Przekaźnik agregatu klimatronik

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: Qto » pn sie 13, 2012 22:00

zobacz wartość z G191 - kabloteka albo uszkodzony czujnik. Zdejmij wtyczkę, wyczyść styki, obadaj kable...nic nie wyjdzie to czujnik do wymiany. Wyszukiwarka podpowie gdzie się czujnik znajduje.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: agrala » wt sie 14, 2012 06:35

Wygada jakby G191 byl uszkodzony lub byl przerwany obwod - tylko przy podniu takiej temperatury powinien sie raczej zapisac blad o mowiacy o przerwaniu obwodu.



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Re: Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: elsterinstromet » wt sie 14, 2012 13:35

agrala pisze:Sprzeglo kompresora sterowane jest przez sterownik wentylatorow - nie ma zadnego osobnego przekaznika ktory by zalaczal kompresor.
Sterownik wentylatorow jest pod akumulatorem, przykrecony jest do wzdluznicy.

Przed chwilą podmieniałem panel climatronic oraz sterownik wentylatorów z innego golfa i nie pomogło :banghead:
Zostało mi jeszcze tylko jedno miejsce które może być odpowiedzialne za usterkę, serce tronica które jest za schowkiem.
Nigdy tam nie zaglądałem czy może ktoś zaglądał tam kiedyś i wie na co powinienem zwrócić uwagę, czego i gdzie szukać?
Z góry dziękuję za informacje....



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: agrala » wt sie 14, 2012 20:41

Co masz takiego za schowkiem?
Opornice, wentylator, silniczki od klapek?
Nie ma to z tym nic wspolnego.
Z blokow widac ze nie widzi czujnika G191, chyba ze u Ciebie jest w tej chwili na minusie temperatura.
Klima sie nie wlaczy jak temperatura na zewnatrz bedzie ponizej 5 stopni C, u Ciebie jest duzo mniej wiec sie nie wlacza.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: waski1 » wt sie 14, 2012 20:50

elsterinstromet pisze:Nigdy tam nie zaglądałem czy może ktoś zaglądał tam kiedyś i wie na co powinienem zwrócić uwagę, czego i gdzie szukać?
Przeczytaj temat !

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=109041" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: elsterinstromet » pt sie 17, 2012 06:43

Wczoraj zaobserwowałem kolejną rzecz, mianowicie.
Kiedy jechałem z pracy zauważyłem kiedy klimatyzacja się załącza się, jechałem ok 90km/h na 5biebu kiedy popuściłem delikatnie nogę z gazu klima działa, dodałem gazu i nie ma klimy. I jest to powtarzalne, na czwórce i trójce kima się włączy jak puszczę nogę z gazu. Nie wiem czy czujnik G191 ma z tym jakiś związek. Spotkał się ktoś kiedyś z takim objawem lub podobnym?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: waski1 » pt sie 17, 2012 08:04

elsterinstromet pisze:Nie wiem czy czujnik G191 ma z tym jakiś związek
Najpierw ogarnij ten czujnik żeby klima nie miała błędów.
elsterinstromet pisze: I jest to powtarzalne, na czwórce i trójce kima się włączy jak puszczę nogę z gazu
Może być przyczyna w sprzęgle kompresora za duży luz między elektromagnesem a tarczą załączającą lub są uszkodzone płaszczyzny w sprzęgle.



Awatar użytkownika
elsterinstromet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw gru 29, 2011 09:12

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: elsterinstromet » sob sie 25, 2012 19:27

Posprawdzałem wszystko czujnika G191 fizycznie nie mam. Zbyt wiele do rozebrania i sprawdzenia fizycznie jest aby dojść do przyczyny dlatego uznałem że nie jest to tego warte, a poza tym mogę jeszcze bardziej namieszać.
Przerobiłem to bo już nie miałem do tego cierpliwości.
Podałem napięcie prosto na agregat przez wyłącznik i wszystko działa dobrze climatronic dobrze reguluje temperaturę działa jak wcześniej jedynie jest guziczek pod kierownicą który trzeba wcisnąć żeby agregat się załączył. Puściłem to przez przekaźnik z bezpiecznikiem tak aby kiedy wyłączę zapłon po ponownym zapaleniu silnika agregat się nie włączył dopiero kiedy znowu nacisnę. Coś jak przycisk AUTO na panelu :)

Dzięki wszystkim za pomoc i rady może kiedyś spotka się z tym problemem lub jego rozwiązaniem.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: agrala » ndz sie 26, 2012 07:12

Ciekawe co bedzie jak zabraknie czynnika badz cisnienie w ukladzie wzrosnie.
To nie jest zadne rozwiaznie - uszkodzisz sobie kompresor lub ktorys z elementow klimatyzacji.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: waski1 » ndz sie 26, 2012 15:13

elsterinstromet pisze:Posprawdzałem wszystko czujnika G191 fizycznie nie mam. Zbyt wiele do rozebrania i sprawdzenia fizycznie jest aby dojść do przyczyny dlatego uznałem że nie jest to tego warte, a poza tym mogę jeszcze bardziej namieszać.
Przerobiłem to bo już nie miałem do tego cierpliwości.
Podałem napięcie prosto na agregat przez wyłącznik i wszystko działa dobrze climatronic dobrze reguluje temperaturę działa jak wcześniej jedynie jest guziczek pod kierownicą który trzeba wcisnąć żeby agregat się załączył. Puściłem to przez przekaźnik z bezpiecznikiem tak aby kiedy wyłączę zapłon po ponownym zapaleniu silnika agregat się nie włączył dopiero kiedy znowu nacisnę. Coś jak przycisk AUTO na panelu :)

Dzięki wszystkim za pomoc i rady może kiedyś spotka się z tym problemem lub jego rozwiązaniem.
Chory pomysł !!!!
Czuje że następna naprawa skończy się w serwisie a rachunek będzie wysoki jest też druga opcja auto będzie bez klimy.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Przekaźnik agregatu klimatronik

Post autor: Qto » ndz sie 26, 2012 15:40

elsterinstromet pisze:czujnika G191 fizycznie nie mam
a powiedz jeszcze gdzie go szukałeś...
sprawdzenie czy jest na swoim miejscu nie wymaga odkręcania nawet jednej śrubki...jedynie trochę nagimnastykować się trzeba



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości