Check, sonda lambda, katalizator
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Check, sonda lambda, katalizator
Witam
Jestem nowy na forum, witam wszystkich i mam nadzieje że dobry temat wybrałem.
Tak więc zacznę od początku, katalizator miałem już do wymiany ( porcelanka w środku popękała), chciałem wstawić stumiennice gdyż tani koszt lecz się okazało że tu jest problem bo w tym golfie w silniku 2.0 sonda lambda jest włożona centralnie w katalizator a takiej strumiennicy nie dostanę, dobry katalizator takie jeśli w ogóle się dostanie to koszt około 1400zł... Postanowiłem z mechanikiem odkręcić sondę, wyjąć katalizator i wywalić całą porcelankę ze środka i później zamontować pusty i przykręcić sondę tak jak była i tu zaczyna się problem gdyż po jakimś czasie zaczął się palić check i podejrzewam że od tego więc pomyślałem że po prostu trzeba skasować po takim zabiegu błąd, tak też zrobiłem ale po około 200km znów wyskoczył check...
Co o tym sądzicie i co mogę zrobić? Czy ten check jest raczej od tego czy gdzie indziej muszę szukać przyczyny? Jeśli od tego to co zrobić by wyeliminować błąd? Najchętniej wstawiłbym strumiennice gdyby dało jakoś z tą sondą tu coś zdziałać.
Pozdrawiam
Jestem nowy na forum, witam wszystkich i mam nadzieje że dobry temat wybrałem.
Tak więc zacznę od początku, katalizator miałem już do wymiany ( porcelanka w środku popękała), chciałem wstawić stumiennice gdyż tani koszt lecz się okazało że tu jest problem bo w tym golfie w silniku 2.0 sonda lambda jest włożona centralnie w katalizator a takiej strumiennicy nie dostanę, dobry katalizator takie jeśli w ogóle się dostanie to koszt około 1400zł... Postanowiłem z mechanikiem odkręcić sondę, wyjąć katalizator i wywalić całą porcelankę ze środka i później zamontować pusty i przykręcić sondę tak jak była i tu zaczyna się problem gdyż po jakimś czasie zaczął się palić check i podejrzewam że od tego więc pomyślałem że po prostu trzeba skasować po takim zabiegu błąd, tak też zrobiłem ale po około 200km znów wyskoczył check...
Co o tym sądzicie i co mogę zrobić? Czy ten check jest raczej od tego czy gdzie indziej muszę szukać przyczyny? Jeśli od tego to co zrobić by wyeliminować błąd? Najchętniej wstawiłbym strumiennice gdyby dało jakoś z tą sondą tu coś zdziałać.
Pozdrawiam
Check, sonda lambda, katalizator
Zamiennik kata kupisz za ok 400 zł. Poszukaj na forum w dziale benzyna były ostatnio o tym tematy.
Check, sonda lambda, katalizator
Mnie też interesuje ten błąd czy to może być od tego? Dlatego że katalizator jest w środku pusty to sonda to wykrywa i check się pali?
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Re: Check, sonda lambda, katalizator
Raczej tak ale podepnij go pod VAGa to będziesz wiedział.Dreduu pisze:Mnie też interesuje ten błąd czy to może być od tego? Dlatego że katalizator jest w środku pusty to sonda to wykrywa i check się pali?
Check, sonda lambda, katalizator
Muszę podjechać pod jakiś komputer i znów 200 w plecy :/ I nie wiadomo co mi powiedzą...
Mam taki kabel ELM 327 Interface OBD II ale jakoś nie mogłem sobie z nim poradzić i tymi programami bo w sumie goły kabel kupiłem i ani razu nie używałem, ten VAG zadziała z tym kablem? I pewnie tylko pod WinXP mogę to podłączyć? Bo pod Win7 nie było sterowników... Na prawdę dziękuję za pomoc bo już nie mam pomysłów a ciągle ładować kase to chyba bym musiał na bank napaść
Mam taki kabel ELM 327 Interface OBD II ale jakoś nie mogłem sobie z nim poradzić i tymi programami bo w sumie goły kabel kupiłem i ani razu nie używałem, ten VAG zadziała z tym kablem? I pewnie tylko pod WinXP mogę to podłączyć? Bo pod Win7 nie było sterowników... Na prawdę dziękuję za pomoc bo już nie mam pomysłów a ciągle ładować kase to chyba bym musiał na bank napaść
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Check, sonda lambda, katalizator
Dreduu, gdzie Ty jeździsz na podpięcie kompa?! za sprawdzenie błędów max 50zł.
Nie wiem co masz za kabel ale jeśli pod złącze RS232 to nie potrzeba sterowników, Polskiego Vaga sobie poszukaj albo VAG-COM i próbuj, jest na forum temat odnośnie kabli i oprogramowania.
Nie wiem co masz za kabel ale jeśli pod złącze RS232 to nie potrzeba sterowników, Polskiego Vaga sobie poszukaj albo VAG-COM i próbuj, jest na forum temat odnośnie kabli i oprogramowania.
Check, sonda lambda, katalizator
Taki kabel http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyc ... 84330.html" onclick="window.open(this.href);return false; muszę chyba jakiegoś lapka z xp załatwić...
Vaga mam już "VAG 4.9 PL - Diagnostyka sam. - vw, audi, seat, skoda"
Vaga mam już "VAG 4.9 PL - Diagnostyka sam. - vw, audi, seat, skoda"
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Check, sonda lambda, katalizator
Bedzie Ci sie zapal check poniewaz mieszanka spali jest niewlasciwa...jezeli wykryje ja jako "zbyt uboga" to jeszcze pal licho gorzej jak wykryje ze jest "za bogata" wtedy auto przejdzie w stan serwisowy inaczej zwany krytycznym bledem (check bedzie migal)...auto bedzie chodzi na 3 garach i nie pojedziesz szybciej niz 80 na godzine a na starcie spod swiatel slimaki beda Cie wyprzedzac;). Sa trzy a wlasciwie cztery rozwiazania:
1. Wstawic jakas uzywke (jezeli masz gazik to nie ma to sensu)
2. Wstawic emulator sondy
3. Odsunac nieco sonde od kata...w necie masz kilka porad jak to zrobic najczesciej robi sie to przy uzyciu stalowej rury a dokladnie kolanka.
Jezeli masz gaz no to masz jeszcze jedno rozwiazanie w postaci regulacji gazu tak aby dostawal nieco zbyt uboga mieszanke...(od czasu do czasu check sie zapali ale nie przejdzie w stan krytyczny). Swego czasu u mojej dziewczyny w goferze bylo tak ze trzeba bylo jezdzic z lapkem na siedzeniu pasazera bo tryb serwisowy wlaczal sie srednio 10x na setke...najgorzej bylo gdy dzialo sie tak podczas wyprzedzania.
Dreduu, ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 96353.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dziala zarowno na xp jak i 7 (trzeba tylko ustawic zgodnosc).
1. Wstawic jakas uzywke (jezeli masz gazik to nie ma to sensu)
2. Wstawic emulator sondy
3. Odsunac nieco sonde od kata...w necie masz kilka porad jak to zrobic najczesciej robi sie to przy uzyciu stalowej rury a dokladnie kolanka.
Jezeli masz gaz no to masz jeszcze jedno rozwiazanie w postaci regulacji gazu tak aby dostawal nieco zbyt uboga mieszanke...(od czasu do czasu check sie zapali ale nie przejdzie w stan krytyczny). Swego czasu u mojej dziewczyny w goferze bylo tak ze trzeba bylo jezdzic z lapkem na siedzeniu pasazera bo tryb serwisowy wlaczal sie srednio 10x na setke...najgorzej bylo gdy dzialo sie tak podczas wyprzedzania.
Dreduu, ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 96353.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dziala zarowno na xp jak i 7 (trzeba tylko ustawic zgodnosc).
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2013 16:16 przez Mavrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Check, sonda lambda, katalizator
Mam sekwencje, krytyczny się nie zapalał bo golfem wczoraj jechałem 210km/h na A1, mocy nie stracił... Widzę że ja to zielony jestem
Myślę o jakiejś strumiennicy takiej zastępczej tylko to ze 400zł, niedaleko mnie jest serwis właśnie który się tym zajmuje. A myślałem żeby kupić jakąś strumiennice do 100zł i za 50zł żeby ktoś zamontował..
Myślę o jakiejś strumiennicy takiej zastępczej tylko to ze 400zł, niedaleko mnie jest serwis właśnie który się tym zajmuje. A myślałem żeby kupić jakąś strumiennice do 100zł i za 50zł żeby ktoś zamontował..
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Check, sonda lambda, katalizator
Dreduu, Kombinujesz z tą strumienicą, a pewności czy to zadziała nie masz.
Na Twoim miejscu szukałbym zamiennika katalizatora jak kolega marcin7x5 pisał i problem z głowy.
Na Twoim miejscu szukałbym zamiennika katalizatora jak kolega marcin7x5 pisał i problem z głowy.
Check, sonda lambda, katalizator
Szukałem już tylko 2.0 115km ciężko znaleźć a używki nie chcę bo okaże się jeszcze że porcelanka będzie uwalona, czytałem że na forum ktoś się już tak nadział na oszustów...
Spróbuję odpalić tego Vaga przez ten kabelek bo załatwiłem lapka z XP, co wybrać w tym programie http://www.obd2.pl/galerie/p/polski-vag ... bd2_71.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; żeby tą sondę i katalizator sprawdzić?
Spróbuję odpalić tego Vaga przez ten kabelek bo załatwiłem lapka z XP, co wybrać w tym programie http://www.obd2.pl/galerie/p/polski-vag ... bd2_71.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; żeby tą sondę i katalizator sprawdzić?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check, sonda lambda, katalizator
Slyszales o tym ze uboga mieszanka jest zabojcza dla silnika? Pewnie nie skoro takie glupoty piszesz.Mavrick pisze:Bedzie Ci sie zapal check poniewaz mieszanka spali jest niewlasciwa...jezeli wykryje ja jako "zbyt uboga" to jeszcze pal licho gorzej jak wykryje ze jest "za bogata" wtedy auto przejdzie w stan serwisowy inaczej zwany krytycznym bledem (check bedzie migal)...auto bedzie chodzi na 3 garach i nie pojedziesz szybciej niz 80 na godzine a na starcie spod swiatel slimaki beda Cie wyprzedzac;). Sa trzy a wlasciwie cztery rozwiazania:
1. Wstawic jakas uzywke (jezeli masz gazik to nie ma to sensu)
2. Wstawic emulator sondy
3. Odsunac nieco sonde od kata...w necie masz kilka porad jak to zrobic najczesciej robi sie to przy uzyciu stalowej rury a dokladnie kolanka.
Jezeli masz gaz no to masz jeszcze jedno rozwiazanie w postaci regulacji gazu tak aby dostawal nieco zbyt uboga mieszanke...(od czasu do czasu check sie zapali ale nie przejdzie w stan krytyczny). Swego czasu u mojej dziewczyny w goferze bylo tak ze trzeba bylo jezdzic z lapkem na siedzeniu pasazera bo tryb serwisowy wlaczal sie srednio 10x na setke...najgorzej bylo gdy dzialo sie tak podczas wyprzedzania.
Dreduu, ja mam taki: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-obd ... 96353.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dziala zarowno na xp jak i 7 (trzeba tylko ustawic zgodnosc).
Wiesz jak dziala instalacja 4 geberacji LPG? Emulator to sobie mozesz wstawic do golf 3 przy starej instalacji LPG.
Odsuniecie sondy od katalizaotra nic nie da - cos czytales ale nie masz zbytnio pojecia o co chodzi.
Odsuniecie sondy od ukladu wydechowego spowoduje brak oscylacji jej napiecia gdzie wtedy ECU powiadomi Cie bledem o braku aktywnoasci sondy.
- Mavrick
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2064
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Check, sonda lambda, katalizator
Nie twierdze ze mieszanke nalezy ograniczyc do minimu ale obciac ja o 2-5% od dawki podstawowej. Czy aby napewno "brak aktywnosci"? patent raczej ma na celu to aby do sondy docieralo nieco mniej spalin. Znam jedno auto ktore jezdzi na tym juz ponad 2 lata i check wyswietlil sie tylko raz a wczesniej palil sie non stop wiec cos w tym musi byc.agrala pisze:Slyszales o tym ze uboga mieszanka jest zabojcza dla silnika? Pewnie nie skoro takie glupoty piszesz.
Wiesz jak dziala instalacja 4 geberacji LPG? Emulator to sobie mozesz wstawic do golf 3 przy starej instalacji LPG.
Odsuniecie sondy od katalizaotra nic nie da - cos czytales ale nie masz zbytnio pojecia o co chodzi.
Odsuniecie sondy od ukladu wydechowego spowoduje brak oscylacji jej napiecia gdzie wtedy ECU powiadomi Cie bledem o braku aktywnoasci sondy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości