Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

Post autor: Poope » śr maja 16, 2012 10:28

Witam,
Podczas pracy silnika mam ładowanie 13,1 V, po włączeniu świateł (szybkie obroty) napięcie ładowania spada ciut poniżej 13 V.
Po zagaszeniu silnika mam napięcie na akumulatorze 12,3 V.
Pasek i kółko paska OK.

Mam pytanie - czy w tych golfach alternator zawsze ładuje 13 V, czy jest w nim jakiś mankament? Jeśli tak, to jaki najczęściej? Czy szczotki, czy regulator napięcia?


Pozdro, Poope

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

Post autor: marcin7x5 » śr maja 16, 2012 11:02

Powinien ładować ok 14V. Prawdopodobnie regulator do wymiany. Ale sprawdź najpierw napięcie na wyjściu z alternatora bo może jest cos nie tak z przewodem idącym do aku. Jeżeli na altku tez będzie 13 to do sprawdzenia altek/regulator napięcia.



Awatar użytkownika
Robsonnnn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 727
Rejestracja: wt maja 17, 2011 22:16
Lokalizacja: FNW
Kontakt:

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

Post autor: Robsonnnn » śr maja 16, 2012 11:26

rowniez bym stawial na regulator :) ale szczotki tez sprawdz


Obrazek

Awatar użytkownika
Poope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
Silnik: AQY

Alternator 13,1 V / akumulator 12,3 V - jaka przyczyna?

Post autor: Poope » śr maja 16, 2012 12:23

Mam jeszcze pytanie, gdzie tam jest regulator napięcia i ew. jak wygląda? (w sklepie gość pokazywał zdjęcie na monitorze, a ja nie mam pojęcia... To było to, link: http://www.walbro.pl/katalog/a_a_121_41 ... ra%29.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Czy trzeba demontować cały alternator żeby go wymienić? EDIT: jest na forum, sorry za pośpieszne zapytanie :cool: (http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194246" onclick="window.open(this.href);return false;)
Obrazek
Trzeba zdjąć plastikową osłonę, i tam go widać.

ps: mój alternator to BOSH nr kat. 0 986 034 220

OK, dzięki za podpowiedzi, temat do zamknięcia
:grin:


Pozdro, Poope

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości