1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Witam wszystkich.
Pacjent to golf IV 1.9 tdi (alh,66kw)
Dzisiaj z rana po odblokowaniu alarmu, nagle zaczeły mrugać kontrolki na desce rozdzielczej + pasy bezpieczenstwa + cisnienie oleju + pozimu płynu hamulcowego, oczywiści poziom płynów jest w normie. Kluczyk nie był wsadzony do stacyjki. Po przekręceniu stacyjki kontrolki przestają wariować, do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Odłączyłem akumulator, nic to nie dało. Po wyjęciu bezpiecznika nr 15 kontrolki przestały świecić. Co może być przyczyną zaistniałej sytuacji?. Jazda bez bezpiecznika 15 czym może skutkować. Zauważyłem że zaczęła się palić kontrolka esp. Z góry dziękuje za pomoc.
Pacjent to golf IV 1.9 tdi (alh,66kw)
Dzisiaj z rana po odblokowaniu alarmu, nagle zaczeły mrugać kontrolki na desce rozdzielczej + pasy bezpieczenstwa + cisnienie oleju + pozimu płynu hamulcowego, oczywiści poziom płynów jest w normie. Kluczyk nie był wsadzony do stacyjki. Po przekręceniu stacyjki kontrolki przestają wariować, do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Odłączyłem akumulator, nic to nie dało. Po wyjęciu bezpiecznika nr 15 kontrolki przestały świecić. Co może być przyczyną zaistniałej sytuacji?. Jazda bez bezpiecznika 15 czym może skutkować. Zauważyłem że zaczęła się palić kontrolka esp. Z góry dziękuje za pomoc.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Dzisiaj było jeszcze gorzej. Zaczęły świrować wszystkie kontrolki na desce. Miałem nawet sytuacje, że wyłączenie pracującego motoru - wyjęcie kluczyka wcale go nie uruchomiło, było cały zasilanie na pompie. Generalnie odłączenie sterownika (wyjęcie bezpiecznika 29) pomaga. Więc trop pada na sterownik silnika. Błędy jakie sczytałem.:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-10 - - - Intermittent
A może to stacyjka świruje? Wyjęcie kluczyka powinno odciąć zasilanie sterownika, mam rację?
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-10 - - - Intermittent
A może to stacyjka świruje? Wyjęcie kluczyka powinno odciąć zasilanie sterownika, mam rację?
Ostatnio zmieniony sob mar 02, 2013 08:11 przez tzebrowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Czyli chyba raczej to nie stacyjka, tylko alarm swiruje. Sam zakładałeś?tzebrowski pisze:po odblokowaniu alarmu, nagle zaczeły mrugać kontrolki
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: 1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcow
Źle się wyraziłem. Miałem na myśli centralny zamek, a nie alarm:).
W sumie przegapiłem najważniejsze, cały czas mruga kontrolka immo. Sprawdziłem dzisiaj bloki mierzone w liczniku kanał 22, w pozycje 2 miałem 0 (powinno być 1 z tego co wyczytałem) pomimo uruchomionego motoru - więc wskazuje to na pętle immo. Zastanawia mnie jedno, skoro mruga kontrolka immo to jakim cudem uruchomiłem auto, wtf?
W sumie przegapiłem najważniejsze, cały czas mruga kontrolka immo. Sprawdziłem dzisiaj bloki mierzone w liczniku kanał 22, w pozycje 2 miałem 0 (powinno być 1 z tego co wyczytałem) pomimo uruchomionego motoru - więc wskazuje to na pętle immo. Zastanawia mnie jedno, skoro mruga kontrolka immo to jakim cudem uruchomiłem auto, wtf?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Wczoraj dobrałem się do stacyjki, myślałem że cewka immo się poluzowała, ale to chyba nie to. Co więcej odłączyłem zasilanie od cewki i nadal mogłem uruchomić silnik - więc chyba immo jest wyłączone w sterowniku. Ciekawi mnie jedna sprawa po wyjęciu bezpiecznika 29 - mogę sie połączyć się vagiem do sterownika silnika. Skoro zostało odłączone zasilanie sterownika to jakim cudem mogę się połączyć ?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Jak zamkniesz auto z kluczyka to pali sie dioda w drzwiach.
Moim zdaniem jest to raczej wina licznika a nie sterownika silnika bo on nie ma nic do tych kontrolek.
Jakie bledy w liczniku?
Moim zdaniem jest to raczej wina licznika a nie sterownika silnika bo on nie ma nic do tych kontrolek.
Jakie bledy w liczniku?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: 1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcow
Jak zamknę auto z kluczyka to dioda w drzwiach raz się pali raz nie - podejrzewam że to mikrostyk w zamku świruje i raz aktywuje centralny raz nie..
Dzisiaj pogrzebalem troche. Obserwacje jakie zebralem. Bez bezpiecznika F29 można odpalić auto. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się sprężynka świec, a auto można odpalić. Po wyłączeniu silnika bez bezpiecznika F29 silnik dalej pracuje - czyli jest napięcie na zaworze pompy start/stop - n109. Można wyłączyc silnik bez kluczyka w stacyjce wkładając bezpiecznik F29 w gniazdo. Oczywiscie jak jest bezpiecznik w gniezdzie to zapala się sprezynka - mozna zapalic i zgasic auto z kluczyka. Przekaźnik 109 podmieniłem więc odpada. Czyli można wnioskować, że po wyłączeniu silnika wyjęciu klucyka jest caly czas zasilanie na sterwoniku.
Błędy w liczniku to:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-10 - - - Intermittent
Jak wyjąłem sterownik to w mniejszej kostce na na pinach był zielony nalot. Jak odłączyłem tylko tą mniejszą kostkę od sterownika to z włożonym bezpiecznikiem f29 i wykjętym kluczykiem miałem komunikty na desce. Więc chyba to nie ta kostka. Czy jest możliwośc by dostał się woda do sterownika od strony kostki?
Dzisiaj pogrzebalem troche. Obserwacje jakie zebralem. Bez bezpiecznika F29 można odpalić auto. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się sprężynka świec, a auto można odpalić. Po wyłączeniu silnika bez bezpiecznika F29 silnik dalej pracuje - czyli jest napięcie na zaworze pompy start/stop - n109. Można wyłączyc silnik bez kluczyka w stacyjce wkładając bezpiecznik F29 w gniazdo. Oczywiscie jak jest bezpiecznik w gniezdzie to zapala się sprezynka - mozna zapalic i zgasic auto z kluczyka. Przekaźnik 109 podmieniłem więc odpada. Czyli można wnioskować, że po wyłączeniu silnika wyjęciu klucyka jest caly czas zasilanie na sterwoniku.
Błędy w liczniku to:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01314 - Engine Control Module
01128 - Immobilizer Pickup Coil (D2)
35-10 - - - Intermittent
Jak wyjąłem sterownik to w mniejszej kostce na na pinach był zielony nalot. Jak odłączyłem tylko tą mniejszą kostkę od sterownika to z włożonym bezpiecznikiem f29 i wykjętym kluczykiem miałem komunikty na desce. Więc chyba to nie ta kostka. Czy jest możliwośc by dostał się woda do sterownika od strony kostki?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Tam sa 2 rodzaje sterownika silnika.
Zoabacz czy na 47 lub 37 jest napiecie po stacyjce.
To napiecie idzie wlasnie przez bezpiecznik F29. Bez tego silnik nie powinien pracowac.
Moze ktos cos namieszal w instalcji.
Zoabacz czy na 47 lub 37 jest napiecie po stacyjce.
To napiecie idzie wlasnie przez bezpiecznik F29. Bez tego silnik nie powinien pracowac.
Moze ktos cos namieszal w instalcji.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Zgodnie ze schematami, które przeglądałem to napięcie ma na pinie 37.
-
- ->|<-
- Posty: 1750
- Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
- Lokalizacja: northern
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Sprawdź miernikiem jak wskazali, a nie na schemacie.
Kupię:
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.
" What does the World, mean to You ? "
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcowego
Jak pisaalem wczesniej - 2 rodzaje sterownika, jeden ma na 37 a drugi na 47.
Sprawdz tu i tu.
Sprawdz tu i tu.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Sytuacja wygląda następująco.
Pin 37:
Przy włączonym zapłonie - wsadzonym bezpieczniku jest ~12.77v
Przy włączonym zapłonie wyjętym bezpieczniku jest ~12.77v
Przy wyłączonym zapłonie - wsadzonym bezpieczniku jest ~3.2v
Przy wyłączonym zapłonie - wyjętym bezpieczniku jest 11.5v
Przy odłączone stacyjce (kostka) - napiecie z wsadzonym bezpiecznikiem ~3.2, z wyjętym 11.5
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przy sprawdzaniu okazało się, że po wyjęciu tego skojarzonego z modułem wentylatorów wszystko wróciło do normy. Małe sprostowanie. W tą zimę świrowały mi wiatraki, więc odłączyłem małą wtyczkę od modułu wentylatorów i był spokój. Mało jeżdżę, motor nie łapał temp roboczej więc postawiłem że naprawie to później . Widać wentylatory przypomniały o sobie. A problem, który powstał by wariancją poprzedniego. Wcześniej było tak że jak wyjmowałem bezpiecznik F16 od wentylatorów to pracowały one nawet po wyjęciu kluczyka.
Pin 37:
Przy włączonym zapłonie - wsadzonym bezpieczniku jest ~12.77v
Przy włączonym zapłonie wyjętym bezpieczniku jest ~12.77v
Przy wyłączonym zapłonie - wsadzonym bezpieczniku jest ~3.2v
Przy wyłączonym zapłonie - wyjętym bezpieczniku jest 11.5v
Przy odłączone stacyjce (kostka) - napiecie z wsadzonym bezpiecznikiem ~3.2, z wyjętym 11.5
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przy sprawdzaniu okazało się, że po wyjęciu tego skojarzonego z modułem wentylatorów wszystko wróciło do normy. Małe sprostowanie. W tą zimę świrowały mi wiatraki, więc odłączyłem małą wtyczkę od modułu wentylatorów i był spokój. Mało jeżdżę, motor nie łapał temp roboczej więc postawiłem że naprawie to później . Widać wentylatory przypomniały o sobie. A problem, który powstał by wariancją poprzedniego. Wcześniej było tak że jak wyjmowałem bezpiecznik F16 od wentylatorów to pracowały one nawet po wyjęciu kluczyka.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: 1.9 tdi - swiecą kontrolki oleju, poziomu płynu hamulcow
Przy okazji zabawy z golfem rozwinęła mi się taśma airbag. Mam model z esp. Jakoś nawinąłem tą taśmę, jednak pali mi się kontrolka esp. Z błędów wynika, że nie jest zaadoptowany czujnik skrętu. Gdy mam koła na wprost nie mam, żółtego kółeczka w okienku. Czy w takim stanie da się zaadoptować ten czujnik ?, czy muszę jeszcze raz nawinąć tą taśmę? Macie jakieś patenty jak to zrobić dobrze ? I kolejne pytanko jaki jest pin do modułu airbag?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości