Witam,
Jako że dni są coraz cieplejsze w mojej mk3 chciałem korzystać z klimy i mam mały problem z nią
Otóż samochód kupiony około roku temu klimatyzacja nabita i odgrzybiona jakieś 7mc temu problem zaczął się już pod koniec ubiegłych wakacji tzn. po nabiciu jakieś 2mc zaczeły się schody klimatyzacja przestała chłodzić zastanawiający jest fakt ze sprężarka pracuje cały czas załącza się jak na dworzu jest powyżej 5 stopni.
Po zimie mam następujące objawy:
Sprężarka się załacza, klimatyzacja raz działa prawidłowo chłodzi aż miło raz chłodzi ale nie wystarczająco i najczesciej spręzarka pracuje powietrze leci ciepłe ;/
Nigdy nie miałem doczynienia z klimatyzacją ale wydaje mi się ze jakiś zawór czujnik nie działa prawidłowo
Prosił bym o jakieś rady
samochod to golf 3 2.0 8v 2E
1994 rok czynnik w układzie r134a zgodny z nalepką na sprężarce auto posiada Climatronic bez funkcji ECON (tylko OFF)
Pozdrawiam
Dziwna przypadłość klimatyzacji raz działa raz nie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Dziwna przypadłość klimatyzacji raz działa raz nie
kiedy klima działa? na postoju w korku ? czy w trasie ? Czy działa wentylator chłodnicy? czy jest czysta chłodnica. Weź zabierz wąż ogrodowy i umyj ją i wogóle jak wentylatory nie działają to możesz zrobić test też wężem ogrodowym. Musi być chłodzenie czynnika.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziwna przypadłość klimatyzacji raz działa raz nie
Problem w tym że nie ma zależności kiedy klima działa jak działa to nawet w korku nie ma problemu z chłodzeniem, chłodnica klimatyzacji wydawała się być czysta jutro zdejmę grill to zerknę. Wentylatory chłodnicy właczają się automatycznie jak zaskoczy sprężarka z tym akurat nie ma problemu, wydaje mi się że coś blokuje przepływ czynnika bo wczesniej jak było go mało klimatyzacja działała ale nie wydajnie, po uzupełnieniu poprzedzonym sprawdzeniem szczelnosci który układ przeszedł pozytywnie było ok a po 2mc się zaczęły dziać takie rzeczy. ilość czynnika zgodna z ksiązką mowie o tym ile uzupełniono. Test wężem ogrodowym w sensie polewać podczas pracy klimatyzacji ?
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Dziwna przypadłość klimatyzacji raz działa raz nie
tak. woda bardzo skutecznie chłodzi. wystarczy włączyć klime i wtedy gdy nie chłodzi spróbuj polać chłodnice wodą. Nie zdarzyło mi się żebycoś się zatkało w klimatyzacji samochodowej. A jeżeli to nastąpi w ogólnym pojęciu chłodnicstwa to gdy zatka się 100% spręzarka dostaje po tyłku i albo staje, albo pasek sie ślizga albo ciśnieniówka wyłącza spręzarkę. Gdy jest to przytkane co umożliwia prace sprężarki to przed zatorem tworzy się ciśnienie a za zatorem tworzy się ciśnienie odparowania czynnika tzn że w tym miejsciu zacznie układ chłodzić i mrozić ażwyjdzie szron na rurce. Sprawdz czy rura wychodząca ze spręazarki na chłodnice jest gorąca. Czy grubsza rura wychodząca z grodzi kabiny jest zimna. Mogą też być połamane płytki zaworowe w sprężarce wtedy spręzarka chodzi bo chodzi ale nigdy nie zacznie tłoczyć normalnie. Też jest taka opcja że czynnika jest za dużo lub za mało. klima na 134a musi mieć na rurzę ssącej 2bar. Klimatyzacja samochodowa też ma czujni w parownika i gdy chłoniczka zamarznie to klima staje żeby nie mroziła bardziej. zamrożony parownik nie przepuszcza powietrza i nie chłodzi auta.. jak widzisz jest dość dużo wariantów.
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości