alternator czy kable

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

alternator czy kable

Post autor: carljohnson » sob gru 01, 2012 12:07

ostatnio w czasie bardzo ulewnych deszczów pojawił się nowy problem z moim golfem II,
rano nie odpalił bo aku słabe, to wziąłem go na pych, no i sobie jadę, pada ze wszystkich stron, kałuże itp. przejechałem przez jedną, potem drugą no maszyna zaczęła tracić moc, światła przygasały, radio ucichło i golf stanął, znowu na pych i odpalił, wrzuciłem drugi akumulator naładowany no i na próbę jechałem po tych samych kałużach, znów zaczęło pojawiać się to samo ale że lepszy aku to golf nie zgasł,
co tu jest grane? alternator nie ładuje? czy jakiś inny kabel ma przebicie? dodam że lubi sobie mrugać raz mocniej raz słabiej kontrolka oleju i ładowania, olej w porządku bo już tak mam przejechane 1500 km,
z góry dziękuję za wszelkie wskazówki, a jeśli taki temat już był i ma ktoś link to śmiało może podać:D



Awatar użytkownika
gitfunfel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 17:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

alternator czy kable

Post autor: gitfunfel » sob gru 01, 2012 12:48

Kiedyś jak miałem w 1,6D słabo napięty pasek klinowy alternatora to przy ulewie po wjechaniu w większa kałużę alternator całkowicie się na jakiś czas zatrzymywał (pasek objeżdżał na kółku alternatora). Wiadomo, że samochód nie gasł (bo aku dawał napięcie na elektrozawór pompy) ale potrzeba było kilku sekund zanim pasek "złapał" kółko alternatora i powróciło ładowanie.
W stary diesel'u przy odłączeniu ładowania można jeździć jeszcze setki godzin bo potrzebne jest jedyne napięcie do utrzymania włączonego elektrozaworu natomiast jeśli masz benzynę i zmęczony aku to przy zaniku ładowania może zgasnąć.



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

alternator czy kable

Post autor: KOSA1987 » sob gru 01, 2012 13:26

raczej nie alternator ponieważ na naładowanym akumulatorze bez ładowania idzie sporo przejechać pod warunkiem ze aku jest jeszcze w miare. Sprawdz przewód masowy tez z aku do karoseri i do bloku silnika, odkręc wyczyść zeby był dobry styk.



carljohnson
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 22:38

alternator czy kable

Post autor: carljohnson » ndz gru 02, 2012 21:35

wyczyszczony, tylko nie ma części izolacji.. ? może o to chodzi?
do wymiany napewno regulator napięcia, pasek napięty dobrze..



KOSA1987
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: ndz maja 16, 2010 09:47
Lokalizacja: Miastko
Kontakt:

alternator czy kable

Post autor: KOSA1987 » ndz gru 02, 2012 23:33

sprawdz pierw ładowanie jakie masz na wlaczonych swiatlach dopiero bedziesz wiedzial czy regulator jest padniety



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 100 gości