skoki obrotów

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Pablolaby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob kwie 14, 2012 00:23

skoki obrotów

Post autor: Pablolaby » ndz kwie 29, 2012 14:29

Witam, mam taki problem , w momencie kiedy odepne akumulator i wepne go z powrotem , obroty skaczą.

przygazuje i puszczam i jak obroty spadają to na ok 900 obr/min skacze od 700 do 900 wlasnie i tak łu łuuu łuuu łuu

po jakims czasie jazdy nie wiem 1-3 dni wszystko wraca do normy...

auto to golf 4 1.8 T 150 km



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

skoki obrotów

Post autor: grg474 » ndz kwie 29, 2012 15:00

Pablolaby pisze:Witam, mam taki problem , w momencie kiedy odepne akumulator i wepne go z powrotem , obroty skaczą.

przygazuje i puszczam i jak obroty spadają to na ok 900 obr/min skacze od 700 do 900 wlasnie i tak łu łuuu łuuu łuu

po jakims czasie jazdy nie wiem 1-3 dni wszystko wraca do normy...

auto to golf 4 1.8 T 150 km
nie wiem czy ty żartujesz czy jak? Podejrzewam ze masz sterownik silnika który nie zapamiętuje ustawień i parametrów pracy - jeśli tak jest to za każdym razem sterownik silnika musi sobie dopasować przepustnicę - można to też zrobić VAGiem. Pytanie po co odpinasz akumulator


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Pablolaby
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob kwie 14, 2012 00:23

Re: skoki obrotów

Post autor: Pablolaby » ndz kwie 29, 2012 15:06

czyli jest to normalne ? odpinałem kilka razy akumulator poniewaz robiłem instalacje audio i poprawiałem silnik buda, aku buda, altek aku : )- kabelki

jezeli wiesz jak to zrobic vagiem to bardzo bylbym wdzieczny jak bys mi powiedział jak : )

bo nie mozliwe ze to jest normalne... ze auto sie musi samo nastawic i przez 3 dni chodzi do bani...



Awatar użytkownika
Pablo Corrado
Forum Master
Forum Master
Posty: 1110
Rejestracja: sob lut 26, 2005 21:08
Lokalizacja: Chrzanów

skoki obrotów

Post autor: Pablo Corrado » ndz kwie 29, 2012 15:35

To jak najbardziej normalny objaw. Po odpięciu zasilania albo adaptujesz przepustnicę jak w opisie poniżej, albo zaadoptuje sie sama, ale po pewnym czasie.


Adaptacja przepustnicy
Muszą zostać spełnione następujące warunki:
> Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
> Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
> Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
> Przepustnica czysta!
> Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość
energii elektrycznej.
> Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95 st.C
> W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 VW Lupo, Polo...)
przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy
wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku
silnika. Czyli zapisać wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji.
ADAPTACJA W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW:
(protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym
rogu ekranu "Odczyt z sterownika", rok prod. 2000 + ).
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Przełącz na Nastawy - 04]
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez
około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
ADAPTACJA W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW :
(protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym
rogu ekranu "Odczyt z sterownika", rok prod. 2002 + ).
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja:
Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat:
Nastawy podstawowe: ON.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez
około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej].
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZYCH PROCEDUR NIE WOLNO
DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.


Scirocco II 1,6 / Scirocco II 1,8 / Corrado G60 / Corrado 2,0 16V / Golf IV 2,0 / Golf IV GTI / Passat B5FL 1,8T / Golf V 1,4 i 1,6
Sprzedam:
-Uszczelkę głowicy 1,8 T 20V (AGU i innych) GOETZE.
-NOWĄ przepustnicę do 1,4 TSI i innych 03C 133 062S.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości