Sygnał z czujników ABS (prędkość tylnych kół) do MFD

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jarek_NS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1886
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 19:48
Lokalizacja: Nowy Sącz

Sygnał z czujników ABS (prędkość tylnych kół) do MFD

Post autor: Jarek_NS » czw lis 22, 2012 13:40

Witam

Przekopałem forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi gdzie znajdę sygnał prędkości tylnych kół (prawe i lewe) z czujników ABS tylnych kół. W pasacie jest złącze 10pin przy słupku A po stronie pasażera i tam jest taki sygnał, w MK4 jest tak samo? nie chcę pruć tapicerki na darmo.

Wszyscy na forum twierdzą że do podłączenia MFD wystarczy sygnał z gali, ale ja jeździłem z MFD podłączonym pod ABS a teraz mam podłączone pod galę i jest wyraźna różnica. Więc chce podłączyć MFD tak jak fabryka wymyśliła.

Może już ktoś szukał i wie gdzie się wpiąć w instalację?

Pacjent to MK4 AXR z 2002 roku z ABS bez ASR i ESP.

Pozdrawiam jJarek


Moje MK4 AXR+ Pakiet V6 MFD+FULL FIS EVOLO STP viewtopic.php?f=89&t=483752
Obrazek

Awatar użytkownika
artur_n
VAG Biłgoraj
VAG Biłgoraj
Posty: 343
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 11:57
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Sygnał z czujników ABS (prędkość tylnych kół) do MFD

Post autor: artur_n » czw lis 22, 2012 16:09

Kolego podłączałem u sobie MFD i szczerze Ci radzę odpuść sobie ten ABS. Różnica jest niewielka o ile w ogóle jakaś jest. Nawigacja zaczyna nas informować ok kilometra przez manewrem. Gala jest wystarczająca do tego dochodzi GPS i wbudowany kompas w nawigacji.

A sygnał z ABS-u trzeba znaleźć odpowiednie kable w wiązce koło bezpieczników. Jeden jest zielono/biały a drugi jest zielono/żółty
Nie jestem do końca pewny musisz to potwierdzić.


Bez dymu nie ma ognia... TDI

Awatar użytkownika
Jarek_NS
Forum Master
Forum Master
Posty: 1886
Rejestracja: sob wrz 06, 2008 19:48
Lokalizacja: Nowy Sącz

Sygnał z czujników ABS (prędkość tylnych kół) do MFD

Post autor: Jarek_NS » czw lis 22, 2012 16:27

już kolega Aligator30 podrzucił schemat i raczej przeciągnę kable do sterownika i tam się wepnę, wiązkę zamaskuje tak że będzie jak ori. Jeszcze tylko w etce znajde oznaczeniu pinów i jak będą w ASO to czeka mnie praca w sobotę :hmm:

Wiesz na gali faktycznie działa ale jeździłem audi A4 i miałem tam RNS-D czyli praktycznie to samo i lepiej było dokładniejsze. Jak jedziesz i masz skręcić w jakąś ulicę a na odcinku 200m są trzy jednakowe to dobrze wiedzieć w którą skręcić.


Moje MK4 AXR+ Pakiet V6 MFD+FULL FIS EVOLO STP viewtopic.php?f=89&t=483752
Obrazek

Awatar użytkownika
artur_n
VAG Biłgoraj
VAG Biłgoraj
Posty: 343
Rejestracja: pt wrz 14, 2012 11:57
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Sygnał z czujników ABS (prędkość tylnych kół) do MFD

Post autor: artur_n » czw lis 22, 2012 16:50

Jarek_NS pisze:Wiesz na gali faktycznie działa ale jeździłem audi A4 i miałem tam RNS-D czyli praktycznie to samo i lepiej było dokładniejsze. Jak jedziesz i masz skręcić w jakąś ulicę a na odcinku 200m są trzy jednakowe to dobrze wiedzieć w którą skręcić.
Nie ma takiego problemu przecież nie ma tylko nawigacji głosowej. Masz na wyświetlaczu czarno na białym zaznaczoną ulicę. Ale ok podciągaj i daj znać o ile sie poprawiło. Najlepiej nakręć film teraz i po zmianie.


Bez dymu nie ma ognia... TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości