w górę po zapaleniu w VW Bora na oryginalnych xenach?


JETTA COUPE MOST WANTED
http://jettaclub.pl/viewtopic.php?f=56&t=13901

GOLF MK2 SYNCRO

If you want to ride my jetta, get down on your knees and kiss my hand on my command

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Bora xenon regulacja

Post autor: Kamel » wt lis 08, 2011 20:39

luckylukass pisze:Czy światła "wstają" w górę po zapaleniu w VW Bora na oryginalnych xenach?
Oryginalnie zarówno w MK4 jak i w Borze powinny po włączeniu podnieść maksymalnie się i opuścić.
Sprawdź błędy, bo może po prostu silniczek dał ciała.
Posadź kogoś w środku niech włączy światła, a Ty w tym czasie z głową pod maską słuchaj czy silniczki będą dawać znać.
Jeśli silniczki będą działać to nie pozostanie niestety nic innego, jak zdjęcie lampy i dokładna diagnoza mocowań odblasków łącznie z plastikowymi śrubami regulacyjnymi.

Na początek sprawdź te silniczki, a jak coś to będziemy dalej myśleć.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

bodller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:11
Lokalizacja: Kraków

Bora xenon regulacja

Post autor: bodller » ndz lis 13, 2011 12:43

Witajcie, podepnę się do tematu. Kupiłem ori xenony AL do mojej borci i właśnie jedna ze śrub regulacyjnych jest urwana, czy ta śruba podejdzie od zwykłej lampy ? Druga rzecz to pomimo dobrych przejściówek i poprawnego podpięcia kabli w lampach nie działa manualne poziomowanie. Silniczki 1J0 941 295 E, gdzieś obiło mi się że powinny być z A ale nie mogę tego znaleźć, czy można je jakoś sprawdzić ?



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Bora xenon regulacja

Post autor: Kamel » ndz lis 13, 2011 15:26

bodller śruby regulacyjne w zwykłych lampach są zupełnie inne, więc nie podejdą.
Możesz próbować kleić swoje plastikowe albo zastąpić je zwykłymi metalowymi M6 odpowiednio spreparowanymi.

Co do silniczków regulacji to jeśli nie działają w obu lampach to sprawdź jeszcze raz czy przejściówki są na pewno dobre i czy przewody w lampach są na pewno poprawnie podpięte.
Jeśli faktycznie przejściówki i przewody są w porządku to znaczy, że oba silniczki - co się raczej rzadko zdarza - szlag trafił.
Ja bym jednak obstawiał jakieś błędy w przeróbce instalacji lamp lub niekompletne przejściówki.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

bodller
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 12:11
Lokalizacja: Kraków

Bora xenon regulacja

Post autor: bodller » ndz lis 13, 2011 16:04

Dzisiaj sprawdzałem wszystko miernikiem i wszystko jest zgodne z opisem z forum, jutro sprawdzę jeszcze raz, w aucie też.



Awatar użytkownika
luckylukass
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: pn lis 03, 2008 19:18
Lokalizacja: Piła

Bora xenon regulacja

Post autor: luckylukass » sob lis 19, 2011 16:21

Podpiałem auto pod Vaga i wyskoczył bład 776 - czujnik poziomowania lewy przód. Co to za czujnik i gdzie on jest?


JETTA COUPE MOST WANTED
http://jettaclub.pl/viewtopic.php?f=56&t=13901

GOLF MK2 SYNCRO

If you want to ride my jetta, get down on your knees and kiss my hand on my command

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5945
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Bora xenon regulacja

Post autor: grg474 » ndz lis 20, 2011 17:31

luckylukass pisze:Co to za czujnik i gdzie on jest?
czujnik przy przednim wahaczu - strona kierowcy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

fantazma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn mar 05, 2012 23:59

Re: Bora xenon regulacja

Post autor: fantazma » sob mar 23, 2013 17:15

Ja mam znowu inny problem w Borze, a mianowicie nie umiem się połączyć VAG-iem, wyskakuje cały czas, że nie można się połączyć. Xenon jest oryginalny i fabryczny, nie było nic dokładane. Jeśli rusze tym cięgnem od samopoziomowania i następnie przekręcę zapłon to słychać że silniczki działają. Nie ma jednak efektu, że przy każdym odpaleniu podnoszą i opuszczają soczewkę. Chciałem właśnie to sprawdzić ale nie umiem się połączyć... Wchodzę w kanał 55 i nic... Z resztą łączy się od razu. Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Bora xenon regulacja

Post autor: Kamel » sob mar 23, 2013 18:11

fantazma pisze:Nie ma jednak efektu, że przy każdym odpaleniu podnoszą i opuszczają soczewkę.
fantazma muszę skorygować moje wcześniejsze wypowiedzi. Wtedy jeszcze nie miałem rozgryzionego samopoziomowania w MK4, a miałem jedynie do czynienia z samopoziomką w nowszych autach, przez co mylnie wydawało mi się, że w MK4 będzie tak samo.

Tak więc MK4 ma samopoziomowanie statyczne, w związku z czym nie będziesz miał efektu podnoszenia się i opuszczania po odpaleniu auta.
Poziomowanie będzie działało jeśli np. załadujesz kilka worków cementu do bagażnika.

Jeśli chodzi o połączenie się ze sterownikiem to sprawdź styki przy przetwornicy lewej lampy (przy lampach Bosch przy sterowniku samopoziomowania na lewej lampie), być może zaśniedziały styki. W lampach z Bory przetwornice/sterownik są pod lampą, przez co łatwiej się tam zbiera wilgoć.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

fantazma
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pn mar 05, 2012 23:59

Bora xenon regulacja

Post autor: fantazma » sob mar 23, 2013 22:00

Będę musiał to pooglądać. Wymieniałem już żarniki i dojście do tych lamp jest naprawdę kiepskie. Wiem też że mam lampy z dwoma przetwornicami (przy lewej i prawej lampie). Gdzieś czytałem, że to jakiś nowszy typ lamp? Samochód jest z 2003r. Przy wymianie żarników wszystko wyglądało elegancko. No ale połączyć się nie da. Chyba po prostu nie będę tego ruszał skoro silniczki działają po poruszaniu drążkiem od samopoziomowaniu z przodu. Dzięki za odpowiedź!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 43 gości