Konewka, błąd po niemiecku

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Konewka, błąd po niemiecku

Post autor: Mertruve » sob sty 12, 2013 00:10

Witam,

Problem jest następujący, po odpaleniu autka np. po nocy wyskakuje na Fisie taki błąd

Obrazek

Gdy silnik złapie troszkę temperatury, i zapalę go ponownie, błędu nie ma. Wymieniony został czujnik temperatury, podobno może to być coś z elektroniką, jakieś pomysły? :>
Ostatnio zmieniony wt sty 29, 2013 21:28 przez Mertruve, łącznie zmieniany 2 razy.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: jackyz » sob sty 12, 2013 00:20

Jak masz VAG-a to wejdź w kanał 17 (licznik)i sprawdź czy nie ma błędow,jeśli są to je wykasuj.Kiedyś się mi też tak działo tylko że na liczniku zaświecał się ABS.


Jacek

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Mertruve » sob sty 12, 2013 00:28

Ano właśnie błędów nie ma, wywala mi tylko check niby od pompy powietrza wtórnego, usunę go ale za 1-2 dni znów będzie. A napis jest zawsze kiedy odpalę na zimno.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Haki » sob sty 12, 2013 00:28

Cytat z forum Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.

Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów :pub:
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68216" onclick="window.open(this.href);return false; :popcorn:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Re: Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Mertruve » sob sty 12, 2013 00:33

Haki pisze:Cytat z forum Najpierw pojawia się wielki na cały wyświetlacz komunikat STOP, a zaraz po tym mniejszą trzcionką właściwa informacja i do tego 3 sygnały dźwiękowe.
I teraz wg mnie są 3 możliwości (w zależności od tego drugiego komunkatu):
1. Niski poziom płynu hamulcowego (bremsenfehler betriebsanleitung) - wg mnie najbardziej prawdopodobne, można przetestowac np. odkręcając korek i wyciągając czujnik poziomu tego płynu., albo niesprawność układu hamulcowego - jeżeli oprócz tego świecą kontrolki ABS lub hamulca ręcznego.
2. Za niskie cisnienie oleju (oldruck motor aus) - nie testowałem :grin:
3. Za niski pozion płynu chłodniczego lub zbyt wysoka temperatura (kuhlmittel prufen betriebsanleitung) - u mnie np nie ma sygnalizacji przy zbyt niskim poziomie, a nie wiem jak przy zbyt wysokiej temp.

Oczywiście wszystkie te komunkaty pojawiają się zaraz po komunikacie STOP.
Wg mnie tak to wygląda i być może chodzi o jeden z powyższych punktów :pub:
Nie wiem o innych przyczynach pojawienia się komunikatu STOP jak tylko o tych.
Ad 1
Kontrolki żadne od hamulca się nie świecą, poziom płynów bez zarzutu

Ad2
Ciśnienie oleju mierzone, bez zarzutów :)

Ad3
J/w poziom płynów bez zarzutu



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Haki » sob sty 12, 2013 01:10

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289423" onclick="window.open(this.href);return false;


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Qto » sob sty 12, 2013 02:16

Mertruve, dolej 50-100ml wody destylowanej (jak masz koncentrat G12 to też może być...albo z wodą 50/50 - wg uznania) - na 90% problem zniknie



Awatar użytkownika
pendzel_3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: pendzel_3 » sob sty 12, 2013 02:18

Mi kominukat "STOP" pojawił się kiedy miałem awarię czujnika obrotu wału i kręciłem do kilka razy.... ale tu bym się tego nie doszukiwał.... sprawdź pozom płynu wtyczkę do zbiornika płynu chłodniczego i cały jego obwód tak jak piszą Ci koledzy..... po tym zabiegu pisz tu...


Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: Qto » sob sty 12, 2013 02:20

pendzel_3, kręciłeś a silnik nie miał możliwości odpalić...błąd pewnie dotyczył ciśnienia oleju



Awatar użytkownika
pendzel_3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: pendzel_3 » sob sty 12, 2013 02:28

Dokładnie tak jak mówisz..... dlatego to co mu wyskoczyło potem to z tego co się ja doszukałem to poziom płynu. Wiec pierwsze co polecam to tak jak Ty zresztą napisałeś - stan potem obwód....


Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!

Awatar użytkownika
luki3485
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 13:47
Lokalizacja: Malbork

Termometr, błąd po niemiecku

Post autor: luki3485 » sob sty 12, 2013 10:28

W zbiorniczku są dwa druciki nożyk do ręki i skrobać je powinno pomóc. :hmm:



Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Termometr i konewka, błąd po niemiecku

Post autor: Mertruve » sob sty 12, 2013 19:36

Ok, zadam jeszcze jedno pytanie dotyczące również błędu, tym razem jest to konewka oraz napis 'STOP! OLDRUCK MOTOR AUS! BETRIEBSANLEITUNG' Występuje on tylko jeśli przekręcę zapłon i poczekam ok 10s. Jeśli odpalę szybciej błędu nie będzie. Olej, filtry wymienianie, ciśnienie oleju mierzone i jest ok. Jakieś propozycje?



Awatar użytkownika
luki3485
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: ndz lis 06, 2011 13:47
Lokalizacja: Malbork

Termometr i konewka, błąd po niemiecku

Post autor: luki3485 » ndz sty 13, 2013 08:23

A kiedy wymieniałeś olej? może być coś z okablowaniem czujnika oleju.Podłącz vag i sprawdz błedy.



Mertruve
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: ndz maja 13, 2012 00:12

Re: Termometr i konewka, błąd po niemiecku

Post autor: Mertruve » pn sty 14, 2013 01:46

Olej wymieniany może 2tys km temu, błędów żadnych nie ma



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości