Regulacja świateł
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Regulacja świateł
Witam,
Nie działą mi to pokrętło na desce z regulacją świateł... Mimo kręcenia ze światłami się nic nie dzieje. Co mogło się popsuć?
Nie działą mi to pokrętło na desce z regulacją świateł... Mimo kręcenia ze światłami się nic nie dzieje. Co mogło się popsuć?
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Regulacja świateł
Hah ;D Jak je mogę sprawdzić? Śrubsztakiem je wyciągne normalnie? Bo silniczki mam na pewno.
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Regulacja świateł
Konrraadoo, miernik w łapę i sprawdź czy na wyjściu (kabel brązowo-biały) zmienia się napięcie jak kręcisz pokrętłem.
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Odp: Regulacja świateł
Czyli 2 skrajne piny podpiete, środkowy odpiety i do niego wpiety miernik, druga część miernika do masy?
Wytaptane z Galaxy S3 lub Amigi
Wytaptane z Galaxy S3 lub Amigi
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Regulacja świateł
Mam tylko 2 piny tam... I tyle jest w kostce. Niestety, na tych 2 pinach z kostki nie ma napięcia wgl :/ nawet po włączeniu świateł. O co chodzi?
Jak podłączyłem miernik do tego przełącznika i nim kręciłem, opór się zmieniał.
Jak podłączyłem miernik do tego przełącznika i nim kręciłem, opór się zmieniał.
- hayperekpo
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2719
- Rejestracja: sob kwie 07, 2007 13:41
- Lokalizacja: Kraków/GOP
Regulacja świateł
Sprawdzałeś oba kable, tj. żółty i brązowo biały? Na żółtym powinno być +12 po zapaleniu lamp (albo po przekręceniu zapłonu - nie pamiętam już).Konrraadoo pisze:Niestety, na tych 2 pinach z kostki nie ma napięcia wgl :/
To znaczy, że przełącznik jest raczej sprawny.Konrraadoo pisze:Jak podłączyłem miernik do tego przełącznika i nim kręciłem, opór się zmieniał.
Widać nie dochodzi Ci 12V - sprawdź bezpiecznik nr 20 czy nie jest przepalony.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Regulacja świateł
na żółtym powinno być napięcie po zapaleniu świateł mijania (a do świateł mijania potrzebny jest zapłon...także włączamy zapłon, zapalamy światła), nie ma to trzeba szukać. Zobacz czy świeci się prawe światło mijania...jak nie to wymień bezpiecznik nr 20...jak świeci to trzeba szukać przyczyny pomiędzy bezpiecznikiem nr 20 a regulatorem.
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Regulacja świateł
Miałem tylko 2 kable idące do tego, sprawdziłem multimetrem 0 reakcji. Tzn zrobiłem tak, w jeden z pinów wpiołem minus z multimetra, a w drugi plus z multimetra. Nie sprawdzałem na zapalonym mijania, tak światła oba się świecą. Czyli żółty kabel do plusa na mierniku, minus do masy (gdzie ją znajdę?) i powinno być 12V po zapaleniu silnika ?
To jak to dokładnie sprawdzić?
To jak to dokładnie sprawdzić?
Ostatnio zmieniony wt lut 12, 2013 18:35 przez Konrraadoo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Regulacja świateł
dowolny brązowy kabelek w aucie...albo z akuKonrraadoo pisze:Czyli żółty kabel do plusa na mierniku, minus do masy (gdzie ją znajdę?)
kluczyk na zapłonie (silnika nie trzeba odpalać) + włączenie świateł mijaniaKonrraadoo pisze: i powinno być 12V po zapaleniu silnika ?
- Konrraadoo
- grupa sandomierska
- Posty: 182
- Rejestracja: pn lut 04, 2013 22:30
Regulacja świateł
Dobra, napięcie na kablu jest.
Podpiołem żółty kabelek do + na multimetrze, a - do brązowego kabelka co idzie do regulacji natężenia światła, na zapalonym silniku miałem ~13V. Co dalej mam sprawdzić?
Podpiołem żółty kabelek do + na multimetrze, a - do brązowego kabelka co idzie do regulacji natężenia światła, na zapalonym silniku miałem ~13V. Co dalej mam sprawdzić?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Regulacja świateł
napięcie jest, regulator sprawdziłeś...to teraz wepnij regulator we wtyczkę, pobaw się pokrętłem i upewnij się że zmienia się napięcie na kablu brązowo/białym. Później sprawdź napięcie przy silniczku w lampie, tam jest to kabelek czarny...ma być zbliżone do tego przy wyjściu z regulatora. Jak to będzie ok to upewnij się że brązowy kabelek ma dobrą masę a niebieski zasilanie (podłączenie jest w tym samym miejscu co kabelek żółty przy regulatorze). Jak to będzie ok to zostają silniczki...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości