Sterowanie spryskiwaczem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

markus-87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 18, 2012 18:54

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: markus-87 » pn kwie 02, 2012 16:36

Witam,

Gdy kupiłem niedawno golfa 4-ke i gdy wciskam spryskiwacz (nie ważne czy przód czy tył) to płyn leci mi na przednią i na tylną szybę.
Sprawdzałem pompkę i poprzedni właściciel nie podpiął przewodu do tylnego spryskiwacza widocznie wiedział o problemie a drugi wylot na pompie był zalepiony taśmą.

Gdzie szukać przyczyny tego "zjawiska" ? Jest jakiś przekaźnik? gdzie go zlokalizować.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: Haki » pn kwie 02, 2012 18:10

JA problemu szukałbym w manetce .. skoro za każdym razem działają obie wycieraczki ... może ( nie zawsze ) - wystarczy wyczyszczenie , innymi razy wymiana .. styki się wycierają , etc


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

markus-87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 18, 2012 18:54

Re: Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: markus-87 » pn kwie 02, 2012 18:41

Jak działa w ogóle ten układ w samochodzie,
Rozumiem jakby były 2 pompki gdzie manetka na przód włącza się pompa nr 1 i leci na przód, jeżeli manetka na tył to kolejno pompa numer 2. A w układzie jest jedna pompka od której idą dwa przewody - tył , przód.
Rozumiem że manetka spełnia 2 funkcje :
- daje sygnał na 12 V dla pompy
- zamyka któryś z przewodów (w zależności w którą stronę ją naciśniemy)

Dobrze to rozumuję ? W takim wypadku gdzie w samochodzie znajdują się te "łapki" zamykające przewód. Chyba że niemieccy inżynierowie inaczej wymyślili rozwiązanie do tego układu.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: Haki » pn kwie 02, 2012 18:58

W pompce ...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: Qto » pn kwie 02, 2012 19:55

Jeżeli nie jest coś namotane z wężykami - a z tego co piszesz to nie jest - to raczej będzie pompka do wymiany.



Awatar użytkownika
pendzel_3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: pendzel_3 » wt kwie 03, 2012 10:55

kolego przed wymianą pompki polecam pobawić się Vagiem w blokach wartości mierzonych nie znam numeru bloku poszukaj
dla manetki z tempomatem było to 051? 052? tam zobaczysz jaki sygnał wysyła manetka w konkretnej pozycji.
tak upewnisz sie czy to na 100% pompa.
pozdrawiam.


Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: Qto » wt kwie 03, 2012 12:58

pendzel_3, jesteś pewien że takie coś można sprawdzić na VAGu ?? Nie wydaje mi się aby manetka wycieraczek (nie licząc przycisków MFA) miała połączenie z jakimkolwiek ze sterowników...

Poza tym budowa pompki wyklucza jednoczesne podawanie płynu na przód i tył - do pompki dochodzą tylko dwa kabelki, pompka nie może kręcić się jednocześnie w dwie strony...więc moim zdaniem uszkodzenie jest w pompce.



Awatar użytkownika
pendzel_3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 21:39
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: pendzel_3 » wt kwie 03, 2012 14:52

Qto pisze:pendzel_3, jesteś pewien że takie coś można sprawdzić na VAGu ?? Nie wydaje mi się aby manetka wycieraczek (nie licząc przycisków MFA) miała połączenie z jakimkolwiek ze sterowników...

Poza tym budowa pompki wyklucza jednoczesne podawanie płynu na przód i tył - do pompki dochodzą tylko dwa kabelki, pompka nie może kręcić się jednocześnie w dwie strony...więc moim zdaniem uszkodzenie jest w pompce.
I tu muszę przyznać ze pewien nie jestem, kiedy miałem uszkodzoną lewą manetkę dotarłem przyczyny właśnie w ten sposób.
Jeżeli rzeczywiście się nie da to zwracam honory.


Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!

markus-87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 18, 2012 18:54

Sterowanie spryskiwaczem

Post autor: markus-87 » wt kwie 03, 2012 16:56

Z tą pompą to może była by prawda, poprzedni właściciel zalepił taśmą drugi otwór na przewód w pompie. Jak dawało się lewe obroty to nie miał płyn gdzie uciekać i musiało się tam coś po przestawiać.
Pompę raczej nie można rozebrać, pozostaje wymiana. Mam nadzieję że tutaj jest problem. Jak kupię nową to starą przetnę i rozbiorę na części pierwsze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 141 gości