problem z kierunkami
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
problem z kierunkami
witam. mam problem z golfikiem, a mianowicie: pewnego razu przy odpalaniu cos mi piknelo i nie mam od tamtej pory kierunkowskazow, kontrolka sie lekko tli caly czas. dodam ze sprawdzilem juz chyba wszystko i utknalem. przerywacz dziala, awaryjne sa i dzialaja, a przy probie wlaczenia kierunku swieci sie tylko zielona dioda i nic nie dziala. prosze o pomoc.
problem z kierunkami
jezeli przelaczam kierunek i swieci sie wtedy dioda a nie mruga no to powinna manetka dzialac
problem z kierunkami
może spróbuj przełącznikiem poruszać od awaryjnych. Włącz kierunek i delikatnie przekręcaj przełącznik od awaryjnych i patrz czy bd mrugać kierunek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
problem z kierunkami
Jeżeli kontrolka reaguje na manetkę, to manetkę masz ok. U ciebie jest problem z zasilaniem obwodu kierunków po stacyjce. Zauważ, że awaryjne działają także bez kluczyka, natomiast kierunki tylko z kluczykiem. Do przełącznika świateł awaryjnych doprowadzone są zasilania : stałe i po stacyjce. Wewnątrz włącznika świateł awaryjnych jeden ze styków przełącza zasilanie obwodu kierunkowskazów. Jeżeli awaryjne są wyłączone, to na obwód kierunkowskazów podawane jest zasilanie po stacyjce. Jeżeli awaryjne są załączone, to styk w przełączniku awaryjnych jest przełączony i obwód kierunków zasilany jest ze stałego plusa. Brak zasilania obwodu kierunków i jednoczesne włączenie zapłonu skutkuje właśnie podświetlaniem się kontrolki kierunków.
Zasilanie włącznika świateł awaryjnych po stacyjce doprowadzone jest czarnym ( lub czarno-niebieskim - nie pamiętam dokładnie) przewodem - charakterystyczne jest to, że w golfie mk1 ten przewód nie jest umieszczony we wtyczce, tylko jako oddzielny, pojedynczy konektorek, na dodatek nieizolowany. Tak więc sprawdź, czy oprócz wtyczki z kilkoma przewodami masz podłączony także pojedynczy czarny kabelek do włącznika świateł awaryjnych. Jeżeli jest, to sprawdź, czy pojawia się na nim 12V po przekręceniu kluczyka. Jeżeli tak, to masz uszkodzony włącznik awaryjnych (dość często się to zdarza), jeżeli nie ma tam napięcia, to sprawdź bezpiecznik nr 19 - jeżeli masz skrzynkę na płaskie bezpieczniki. Jeżeli masz stara skrzynkę na okrągłe bezpieczniki, to niestety numeru bezpiecznika nie znam.
Zasilanie włącznika świateł awaryjnych po stacyjce doprowadzone jest czarnym ( lub czarno-niebieskim - nie pamiętam dokładnie) przewodem - charakterystyczne jest to, że w golfie mk1 ten przewód nie jest umieszczony we wtyczce, tylko jako oddzielny, pojedynczy konektorek, na dodatek nieizolowany. Tak więc sprawdź, czy oprócz wtyczki z kilkoma przewodami masz podłączony także pojedynczy czarny kabelek do włącznika świateł awaryjnych. Jeżeli jest, to sprawdź, czy pojawia się na nim 12V po przekręceniu kluczyka. Jeżeli tak, to masz uszkodzony włącznik awaryjnych (dość często się to zdarza), jeżeli nie ma tam napięcia, to sprawdź bezpiecznik nr 19 - jeżeli masz skrzynkę na płaskie bezpieczniki. Jeżeli masz stara skrzynkę na okrągłe bezpieczniki, to niestety numeru bezpiecznika nie znam.
- piotreko28
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: sob sty 12, 2008 01:52
- Lokalizacja: Ostroleka
- Kontakt:
problem z kierunkami
kolega Lipek81, dobrze radzi, też miałem ten sam problem, przyczyna tkwiła w tym oddzielnym kabelku przy włączniku awaryjnych
części golf mk3 , gg9807500
problem z kierunkami
mieliscie racje panowie. okazalo sie ze to przez wlacznik awaryjnych. wymienilem i jest ok. dzieki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości