VAG Tacho czy VAG Commander

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: figurel » wt lip 03, 2012 09:00

Chcę "zaglądnąć" do licznika 1J0 919 860B Motometer Golf 98 ALH. Jaki interfejs zakupić? Wątpliwości mi się nasunęły, gdy przeczytałem u jednego ze sprzedających, że VAG TACHO 2,5 współpracuje z licznikami
MotoMetr MMO/BOO oraz M73 czego nie potrafi VAG Commander.
Czy w tym liczniku jest immobilizer? Coś kojarzę, że kiedyś widziałem pod deską, przy słupku czarną prostokątną puszkę z napisem Immobilizer. Może tak być?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: agrala » wt lip 03, 2012 11:58

Immo w liczniku.
Moga byc problemy nawet przy TACHO z odczytaniem tego licznika.
Najlepszy jest do tego programator - z kazdego licznika wyciagniesz PIN czy zmienisz przebieg.
Zawsze mozna oddac w ciagu 10 dni wiec mozesz przetestowac.



figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: figurel » wt lip 03, 2012 14:00

agrala pisze: Najlepszy jest do tego programator - z kazdego licznika wyciagniesz PIN czy zmienisz przebieg.
Czy dobrze rozumiem, że wiązałoby się to z wylutowaniem pamięci z licznika, odczytaniem, zaprogramowaniem i wlutowaniem?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: agrala » wt lip 03, 2012 16:52

Tak - metoda inwazyjna ale 100% pewnosci ze zadziala.
Z tacho wychodzi taniej i nie trzeba nic lutowac ale tacho nie obsluguje wszystkich licznikow.



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: LoLs » wt lip 03, 2012 22:12

od kiedy programator to metoda zawsze inwazyjna ?? masz coś takiego jak klipsy pomiarowe lub programowanie w układzie


[URL=https://datesnow.life]Night dating, no obligations[/URL]

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: PinkFloyd » śr lip 04, 2012 01:51

ja w swoim starym Alh robilem Commanderem i wszystko ladnie latalo wlacznie ze zmiana wsadu, immo, sprawdzalem korekta licznik i ecu tez szla bez problemu i to w kazdym Vw po 97r i itd



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: agrala » śr lip 04, 2012 06:34

LoLs pisze:od kiedy programator to metoda zawsze inwazyjna ?? masz coś takiego jak klipsy pomiarowe lub programowanie w układzie
Przy 25xxx, 24cxx ok ale 93cxx z klipsem to juz ciezko.
Kolega nic o tym nie wiem wiec nie polecaj mu takich rzeczy bo zaraz wsadu bedzie szukal. Wylut tej pamieci to ok 60 sekund wiec ja sie nie bawie w klipsy.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: grg474 » śr lip 04, 2012 07:22

jeśli mogę coś zasugerować "nieinwazyjnego" - kabel od viakena na rs232 KKL (nie może być na usb) + pogram vageepromer - jest to wg mnie najtańsza wersja najprostszego odczytu liczników mk4, jedynym problemem to posiadanie laptopa z portem rs232


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

figurel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob paź 02, 2004 08:14
Lokalizacja: Słupsk

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: figurel » śr lip 04, 2012 08:03

grg474 pisze:jeśli mogę coś zasugerować "nieinwazyjnego" - kabel od viakena na rs232 KKL (nie może być na usb) + pogram vageepromer
Popróbuję, mam od Viakena KKL USB i ładnie chodzi, ale mam też z dawniejszych czasów K-line (max232) we wtyku OBD2, który zmieniłem gdy lapek bez COM kupiłem.
Pamiętam, że stary interfejs z COM działał na USB z przejściówką RS232 - USB. Nie wiem, czy problemem będzie, iż mam ten stary z jedną linią K ( we wtyczce są trzy piny tylko), a piszesz, że powinno być KKL. Sprawdzę



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: norek111 » śr lip 04, 2012 08:47

jak ktoś nie potrafi lutować i jedzie transformatorową pistoletową 100Watówką to metoda inwazyjna jak po nalocie dywanowym :-)


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: agrala » śr lip 04, 2012 16:49

norek111 pisze:jak ktoś nie potrafi lutować i jedzie transformatorową pistoletową 100Watówką to metoda inwazyjna jak po nalocie dywanowym :-)
Co Ty tam gadasz :grin:
Jak sie ma sprawne raczki to mozna spokojnie taka lutownica wylutowac uklad w obudowie SOP08.
Kiedy s gdy nie mialem stacji lutowniczej to robilem to transformatorowka.
Co do sposobu z kablem na RS232 to kiedys probowalem odczytac wsad z licznika na stole i co chwile rwalo polaczenie. Moze za 5 razem udalo sie dostac do kawalka wsadu z PINem ale zeby zgrac calos to nie bylo mowy.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: norek111 » śr lip 04, 2012 18:23

agrala pisze: Co Ty tam gadasz :grin:
Jak sie ma sprawne raczki to mozna spokojnie taka lutownica wylutowac uklad w obudowie SOP08.
ja nawet wylutuje kolbą ale to inna strona medalu


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
olsen72
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 20:18
Lokalizacja: UK

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: olsen72 » śr lip 04, 2012 19:35

A ja mam VAG K+Can Commander 1.4. I jakos do tej pory czyta mi wszystkie MK4 i MK5 do 06/2006. Jakos nie narzekam na niego


"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

VAG Tacho czy VAG Commander

Post autor: grg474 » śr lip 04, 2012 22:10

agrala pisze:Co do sposobu z kablem na RS232 to kiedys probowalem odczytac wsad z licznika na stole i co chwile rwalo polaczenie. Moze za 5 razem udalo sie dostac do kawalka wsadu z PINem ale zeby zgrac calos to nie bylo mowy.
wiesz tyle liczników co odczytał taki kabel (jakbys widział prościznę bez wyjmowani licznika to byś sam stwierdził, że nie ma sensu lutować) tylko właśnie uwaga żadne przejściówki port rs232 i kable konkretnie - viaken kkl
Ale jedna uwaga - każdy chwali to co lubi - znam takich co chwalą commandera o którym ja akurat nie mam dobrego zdania, chyba że legal za duża kasę to fakt że pięknie działa


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości