Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » sob sty 12, 2013 19:42

Witam ,

Mam problem z porannymi rozruchami zwłaszcza po dłuższym postoju. Stawiałem na słaby lub rozładowujący się aku więc kupiłem nowy. Zanim jednak go wymienię chciałbym usunąć pewną usterkę instalacji, która jak myślę może rozładowywać stary. Chodzi o to że czasami, czy to podczas jazdy czy na postoju całkowicie gaśnie oświetlenie kabiny (podczas jazdy nie da się go włączyć). Nie działa ani oświetlenie wewnątrz ani lampki w drzwiach. W przypadku gdy chcę podczas jazdy je włączyć zapala się za to lampka sygnalizująca otwartą klapę bagażnika. ?? Podejrzewam, że może to być jakieś zwarcie ale nie bardzo wiem jak zabrać się do zdiagnozowania problemu. Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić pobory prądu wyciągając po kolei bezpieczniki. (które swoją drogą uważam za wysokie, jak sądzicie?)
Przy drzwiach zamkniętych i centralnym wyłączonym pobór wynosił( 0,59 - 0,29 - 0,05A) te wartości zmieniały się co ok 3 sek i ostatnią wartość utrzymała się do 15sek. dalej nie mierzyłem bo nie chciałem spalić miernika. Pomiary wykonywałem bez włączonego centralnego na zamkniętych drzwiach.
Spadki poboru zaobserwowałem w przypadku 3 bezpieczników:
14 (0,57 - 0,27 - 0,03A)
15 (0,48 - 0,16 - 0,02A) tutaj wykonałem drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,34 - 0,17 - 0,03A)
42 (0,47 - 0,15 - 0,045A) tutaj też drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,33 - 0,15 - 0,05A)

Na koniec wykonałem pomiar przy wyjętych wszystkich 3 bezpieczników które sygnalizowały pobór i po ustabilizowaniu miernik pokazał 0.00 :grin:

Obrazek
Niestety nie udało mi się jeszcze sprawdzić miernikiem poborów podczas gdy nie działa oświetlenie. Wtedy podejrzewam że wyniki byłyby inne.
Podsumowując, co może być przyczyną wyłączania się oświetlenia, czy to może powodować rozładowywanie aku, jak usunąć usterkę i czy te pobory pozwalają na wymianę baterii na nową czy najpierw je obniżyć.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: miś fazi » sob sty 12, 2013 20:02

masz w tym aucie alarm , jeśli tak to jaki , oryginalny czy dokładany ? a powiedz jeszcze jak wykonywałeś te pomiary , czyli gdzie się wpinałeś z amperomierzem



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » sob sty 12, 2013 20:15

Dobre pytanie..
Auto kupiłem od właściciela w kraju i nic sam nie dłubałem jeśli chodzi o centralny czy alarm. Szczerze, nie wiem jak sprawdzić czy jest oryginał. Że jest to raczej jestem pewien, bo czasami mi się włączał :) (poza tym dioda na lewych drzwiach miga :grin: )
Amperomierz wpinałem szeregowo między plusową klemę a biegun aku.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: miś fazi » sob sty 12, 2013 20:36

czyli najpierw odepnij alarm , bo bardzo często robi takie numery , ja Ci nie powiem jaki jest u Ciebie



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » sob sty 12, 2013 21:07

No to problem narasta :/ puki co nie wiem nawet gdzie szukać informacji o modelu alarmu.. miałem nadzieje że to coś w instalacji oświetlenia :/
Poza tym trochę boję sie grzebania przy alarmie..



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: miś fazi » sob sty 12, 2013 21:18

jak nie masz troszkę doświadczenia z elektryką samochodową , to podjedź do kogoś



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: Damian-jg » sob sty 12, 2013 21:18

Pobór prądu podaj po ok 1 minucie jak sie ustabilizuje. Nie spalisz miernika. Nawet przy tym poborze nie powinienes mieć problemu z rozruchem rano


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » ndz sty 13, 2013 03:08

Wolę uniknąć mechaników bo nie jestem w rodzinnych stronach i nie mam zaufania, a jeśli chodzi o pomiary po 1 min, kurcze na mierniku jest info nie dłużej niż 10sek... :/ jeden już spaliłem dlatego mierzyłem do ustabilizowania 15-20 sek. max.
2 razy co około 3 sek. zmieniała się wartość potem wydawał się już pomiar stabilny
Niestety problem z rozruchem jest jak postoi 3 dni na przykład. Gdzieś na forum wyczytałem że dopuszczalny pobór to max 0,03A
Nie chcę rozdupcyć nowej baterii z własnej winy dlatego się wstrzymuję.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: Damian-jg » ndz sty 13, 2013 09:46

Jednak odwiedź elktryka


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » ndz sty 13, 2013 15:50

Zanim faktycznie wybiorę się wydać pieniądze u elektryka, może ktoś ma jakieś sugestie, porady, spotkał się z podobnym problemem?



Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: Adek99 » pn sty 14, 2013 17:15

Podłącze się pod temat lecz mam troszeczkę inną sytuację:

podpowie ktoś jak sprawdzić czy nie mam zwarcia? Bo dzisiaj rano rozczarowanie :shock: tylko kontrolki przygasły i reset. Czy zwykłym miernikiem dam radę sprawdzić jaki jest pobór prądu?? Jak go podłączyć? Aku 2-letni więc powinien hulać jeszcze :banghead: :banghead:

Edit:
Byłem przed chwilą pomierzyłem prąd i pokazuje mi 0.08A czyli za dużo?? Chyba powinno być max 0.02A. Czy przyczyną może być chiński alarm (którego i tak nie używam a moduł od niego jest podłączony)? Dodam że przy otwartych drzwiach pokazuje 0.82A więc przez lampki raczej prąd nie ucieka. :grrr: :grrr:



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » pn sty 14, 2013 19:39

0,08 to chyba lekko za dużo, ja mam 0,05A też w sumie paniki nie ma co robić ale jednak. Człowiek chce żeby było jak najlepiej zwłaszcza jak nową baterię wkłada.
Patrzyłeś na jakich bezpiecznikach ci bierze? Ja miałem tak jak na foto wyżej 0,02A na -14- czyli centralny i oświetlenie.
Nie mam wiedzy ( może ktoś sie wypowie jaki pobór np przez centralny zamek jest do zaakceptowania) ale wydaje mi się że też mogę mieć jakieś zwarcie, może właśnie w klapie bagażnika tak jak to opisałem.
Po drugie 0,03A tracę na desce rozdzielczej?? to jest już zastanawiające bo co niby miało by brać tyle prądu przy zamkniętym aucie, zegarek??
Kumpel mi podpowiadał że alarm może być podłączony nie koniecznie pod bezpiecznik -14- a na przykład właśnie pod -15- ale czy to prawda też nie wiem.
Pozdro.

A i ktoś gdzieś pisał na tym forum że strata np 0,05A to nie tak sporo licząc że podczas postoju na dobę tracimy 0,05A x 24h = 1,2Ah.
Jak masz baterie np 80Ah to 50% pojemności stracisz po około 40 dniach postoju dopiero( oczywiście w warunkach temperatury wzorcowej bo przy -20 sz już na starcie 60% pojemności) Tylko czy takie rozumowanie nie jest błędne..



Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: Adek99 » wt sty 15, 2013 21:29

dzisiaj posiedziałam trochę przy aucie i zauważyłem że u mnie pobór prądu znacznej ilości idzie po bezpieczniku 15. po wyjęciu tego bezpiecznika pobór prądu spadł do 0.01A. Gdzie o 0.01A spada po wyjęciu bezpiecznika 14-tego. Podpowie ktoś za co odpowiada bezpiecznik 15?? Za deskę (licznik). Czy może być zwarcie na liczniku??



Awatar użytkownika
JenoBabinicz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
Lokalizacja: KARCZMISKA

Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.

Post autor: JenoBabinicz » wt sty 15, 2013 23:10

u mnie to samo, ale chyba jest nas tylko dwóch



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości