Działanie świateł do jazdy dziennej

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » wt wrz 25, 2012 08:27

Nie znalazłem tego na Wiki kolego... poza tym nie chcę się kłócić o byle bzdury. Masz to zamontowane w taki sposób, spoko. Ją zamontuję po swojemu, tak jak uważam za słuszne. A skoro w nowych samochodach wyłączają się one po włączeniu postojowych, w instrukcji pisze, żeby podłączyć do postojowych, to dlaczego mam instalować to inaczej... Pozdrawiam :*

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » wt wrz 25, 2012 10:58

XV2 pisze: a małpuje głupotę Wikipedia na szybko
A to dlaczego "głupotę"? Taki jest przepis - to po pierwsze.
Wiki... i inne strony np. z przepisami wykonawczymi - są właśnie źródłem, więc korzystanie, czy jak Kolega raczył się wyrazić: "małpowanie" nie jest naganne - to po drugie.
Golfy (aż do Mk 4) są w takim szczęśliwym położeniu, że można i tak, i tak - bo liczy się pierwsza rejestracja, ta w Unii, w Niemczech zwykle... - to po trzecie.
Więcej luzu Koledzy! - to już po czwarte, ale za to ostatnie :hmm:
I jeszcze
mkmck pisze:Gdzieś na forum ktoś chyba podawał jakie są przepisy i również pisał że te światła muszą wyłączyć się wraz z włączeniem pozycyjnych.
M. in. ja:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=42" onclick="window.open(this.href);return false;



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: XV2 » wt wrz 25, 2012 16:47

Na diagnostyce sprawdzali mi poprawność świateł i powiedział że są prawidłowo podłączone wiec każdy ma swoje teorie, ja bynajmniej przystaje przy swoim uzyskując tak odpowiedz na temat podłączenia . Nie jeden rozbierał bo nie chciał gość zarejestrować. :bajer:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
PawełekK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 22:06
Lokalizacja: KRA
Kontakt:

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: PawełekK » śr wrz 26, 2012 00:00

Może zbiorę do kupy jak powinny być zamontowane światła dzienne:

Samochody zarejestrowane do roku 2009: Światła dzienne załączają się razem z TYLNYMI światłami pozycyjnymi i oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Dzienne gasną przy włączonych światłach mijania.

Samochody zarejestrowane po roku 2009: światła dzienne załączają się same. Gasną przy włączonych światłach mijania.

Ja u siebie montowałem światła przed 2010 i u mnie załączają się z pozycjami przednimi i tylnymi oraz bez podświetlenia rejestracji i wskaźników. Podłączyłem to tak bo było mi łatwiej. Przymierzam się jednak do modyfikacji świateł aby włączały się same bez pozycji. Założę również wyłącznik dziennych bo teraz jeśli chcę je w ogóle wyłączyć (żeby np stać gdzieś na zapalonym silniku) to musiałbym wyciągać bezpiecznik.



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » śr wrz 26, 2012 10:06

Powiedzcie, czy zakłócenia radia etc. występują (jeżeli występują) nawet przy wyłączonych ledach (włączonych światłach mijania)? Strasznie mi dziś sieje w radio, ale niezależnie od pozycji świateł.

Później wrzucę zdjęcia świateł.

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » śr wrz 26, 2012 11:31

PawełekK pisze:Może zbiorę do kupy jak powinny być zamontowane światła dzienne:

Samochody zarejestrowane do roku 2009:
JAK KTO CHCE! I naturalnie gasną po włączeniu któregokolwiek światła oświetlającego jezdnię.



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » śr wrz 26, 2012 22:47

Ok, zmontowane. Dzięki za pomoc hehe :P
Tak to wygląda, Philips 5 LEDów
Obrazek

Tak działa
" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak się wpiąłem do świateł pozycyjnych, zaraz za złączką lewego światła, w szaro-czarny kabel.
Obrazek

Obrazek


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » pn paź 01, 2012 16:09

A co sądzicie o montażu DRL'ów w hokej pod zderzakiem?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: Zico63b » pn paź 01, 2012 17:17

seebst pisze:A co sądzicie
Sadzę, że nie utrzyma Kolega minimalnej od jezdni ich odległości = 25cm przy pojeździe nieobciążonym. No, chyba że w Golf 2 Country... :bigok:



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Re: Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » pn paź 01, 2012 17:35

mkmck pisze:Powiedzcie, czy zakłócenia radia etc. występują (jeżeli występują) nawet przy wyłączonych ledach (włączonych światłach mijania)? Strasznie mi dziś sieje w radio, ale niezależnie od pozycji świateł.

Później wrzucę zdjęcia świateł.

Swyped with TapaTalk2
KAżdy chiński szit zakłóca wszystko. Chcesz nie mieć zakłóceń - kupi SIJ/MyCarr, Philipsa itd.



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » pn paź 01, 2012 18:01

Zico63b pisze:Sadzę, że nie utrzyma Kolega minimalnej od jezdni ich odległości = 25cm
No też tak myślałem... A szkoda...
Z racji tego, że mam ori halogeny Hella w zderzaku to nie mam gdzie ich zamontować. Nie wiem, czy halogen i DRL nie będzie to kiepsko wyglądało i czy udałoby się je w tą kratkę też zmieścić?



mkmck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: czw sie 09, 2012 09:40
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Odp: Re: Odp: Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: mkmck » pn paź 01, 2012 18:08

seebst pisze:A co sądzicie o montażu DRL'ów w hokej pod zderzakiem?

No i jest większa szansa, że je z nim stracisz na którymś krawężniku :P

Widziałem takich, co montowali z halogenami. Mnie się to nie podobało....
skaktus pisze:
mkmck pisze:Powiedzcie, czy zakłócenia radia etc. występują (jeżeli występują) nawet przy wyłączonych ledach (włączonych światłach mijania)? Strasznie mi dziś sieje w radio, ale niezależnie od pozycji świateł.

Później wrzucę zdjęcia świateł.

Swyped with TapaTalk2
KAżdy chiński szit zakłóca wszystko. Chcesz nie mieć zakłóceń - kupi SIJ/MyCarr, Philipsa itd.
Mam Philipsy, ale w sumie już nie narzekam. Radio gra normalnie

Swyped with TapaTalk2


VW Bora 2002r. w dziale "nasze auta"
1.9 TDI ALH

seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: seebst » pn paź 01, 2012 20:17

Czy z tych aukcji: http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... lips+drl+4" onclick="window.open(this.href);return false; można bezpiecznie kupić bez obawy, że trafi się na jakiegoś chińczyka/podróbkę?

Zasadnicze pytanie mam, co do montażu wersji z 4 diodami - czy trzeba coś rzeźbić w ogóle w kratce? (Bora) mam wersję z halogenami w kratce, więc po drugiej stronie od samej lampy teoretycznie byłoby miejsce na montaż tych światełek. Ale chciałbym uniknąć jakiegokolwiek cięcia, rzeźbienia, żeby nie poniszczyć kratek, na które tak długo polowałem...


Edit:
Było wcześniej napisane, że te moduły lubią szwankować, więc zamiast podpiąć bezpośrednio plusa pod akumulator, lepiej podpiąć plusa pod coś, co daje +12 po zapłonie. Czy w związku z tym (nie chcę ciągnąć żadnych kabli z silnika do kabiny), mógłbym wykorzystać kabelek od pompki spryskiwacza, tudzież coś podobnego?
Dobra, kupiłem już, zaryzykowałem. Teoretycznie wymiary powinny być ok., ale wszystko okaże się w praniu.



Awatar użytkownika
skaktus
Mirafioli
Mirafioli
Posty: 3125
Rejestracja: pt lis 30, 2007 21:38
Lokalizacja: Nysa

Działanie świateł do jazdy dziennej

Post autor: skaktus » wt paź 02, 2012 13:29

Nie podpina się pod nic innego niż pod akumulator. W innym wypadku lampy mogą wariować. Przetwornica uruchamia się dopiero w momencie skoku napięcia, więc układ musi je stale mierzyć, a jeśli je odłączysz pomiaru nie będzie.

Te lampy z twoich linków to nie jest Philips:

http://allegro.pl/swiatla-led-drl-e4-rl ... 04071.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości