Zszyswki do łączenia przewodów.

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Zszyswki do łączenia przewodów.

Post autor: krazorek » czw lis 08, 2012 22:35

Witajcie. Wymieniałem lampy przednie. Fabrycznie auto nie miało halogena w lampie, a teraz ma. Chcąc najmniej inwazyjnie to podłączyć należałoby wywiercić dziurę we wtyczce, wprowadzić przewód i na jego koniec założyć tzw. zszywkę. Z tym że te we wtyczce to nie są zwykłe elektryczne zszywki. Wiecie może gdzie można coś takiego zakupić? Macie ewentualnie jakieś inne pomysły żeby to w miarę przyzwoicie podłączyć?

Czekam na sugestie!



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zszyswki do łączenia przewodów.

Post autor: Qto » czw lis 08, 2012 22:47

ja tam wsadziłem zwykły konektor żeński (pasujący na blaszkę w lampie) i wszystko gra



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Zszyswki do łączenia przewodów.

Post autor: Zico63b » czw lis 08, 2012 23:17

krazorek pisze: Chcąc najmniej inwazyjnie to podłączyć należałoby wywiercić dziurę we wtyczce, wprowadzić przewód i na jego koniec założyć tzw. zszywkę.
I po miesiącu mieć sporo kłopotów, "gdzie mi coś nie łączy"...
Te "patenty", jak i szybkozłączki stosowane z uwielbieniem przez "montażystów" haków do przyczep - to największa zakała elektryki. Jest to bardzo szybko montowalne i właściwie bez potrzeby myślenia ze strony montera. I to jedyne dwie ich zalety.
Uszkadzają one żyły przewodów, łączą się jedynie powierzchnią wielkości ułamka milimetra kwadratowego i to na marny styk, pogarszający się z każdym dniem (korozja elektrochemiczna).
Jedyne pewne montowanie to zagniatane konektorki jak Kolega Qto podał, oblutowane konektorki lub zagniatane i polutowane konektorki - zapewniają spokój.
I jeszcze jedno: konektorki pozornie nie mają silnego styku, są tylko nasunięte jedna część na drugą. W istocie, w motoryzacji to ich zaleta: na skutek drgań następują mikroprzesunięcia względem siebie i SAMOOCZYSZCZANIE się połączenia.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
krazorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: pt gru 25, 2009 18:17
Lokalizacja: centralna PL

Zszyswki do łączenia przewodów.

Post autor: krazorek » pt lis 09, 2012 18:21

Rozumiem Wasz racje. We wtyczce jest miejsce na wspomniany przeze mnie patent. Jednakże nie ma dziury tylko jest cieńszy plastik w tym miejscu. Dlatego chciałem się tamtędy tam dostać. Wiadomo że we wtyczkach jakość styku gra kluczową rolę. Zauważcie że jak bym posiadał taką zszywkę (konektor żeński jak to nazwał kolega, może i ta nazwa jest bardziej precyzyjna) to by to było rozwiązanie bliskie fabrycznemu. Dlatego pytam się o specjalny konektor, aby pasował do wtyczki (taki jaki jest na pozostałych stykach). A skoro by pasował to można by rzec że jest to mało inwazyjne rozwiązanie. Swoją drogą wtyczka ma uszczelkę, więc wprowadzanie w nią kabla w innym miejscu może powodować nieszczelności. A że jest to w przedniej części pojazdu to to ma znaczenie.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Zszyswki do łączenia przewodów.

Post autor: Waqa » pt lis 09, 2012 19:31

mi tam pasowal ze starej wtyczki iso.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości