Rozładowujący się akumulator

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
epiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 03:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Rozładowujący się akumulator

Post autor: epiotr » śr sty 09, 2013 02:30

Mam problem z moim MK2 1.8 RP w automacie.Średno co 2 -3 tygodnie pada akumulator i nie moge znaleźć przyczyny.Akumulator Bosch nowy kupiony wg.katalogu IC na jesieni, sprawdzony niedawno na urządzeniu wychodzi że jest OK.Alternator Bosch 90A nowy(po regeneracji) mój stary ładował niecałe 14V i ten też tak ładuje(podobno one tak mają). Sprawdzane urządzeniem czy nie bierze za dużo prądu podczas postoju i wychodzi że jest w normie. Rozrusznik wymieniony na inny używany, bez zmian. Mapa mi sie już urywa i nie wiem gdzie dalej szukać. Znajomy mechanik twierdzi że wszystkie samochody ładują powyżej 14V i tu może być przyczyna. Czy były może alternatory innej firmy niż Bosch w tej wersji które ładowały więcej? Bo nic innego nie przychodzi mi do głowy tylko ewentualnie jeszcze raz wymienić alternator żeby ładował więcej. Może ten akumulator potrzebuje takiego ładowania a to które mam mu nie wystarcza? Co jeszcze może być nie tak?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Rozładowujący się akumulator,problem help!!!

Post autor: wojtas46 » śr sty 09, 2013 07:21

Moim zdaniem alternator , przy włączonych światłach powinien dawać minimum 14V , jeżeli jest poniżej to faktycznie może co jakiś czas siadać aku



Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

Rozładowujący się akumulator,problem help!!!

Post autor: cinek2004 » śr sty 09, 2013 13:39

Wpadla mi w rece ostatnio karta gwarancyjna od Centry Futury. W jednym z punktow pisza, ze reklamacja nie bedzie uwzgledniona, gdy napiecie ladowania jest ponizej 14,2V i wyzsze niz 14,5V. Tak wiec napiecie ponizej 14V automatycznie dyskwalifikuje Twoj alternator.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Rozładowujący się akumulator

Post autor: silent_rob » śr sty 09, 2013 15:16

radzę pomierzyć też pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie :bajer:


Obrazek

mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1201
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Rozładowujący się akumulator

Post autor: mariusz33 » śr sty 09, 2013 15:58

Moze radio jezeli masz .Mi w mk3 radio przez 2 tygodnie tez wyciagnie prad (sprawdzilem) dlatego je wyjmuje.


Mariusz

Awatar użytkownika
epiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 03:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Rozładowujący się akumulator

Post autor: epiotr » śr sty 09, 2013 19:31

silent_rob pisze:radzę pomierzyć też pobór prądu na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie :bajer:
mariusz33 pisze:Moze radio jezeli masz .Mi w mk3 radio przez 2 tygodnie tez wyciagnie prad (sprawdzilem) dlatego je wyjmuje.
Dzięki za porady ale jak pisałem wcześniej auto było już sprawdzane na wyłączonym zapłonie (może niezbyt dokładnie się wyraziłem) specjalnymi cęgami czy nie bierze prądu i wszystko jest ok.
Zamówiłem już regulator do 14.5V i mam nadzieję że to rozwiąże problem,szkoda że wcześniej nie wiedziałem że takie regulatory istnieją,ile to nerw by mi i żonie zaoszczędziło grrrrrr...
Za jakieś 3-4 tygodnie dam znać czy pomogło.



mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1201
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Rozładowujący się akumulator

Post autor: mariusz33 » śr sty 09, 2013 20:08

Ja tez mialem miezone jak bylo radio ale to znikomy pobor.


Mariusz

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Rozładowujący się akumulator

Post autor: norek111 » śr sty 09, 2013 20:22

sprawdzałem dzisiaj klientowi pobór prądu bo aku rozładowywało i okazało się że radio wyłączone pobierało 120mA :shock:


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Rozładowujący się akumulator

Post autor: grandi » śr sty 09, 2013 20:28

Najmniejszy jaki akumulator mogłeś zamontować to 41 , najwiekszy 61 , w dieslu tez mam 62 , kto dobierał ci akumulator. Nic dziewnego że Ci się rozładowuje jak masz 90 o wilele za duży ponad dwa razy


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Rozładowujący się akumulator

Post autor: Qto » śr sty 09, 2013 20:34

epiotr, sprawdź ładowanie na samym altku a nie na klemach... i podaj jakieś liczby jeżeli chodzi o pobór prądu
grandi pisze:Najmniejszy jaki akumulator mogłeś zamontować to 41 , najwiekszy 61 , w dieslu tez mam 62 , kto dobierał ci akumulator. Nic dziewnego że Ci się rozładowuje jak masz 90 o wilele za duży ponad dwa razy
Gdzie napisał, że ma aku 90Ah ?? Na jakiej podstawie stwierdzasz że największy może być 61 ?? Ja w benzynie 1.4 mam 72Ah...a czasami 100Ah wkładam jak jest potrzeba



Awatar użytkownika
epiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 03:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Rozładowujący się akumulator

Post autor: epiotr » śr sty 09, 2013 22:07

mariusz33 pisze:Ja tez mialem miezone jak bylo radio ale to znikomy pobor.
To radio jeździło wcześniej w drugim moim aucie przez długi czas i nie było z nim kłopotów więc narazie nie biorę go pod uwagę.
grandi pisze:Najmniejszy jaki akumulator mogłeś zamontować to 41 , najwiekszy 61 , w dieslu tez mam 62 , kto dobierał ci akumulator. Nic dziewnego że Ci się rozładowuje jak masz 90 o wilele za duży ponad dwa razy
90A to ma alternator

Qto pisze:epiotr, sprawdź ładowanie na samym altku a nie na klemach... i podaj jakieś liczby jeżeli chodzi o pobór prądu
grandi pisze:Najmniejszy jaki akumulator mogłeś zamontować to 41 , najwiekszy 61 , w dieslu tez mam 62 , kto dobierał ci akumulator. Nic dziewnego że Ci się rozładowuje jak masz 90 o wilele za duży ponad dwa razy
Gdzie napisał, że ma aku 90Ah ?? Na jakiej podstawie stwierdzasz że największy może być 61 ?? Ja w benzynie 1.4 mam 72Ah...a czasami 100Ah wkładam jak jest potrzeba

Napięcie sprawdzone na klemach i na zaciskach alternatora,jest takie samo. Więcej danych napiszę za kilka dni bo obecnie jestem w delegacji i nie mam jak tego sprawdzić a nie pamiętam ich.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Rozładowujący się akumulator

Post autor: grandi » śr sty 09, 2013 22:53

co z tego ze masz 90 A alternator jak fabrycznie np w passacie b5 sa 120 ah a aku jest 72


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
epiotr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 03:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Rozładowujący się akumulator

Post autor: epiotr » czw sty 10, 2013 09:17

grandi pisze:co z tego ze masz 90 A alternator jak fabrycznie np w passacie b5 sa 120 ah a aku jest 72
to informacja dla Ciebie że 90A ma alternator a nie akumulator o czym wcześniej pisałeś



Makdaam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sie 04, 2009 15:19
Lokalizacja: Piła
Kontakt:

Rozładowujący się akumulator

Post autor: Makdaam » pt sty 25, 2013 00:18

Jaki typ Boscha? Ja właśnie się zorientowałem, że kupiłem bezobsługowy (Centra Futura) i trzeba zmienić napięcie alternatora na 14.2-14.4 w moim Mk4 (tylko dlaczego Centra rekomenduje ten akumulator do mojego Golfa?).

Jeżeli jest "bezobsługowy", to prawdopodobnie jest domieszkowany na obu elektrodach wapniem i wymaga wyższego napięcia ładowania niż stare akumulatory. Sprawdź w instrukcji/gwarancji. Jeżeli ma zwykłe zaworki (odkręcane do każdej celi osobno) to prawdopodobnie jedna elektroda jest wzbogacona antymonem, a druga wapniem i napięcie ładowania może być co najmniej od 13.6V do 14.0V w zależności od producenta akumulatora (można spokojnie ładować większym, ale trzeba uważać na zgazowanie - współczesne mają zaworki wyrównawcze i trzeba dolewać elektrolitu).

Nawet jeżeli alternator nie jest uszkodzony warto zmienić napięcie ładowania na 14.4V.

Oczywiście po moich przejściach odradzam korzystanie z produktów firmy Centra.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości