Działanie świateł do jazdy dziennej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: jointone » czw paź 04, 2012 17:44

Zico63b, przecież te kratki 10 zl kosztują, bez przesady...

Akurat jak ktoś chce okrągłe Ledy, które moim zdaniem wyglądają lepiej na golfie, to trzeba rzeźbić.

W weekend sam będę montował okrągłe, więc mogę pokazać jak to wygląda.

seebst, jeśli bardzo będą ci przeszkadzać te zakłócenia, możesz spróbować zastosować stabilizator napięcia, koszt niewielki około 5zł, a może pomóc(http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1653418-30.html" onclick="window.open(this.href);return false;), jednak w 100% to chyba nie pozbędziesz się problemu, ale myślę ze warto spróbować.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » czw paź 04, 2012 18:50

Stabilizator w wielu wypadkach nic nie daje. 99,9 % przetwornic to przetwornice zbudowane na najprostszych układach, takich jak te:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8572" onclick="window.open(this.href);return false;

Na tych układach opiera się większość układów zasilających lampy i niestety, ale wyeliminowanie zakłóceń jest wręcz niemożliwe lub bardzo trudne.

Lepiej wymienić układ zasilający na inny lub wymodzić coś na LM317.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » czw paź 04, 2012 18:59

skaktus pisze:99,9 % przetwornic to przetwornice zbudowane na najprostszych układach, takich jak te:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8572" onclick="window.open(this.href);return false;
No ale skoro ludzie w tym temacie montowali Philipsy, w tym także i ja - oni problemu nie mają, bądź znikomy, a u mnie występuje, to o co tu chodzi? Wadliwy egzemplarz, coś nie tak z instalacją w samochodzie, czy jak?
Po zastosowaniu żarówki 10W jako opornik różnicy w odbiorze radia nie zauważyłem, ale jedno co zaobserwowałem, to to, że wówczas ledy zapalają się tak jak świetlówka ze starterem - nie od razu, tylko mrugnie parę razy nim się zaświeci.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: XV2 » czw paź 04, 2012 20:37

seebst pisze:ludzie w tym temacie montowali Philipsy, w tym także i ja - oni problemu nie mają
Ja nie mam też problemu. Podłączenie pod postojowe dawało trochę szumu na radio, pod mijania problem znikł :bajer:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » czw paź 04, 2012 22:35

jointone pisze:Zico63b, przecież te kratki 10 zl kosztują, bez przesady...
Kratki kratkami, lecz widziałem wycięte dziury w zderzakiach... :rotfl: i tego mi żal.



jointone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: śr wrz 08, 2010 17:58

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: jointone » pt paź 05, 2012 00:09

Jak komuś zderzaka nie szkoda i nie dba o estetykę to wycina. Tego się nie wypleni, tak jak i wieś tjuningu.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » pt paź 05, 2012 10:32

seebst pisze:
skaktus pisze:99,9 % przetwornic to przetwornice zbudowane na najprostszych układach, takich jak te:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8572" onclick="window.open(this.href);return false;
No ale skoro ludzie w tym temacie montowali Philipsy, w tym także i ja - oni problemu nie mają, bądź znikomy, a u mnie występuje, to o co tu chodzi? Wadliwy egzemplarz, coś nie tak z instalacją w samochodzie, czy jak?
Po zastosowaniu żarówki 10W jako opornik różnicy w odbiorze radia nie zauważyłem, ale jedno co zaobserwowałem, to to, że wówczas ledy zapalają się tak jak świetlówka ze starterem - nie od razu, tylko mrugnie parę razy nim się zaświeci.
Ja też mam Philipsa i bez problemów. Swego czasu dużo ludzi narzekało na zestawy na 4 ledach, teraz jakoś się uspokoiło. Co do systemu z stabilizatorem - ma on za zadanie obniżyć napięcie pracy przetwornicy, przez co, pracuje ona na innych parametrach i słabiej zakłóca radio. Problem jednak pozostaje (jego źródło) i jadąc za miasto wraca. W tym wypadku należy sprawdzić czy radio ma dobą masę, antena również, lampy dzienne (obudowy) zmasować do karoserii grubym przewodem, lampy podłączać najkrótszymi przewodami bezpośrednio do akumulatora. Za samymi lampami można zastosować pierścienie ferrytowe, tłumiące (nawinąć jak najwięcej zwoi na pierścieniu). Do tego zastosować poradę jaką można przeczytać w linku.

Obecnie mam w domu kilka zestawów lamp dziennych i większość tanich lamp na diodach mocy sieje bez względu na napięcie jakim je zasilamy, czy to 10V czy to 18 V. Ekranowanie, kondensatory pomagają tylko częściowo.



Awatar użytkownika
markus420
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw sie 26, 2010 21:10
Lokalizacja: Rzeszów

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: markus420 » pt paź 05, 2012 11:39

skaktus pisze:Problem jednak pozostaje (jego źródło) i jadąc za miasto wraca. W tym wypadku należy sprawdzić czy radio ma dobą masę, antena również, lampy dzienne (obudowy) zmasować do karoserii grubym przewodem, lampy podłączać najkrótszymi przewodami bezpośrednio do akumulatora. Za samymi lampami można zastosować pierścienie ferrytowe, tłumiące (nawinąć jak najwięcej zwoi na pierścieniu). Do tego zastosować poradę jaką można przeczytać w linku.
No wszystko ładnie pięknie ale jeśli mam kupić lampy ori philips wydać sporo kasy a później jeszcze kombinować żeby jeszcze zaczęło
działać tak jak trzeba to chyba jednak mija się z celem. :banghead:
skaktus pisze: większość tanich lamp na diodach mocy sieje
podkreślam słowo
skaktus pisze:tanich
Czy nie lepiej kupić taniej skoro to i tak nic nie zmienia. Oczywiście wybór pozostaje w indywidualnej ocenie.
Kończąc mój pseudo :kac: wywód dodam tylko, że kupiłem dużo tańsze lampeczki (wcale ich nie zachwalam), ale działają jak trzeba, podłączone są pod postojówki, radio odbiera igiełka i nie mam żadnych innych problemów. Wydaje mi się jednak że szkoda przepłacać a jak już wydawać tyle kasy to domagać się od producenta solidności i bezproblemowego użytkowania. Kombinacje zostawić na
jointone pisze:wieś tjuningu
:rotfl:



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » pt paź 05, 2012 15:36

ja tam nie mam zamiaru bawić się w jakieś stabilizatory, jakieś filtry nie filtry i inne tego typu cuda. Spróbuję przełączyć ja na mijania i wówczas zobaczę co będzie. Jeśli nie zda egzaminu to wywalam je z samochodu. Bo jazda z takimi światełkami kosztem odbioru radia moim zdaniem mija się z celem, by było tylko jako ozdoba samochodu.



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » pt paź 05, 2012 16:41

Albo reklamacja. Philips daje gwarancje na te światła. Ja że swoimi nie mam problemu. Czy lampy włączone czy nie, radio działa tak samo. Chyba że to nie ma znaczenia, w jakiej pozycji są światła (?)

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » pt paź 05, 2012 17:51

markus420 pisze:
skaktus pisze: No wszystko ładnie pięknie ale jeśli mam kupić lampy ori philips wydać sporo kasy a później jeszcze kombinować żeby jeszcze zaczęło
działać tak jak trzeba to chyba jednak mija się z celem. :banghead:
Porównując poziom zakłóceń generowanych przez Philipsa do zakłóceń generowanych przez no name wygląda mniej więcej tak - załóżmy że philips generuje zakłócenia i wynoszą one 100%, to no name w tym wypadku to jakieś 2 - 3 000 % (moje drugie lampy dzienne, zakłócały tak bardzo że nawet w mieści radio nie działało).
markus420 pisze: Czy nie lepiej kupić taniej skoro to i tak nic nie zmienia. Oczywiście wybór pozostaje w indywidualnej ocenie.
Patrz wyżej
markus420 pisze:Wydaje mi się jednak że szkoda przepłacać a jak już wydawać tyle kasy to domagać się od producenta solidności i bezproblemowego użytkowania.
Racja, jednak moim zdaniem na naszym rynku mamy sporo odpadów - wiele osób narzekało na lampy Philipsa w wersji z 4 ledami (zazwyczaj jedna lampa świeciła słabiej niż druga) a po reklamacji wszystko było ok. Nie wiem czy ktoś wpuścił modele uszkodzone czy drugiej kategorii na nasz rynek. Jak nie chcesz przepłacać, poszukaj światłem od MyCarr/SIJ - to samo co Philips a tańsze (te na 5 diodach, ale o innym kształcie) można dorwać już za 150 zł.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » pt paź 05, 2012 19:18

mkmck pisze:Chyba że to nie ma znaczenia, w jakiej pozycji są światła (?)
Nie ma. Na wiele sposobów próbowałem podłączać, czy to pod mijania, czy pod długie nawet - za każdym razem sieje w eterze. W sumie to dostałem ten stabilizator napięcia. Jutro jeszcze spróbuję z nim coś zdziałać, jeśli nie to lampy ściągam.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » sob paź 06, 2012 18:44

No i udało się wyeliminować te wstrętne zakłócenia. Znalazłem jakiś rdzeń ferrytowy, nawinąłem trochę na niego kabla, dodatkowo podłączyłem też cewkę z w miarę grubym drutem i jak ręką odjął :bajer:
A już byłem przygotowany do demontażu lampek...

Obrazek Obrazek



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » sob paź 06, 2012 22:52

Zobaczcie tę inwestycję w lusterku :crazy:
Obrazek


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości