Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: mgralien » śr sty 23, 2013 13:51

Witam
Mam pytanie odnośnie napięcia na akumulatorze. U mnie pomiary były następujące:
- przed zapłonem - ok 12V
- grzanie świec - ok 11 V
- przy rozruchu - spadek do ok 8 V
- na włączony silniku - ponad 14 V

I moje pytanie jest następujące: czy to może oznaczać, że akumulator nie trzyma napięcia? Przez ten duży skok potrafią zamigać kontrolki od ABS i ESP (podobno migają poniżej 9V).

Mam bezobsługowego Kagera 680 A, 74 Ah, auto jak w opisie. Wiek akumulatora nieznany. Myślę nad wymianą, tylko właśnie czy nowy akumulator może pomóc na te wysokie spadki.

Dzięki za informacje



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: marcin7x5 » śr sty 23, 2013 14:12

W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: mgralien » śr sty 23, 2013 14:49

marcin7x5 pisze:W pierwszej kolejności do sprawdzenia aku czy trzyma parametry pod obciązeniem. Podjedź do pkt gdzie sprzedają aku to mają takie zestawy do sprawdzania. Druga rzecz to rozrusznik. Jak będzie stawiał zbyt duże opory lub będzie juz w kiepskim stanie tez będzie powodował zwiększony pobór prądu podczas rozruchu a tym samym spadek napięcia na aku.
No właśnie rozrusznik kręci dobrze (poza rozruchem po nocy przy mrozach). Bo rozumiem, że rozrusznik trzeba i tak oddać i ew. w ciemno regenerować bo tak się nie sprawdzi czy nadaje się do regeneracji.

Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.

Więc albo w ciemno regenerować rozrusznik, albo w ciemno kupić nowy akumulator. Tylko co pewniejsze? :)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: marcin7x5 » śr sty 23, 2013 16:18

Zacznij od regeneracji rozrusznika. Nie zaszkodzi mu to a tylko może pomóc tymbardziej jeżeli nie wiesz czy było cokolwiek z nim robione od nowości.
mgralien pisze:Pod obciążeniem aku miał ok. 14.3V.
Jeszcze nie widziałem aku, które po obciążeniu miernikiem bocznikowym miałby14,3V. Tym bardziej, że napięcie spoczynkowe w pelni naładowanego aku to 12,6V.

Aku sprawdza się na wymontowanym/odłaczonym z instalacji samochodu i patrzy się jakie napięcie utrzymuje. Są specjalne testery tylko trzeba podjechac do kogos kto taki posiada.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: doggie » śr sty 23, 2013 16:33

rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: mgralien » śr sty 23, 2013 17:55

doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
mógłbyś dodać czemu? :) przez ten spadek?



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: needved » śr sty 23, 2013 18:20

Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: mgralien » śr sty 23, 2013 18:30

needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem? :)
Montowałeś znajomemu w TDI?

Dzięki za informacje :pub:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: Haki » czw sty 24, 2013 00:27

mgralien pisze:
needved pisze:Mój znajomy też ma kagera 74Ah 680A, 2lata i aku nadaje się do wymiany. Tak wolno rano kręci rozrusznikiem że auto ma duże problemy z rozruchem niejednokrotnie już nie odpalił.
Gdy założyłem mu nową Wartę, rozrusznik kręci jak szalony. A też chciał wymieniać już rozrusznik.
Moje zdanie o aku KAGERA jest takie, że są robione z badziewia tak aby przeżyły okres gwarancyjny.
O widzę to ten sam aku co mój. Mógłbyś dokładnie podać jaki założyłeś model? Ile Ah i jaki prąd rozruchowy? A po czym stwierdzić, że aku wolno kręci rozrusznikiem? :)
Montowałeś znajomemu w TDI?

Dzięki za informacje :pub:

Słychać przecież jak kręci ... :panna:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: mgralien » czw sty 24, 2013 07:34

Haki pisze:Słychać przecież jak kręci ... :panna:
Nie każdy potrafi stwierdzić na słuch :pub:

Spadek napięcia można zaobserwować u mnie tutaj (od 26 s):
[youtube][/youtube]



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zbyt duży spadek napięcia przy rozruchu

Post autor: doggie » czw sty 24, 2013 10:03

mgralien pisze:
doggie pisze:rozrusznik rozrusznikiem ale aku do śmietnika się nadaje
mógłbyś dodać czemu? :) przez ten spadek?
z praktyki i doświadczenia



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości