1.8T sonda lambda

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » czw maja 17, 2012 21:24

Witam,

Problem jest z sondą lambda mianowicie po podłączeniu pod komputer wyświetla błąd sonda lambda 1 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie. Wymieniłem dziś na używaną drugą sondę lambda i po kasacji błędu po chwili znowu się zaświecił silniczek na desce samochód dziwnie pracuje pierdzi z rury drgawki czuć na budzie nie wiem co jest. Może gdzieś przewód do sondy jest walnięty może wie ktoś jak sprawdzić sondę drugą miernikiem i kostkę od sondy w aucie.

Poniżej zdjęcie zrobione błędom jakie mi wyskakują.
Obrazek



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

1.8T sonda lambda

Post autor: boleK1315 » czw maja 17, 2012 21:35

Odepnij wtyczke od sondy i na pinach 1 i 2 sprawdź rezystancje grzałki jak się nie myle to zakres 1-5 ohm. Sprawdź też napięcie dochodzące pin 1 + masa (może 3 pin nie jestem pewien), silnik chodzi na biegu jałowym. Napięcie ok. 12V.

Wtyczka od sondy kabel biały z czarnym (?) zapalasz auto i patrzysz na wahania napięć. Nie powiem Ci jakie powinny być bo nie pamiętam.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » czw maja 17, 2012 23:11

ale tak sprawdza się sondę 4 czy 5 przewodową bo u mnie jest 5 przewodów. A sonda powinna pracować 0-1V z tego co pamiętam w starym aucie



boleK1315
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lis 01, 2010 20:42
Lokalizacja: Wrocław

1.8T sonda lambda

Post autor: boleK1315 » pt maja 18, 2012 06:20

Grzałka ma + na szarym kablu i - na białym kablu.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » ndz maja 20, 2012 14:00

pomierzyłem sondę na każdy możliwy sposób i na żadnym nie było przejścia wszędzie 0 omów. W poniedziałek ewentualnie we wtorek będę miał kolejną sondę więc się zobaczy.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » śr maja 23, 2012 20:33

Wymieniłem sondę na drugą i przy okazji świece na nowe. Po przejechaniu około 20 km kontrolka z silniczkiem zgasła a drgania i wariacja obrotów się uspokoiła choć lekko jeszcze falują na postoju.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » pn maja 28, 2012 20:55

sonda wymieniona duże szarpanie budą ustąpiło ale małe zostało. nie wiem czemu ale ciągle wywala mi wypadanie zapłonów mimo. Ostatnio wymieniłem 4 świece na denso k20tt oraz czujnik cieczy bo na liczniku pokazywało 0. Cewki też są dość świeże więc nie wiem w czym może być przyczyna tych zapłonów. Obrazek



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.8T sonda lambda

Post autor: marcin7x5 » wt maja 29, 2012 12:24

Czasmi wypadanie zaplonów spowodowane jest uwalonym sterownikiem silnika. Ale sprawdziłbym jeszcze przewody elektryczne od sterownika az do cewek na swiecach.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » wt maja 29, 2012 14:46

Tego błędu 16985 nie da się usunąć a jak go próbuje skasować to obroty spadają około 50-100 w dół za chwilę się podnoszą i znowu wywala błąd trwa to sekundę a może dwie. Mógł byś mi powiedzieć które bloki posprawdzać w vagu żeby sprawdzić od czego to jest ??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

1.8T sonda lambda

Post autor: marcin7x5 » wt maja 29, 2012 14:55

Jeżeli dobrze pamietam to wypadanie zapłonów jest chyba w 14 i 15 lub 13 i 14. Doczytałem w dokumentacji skody, że przy takim błędzie jest uwalony sterownik silnika i auta nie mozna uruchomić. Być może, że auto jest jednak po sofcie i jest cos skopane.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » czw maja 31, 2012 22:13

Dziś zauważyłem że wypadanie zapłonów jest na zimnym silniku. Na wszelki wypadek podmieniłem cewki i nic to nie dało. Podmieniłem też przepływkę ale okaże się jutro co to da jak silnik ostygnie. Też muszę umyć filtr powietrza bo widać że zabrudzony jest ale nie wiem czym i jak bo niby jest suchy ale czy był nasączany czy nie to nie wiem firma to Evolution MotorSports. Dodatkowo zauważyłem że na wadu na bloku 1 wartość sondy jest ciągle po za granicą -10-10 jest ciągle około 25% czasem spadnie do 0. Dziwne jest też coś takiego że jak odpalam auto to włącza się taka jakby suszarka która wyłącza się około 30 stopni ale potrafi się znowu włączyć później na chwilę i tak kilka razy. Vag nic nie pokazuje żadnych błędów oprócz 16985 którego nie da się skasować.



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » ndz cze 03, 2012 18:56

Wydaje mi się że sonda jest uwalona bo powinna pracować w zakresie 0-1v a ta chodzi po za nim. Chyba że coś innego wpływa na to że tak dziwnie się zachowuje.

Obrazek



czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

1.8T sonda lambda

Post autor: czaja86 » wt cze 05, 2012 10:35

Po sobotnej rundzie autem i kilku zdrowych butowaniach ukazało mi się coś takiego po podpięciu vaga.
Obrazek

Pytanko trochę innej treści. Czy jak zmieniłem sondę to nie powinienem odpiąć aku na jakiś czas żeby kompa zresetować bo coś gdzieś tak czytałem i dziwne że sonda pracuje około 26% a po przybutowaniu jak się puści gaz to ładnie pokazuje 0% po czym znowu wskazuje 26% na jałowym



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości