Kontrolka ABS
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kontrolka ABS
Witam!
Wiem że temat jest oklepany jak koń po westernie . Ale mam drobne pytanie do specjalistów.
Od kilku dni wyświetla mi się kontrolka ABS (sprawdzono pod VAG: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications).
Autko nie miało żadnych awaryjnych hamowań, czy innych przygód wpływających na system hamulcowy czy ABS.
Za pierwszym razem kontrolka pojawiła się zaraz po odpaleniu silnika - dojechałem do domu bez ABSu.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie zgasła - pomógł reset przez VAGa. Bez gaszenia silnika było ok (czy ABS działał to nie wiem nie sprawdzałem )
Każde kolejne pojawienie się sygnalizacji ABS następowało po osiągnięciu prędkości 20km/h.
Z początku myślałem że to może być wina akumulatora - staruszek ledwo zipał (jak napięcie niższe niż 10V to sterownik świruje - wyczytałem w manualu serwisowym) - więc wymieniłem na nowy i zresetowałem błąd. a tu niespodzianka, 20 km.h i kontrolka się zapala ponownie. Zgodnie z tym co znalazłem na forum, sprawdziłem złącze modułu na obecność korozji(było czyste i suche).
Ale do rzeczy, zrobiłem sobie jeszcze test czujników prędkości obrotowej kół. Wszystkie działają, tylko martwią mnie ich wskazania.
Przy niektórych prędkościach (nie ma reguły) dwa z czterech lekko pływają (rozbieżność pomiędzy dwoma pozostałymi wynosi do 3 km/h). Moje pytanie brzmi czy i jaka może być odchyłka wskazań (wiem że najlepsza to 0 km/h ), czy system pozwala na jakąkolwiek odchyłkę?
Jeśli nie to zostanie mi sprawdzenie złączy przy czujnikach, niestety brak najazdu czy kanału to utrudni.
Z góry dziękuje za informacje
Autko to:
VolksWagen Golf IV
1.9 TDI (AHF) 99'
Wiem że temat jest oklepany jak koń po westernie . Ale mam drobne pytanie do specjalistów.
Od kilku dni wyświetla mi się kontrolka ABS (sprawdzono pod VAG: 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications).
Autko nie miało żadnych awaryjnych hamowań, czy innych przygód wpływających na system hamulcowy czy ABS.
Za pierwszym razem kontrolka pojawiła się zaraz po odpaleniu silnika - dojechałem do domu bez ABSu.
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie zgasła - pomógł reset przez VAGa. Bez gaszenia silnika było ok (czy ABS działał to nie wiem nie sprawdzałem )
Każde kolejne pojawienie się sygnalizacji ABS następowało po osiągnięciu prędkości 20km/h.
Z początku myślałem że to może być wina akumulatora - staruszek ledwo zipał (jak napięcie niższe niż 10V to sterownik świruje - wyczytałem w manualu serwisowym) - więc wymieniłem na nowy i zresetowałem błąd. a tu niespodzianka, 20 km.h i kontrolka się zapala ponownie. Zgodnie z tym co znalazłem na forum, sprawdziłem złącze modułu na obecność korozji(było czyste i suche).
Ale do rzeczy, zrobiłem sobie jeszcze test czujników prędkości obrotowej kół. Wszystkie działają, tylko martwią mnie ich wskazania.
Przy niektórych prędkościach (nie ma reguły) dwa z czterech lekko pływają (rozbieżność pomiędzy dwoma pozostałymi wynosi do 3 km/h). Moje pytanie brzmi czy i jaka może być odchyłka wskazań (wiem że najlepsza to 0 km/h ), czy system pozwala na jakąkolwiek odchyłkę?
Jeśli nie to zostanie mi sprawdzenie złączy przy czujnikach, niestety brak najazdu czy kanału to utrudni.
Z góry dziękuje za informacje
Autko to:
VolksWagen Golf IV
1.9 TDI (AHF) 99'
Kontrolka ABS
hmmm... przyszedł mi do głowy jeszcze panel bezpiecznikowy na akumulatorze (tego nie sprawdziłem). Bezpieczniki w kokpicie sprawdziłem,są dobre.
Kontrolka ABS
Odpowiedz na moje wcześniejsze pytanie pojawiła się wraz z zagłębieniem się w dokumentacje serwisową:
Jeżeli odchylenia prędkość koła na lewym przednim czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 1) i prędkość koła na prawym przednim czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 2) są większe niż 6 km/h --> usterka
Jeżeli odchylenia prędkość koła na lewym tylnym czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 3) i prędkość koła na prawym tylnym czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 4) są większe niż 2 km/h --> usterka
Nie rozwiązuje to problemu lecz podpowiada mi że czytane prędkości tylnych kół są poza tolerancja...
Zostaje tylko podążać za instrukcją i sprawdzić szczelinę, osadzenie czujnika i tarczy lub wymienić czujnik.
Tematu nie zamykam bo nie mam pewności czy przy rozbieżności tych odczytów pojawia się akurat ten błąd 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications
Jeżeli odchylenia prędkość koła na lewym przednim czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 1) i prędkość koła na prawym przednim czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 2) są większe niż 6 km/h --> usterka
Jeżeli odchylenia prędkość koła na lewym tylnym czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 3) i prędkość koła na prawym tylnym czujniku prędkości (Vag, grupa 002, blok 4) są większe niż 2 km/h --> usterka
Nie rozwiązuje to problemu lecz podpowiada mi że czytane prędkości tylnych kół są poza tolerancja...
Zostaje tylko podążać za instrukcją i sprawdzić szczelinę, osadzenie czujnika i tarczy lub wymienić czujnik.
Tematu nie zamykam bo nie mam pewności czy przy rozbieżności tych odczytów pojawia się akurat ten błąd 01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) Signal Outside Specifications
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Kontrolka ABS
To nie jest powodem tego bledu.
Sprawdz bzepoieczniki na akumulatorze i wyczysc styki.
Moga konczyc sie szczotki w silniku pompy.
Sprawdz bzepoieczniki na akumulatorze i wyczysc styki.
Moga konczyc sie szczotki w silniku pompy.
Kontrolka ABS
agrala:
Dziękuje za podpowiedz. Sprawdzę bezpiecznik na panelu na akumulatorze. Jeśli to nie pomorze to pojadę do znajomego mechanika, on sprawdzi cały moduł pompy.
Dziękuje za podpowiedz. Sprawdzę bezpiecznik na panelu na akumulatorze. Jeśli to nie pomorze to pojadę do znajomego mechanika, on sprawdzi cały moduł pompy.
Kontrolka ABS
Odnośnie tematu ABS do prędkości ok 20km/h nie działa. Dlatego do tej predkosci nie swiecila ci sie kontrolka
Kontrolka ABS
Witam!
Właśnie wracam po sprawdzeniu. Panel bezpiecznikowy na akumulatorze okazał się być przyczyną usterki. Wszystkie bezpieczniki były całe, lecz jedno ze gniazd nosiło ślady lekkiego przypalenia (pierwsze od prawej patrząc w kierunku do tyłu 30A). Wyczyściłem, zakonserwowałem (środek do czyszczenia i konserwacji potencjometrów - świetnie utylizuje tlenki i poprawia kontakt). Sprawdziłem, wyczyściłem również złącze odchodzące od panela bezpiecznikowego.
Jazda próbna wyszła pozytywnie. Po przekroczeniu prędkości 20km/h... kontrolka się nie zapaliła. Sprawdziłem jeszcze przez zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie oraz jazdę z prędkością 40 km/h - jest ok.
Tu istotnym zdaje się być informacja z pierwszego pojawienia się sygnalizacji (przypomnę pojawiła się zaraz po uruchomieniu silnika, prędkość 0 km/h). Co jak pisali agrala i edzio sugerowało problem z zasilaniem modułu - Dziękuje Wam!
radzio01 - to wiem. Lecz przy niektórych usterkach systemu ABS może się wyświetlić po uruchomieniu silnika (dla przykładu napięcie na sterowniku niższe niż 10V). Ale dzięki za przypomnienie.
Decydującą rolę odegrała również wczorajsza wymiana akumulatora na nowy. Ten stary wytrzymał podczas sprawdzenia tylko 200A. A jak sprawdzałem na postoju to przy zgaszonym silniku bawiąc się elektryką szyb to napięcie spadało do 11,6 V, Co jest jednoznaczne z tym że to był TRUP
Dziękuje Wszystkim za rady i podpowiedzi!!
Na chwilę obecną pozostawiam temat otwarty. Jeśli po przejechaniu minimum 100 km nie pojawi się ponownie problem z ABS to uważam go za zamknięty. Choć jak agrala, sugeruje przy najbliższej wizycie u mechanika poproszę o sprawdzenie silnika pompy.
Właśnie wracam po sprawdzeniu. Panel bezpiecznikowy na akumulatorze okazał się być przyczyną usterki. Wszystkie bezpieczniki były całe, lecz jedno ze gniazd nosiło ślady lekkiego przypalenia (pierwsze od prawej patrząc w kierunku do tyłu 30A). Wyczyściłem, zakonserwowałem (środek do czyszczenia i konserwacji potencjometrów - świetnie utylizuje tlenki i poprawia kontakt). Sprawdziłem, wyczyściłem również złącze odchodzące od panela bezpiecznikowego.
Jazda próbna wyszła pozytywnie. Po przekroczeniu prędkości 20km/h... kontrolka się nie zapaliła. Sprawdziłem jeszcze przez zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie oraz jazdę z prędkością 40 km/h - jest ok.
Tu istotnym zdaje się być informacja z pierwszego pojawienia się sygnalizacji (przypomnę pojawiła się zaraz po uruchomieniu silnika, prędkość 0 km/h). Co jak pisali agrala i edzio sugerowało problem z zasilaniem modułu - Dziękuje Wam!
radzio01 - to wiem. Lecz przy niektórych usterkach systemu ABS może się wyświetlić po uruchomieniu silnika (dla przykładu napięcie na sterowniku niższe niż 10V). Ale dzięki za przypomnienie.
Decydującą rolę odegrała również wczorajsza wymiana akumulatora na nowy. Ten stary wytrzymał podczas sprawdzenia tylko 200A. A jak sprawdzałem na postoju to przy zgaszonym silniku bawiąc się elektryką szyb to napięcie spadało do 11,6 V, Co jest jednoznaczne z tym że to był TRUP
Dziękuje Wszystkim za rady i podpowiedzi!!
Na chwilę obecną pozostawiam temat otwarty. Jeśli po przejechaniu minimum 100 km nie pojawi się ponownie problem z ABS to uważam go za zamknięty. Choć jak agrala, sugeruje przy najbliższej wizycie u mechanika poproszę o sprawdzenie silnika pompy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka ABS
Mylisz sie kolego. Wystarczy ze jeden czujnik nie pokaze predkosci a lampka zapali sie ponizej 20km/h.radzio01 pisze:Odnośnie tematu ABS do prędkości ok 20km/h nie działa. Dlatego do tej predkosci nie swiecila ci sie kontrolka
Kontrolka ABS
Ja mialem jeden uwalony i po wymianie kontrolka zglasla dopiero jak przekroczylem 20km/h jak jechalem mniej to dalej swiecila. Wiec to dzial w dwie strony.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości