brak mocy przy odpalaniu!

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » ndz lut 26, 2012 21:23

Witam, mam problem ze swoim golfem IV 2001r 1,9 tdi 90. Odkręcałem zegary, ponieważ chciałem sprawdzić pewną usterkę. (nie działające pałeczki do zmiany godziny i zerowania licznika). Więc odkręciłem te dwie śrubki które trzymają zegary, następnie zabrałem się za wyjmowanie zegarów, lekko pociągnąłem aby nie zerwać podłączenia.. Nie mogłem sobie poradzić więc, skręciłem i zostawiłem to specjaliście. Po upływanie kilku godzin chciałem odpalić samochód, po włączeniu zapłonu spróbowałem zapalić. Nie dał rady wszystko się wyłączyło nawet odtwarzacz CD wypluł płytę, wskaźniki dziwnie się ruszały. Na dodatek ciągle świeci się ABS oraz kontrola trakcji, rozumiem że sygnalizują jakiś problem.... Ogólnie samochód nie odpala,po włączeniu zapłonu wszystko przygasa...

Co o tym sądzicie? Zerwany jakiś kabel?



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: seba198666 » ndz lut 26, 2012 21:31

wygląda to na rozładowany akumulator....wtedy zegary też wariują. nie odkręcałeś klem może za słabo dokręcone??


seba

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: Haki » pn lut 27, 2012 00:41

Przy próbie wyciągania naruszyłeś zegary --- kostki się mogły obluzować i stąd takie akcje ....
Wymontuj zegary ( jest porada z fotkami na forum jak to zrobić ) - by szkód nie narobić ... po dociśnięciu kostek 2szt powinno wrócić do normy ...
Jeśli coś się będzie paliło na zegarach = vag i skasowanie błędów..


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » pn lut 27, 2012 05:40

Mogłbyś dać link? nie mogę nic znaleźć..



Awatar użytkownika
psilos1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1152
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:25

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: psilos1 » pn lut 27, 2012 08:57

Piszesz że oddałeś samochód do mechanika -ten najprawdopodobnie przed wyciagnięciem zegarów odłaczył klemy od akumulatora .Skoro przyjechałeś samochodem z warsztatu problemem nie sa źle podłaczone wtyczki zegarów-posiadaja zapadki zabezpieczajace przed wysunięciem i nie ma możliwości żeby się same obluzowały .Problemem najprawdopodobniej jest źle podłaczony lub padajacy aku.



blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » pn lut 27, 2012 21:08

nie oddawałem samochodu do mechanika, mógłby ktoś dać jakiś namiar na informacje o wyjęciu zegarów??

sprawdzałem akumulator, jest w porządku...



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: wojtas46 » pn lut 27, 2012 21:31

Kiera do siebie i w dól , odkręcasz śrubki , wyjmujesz od lewej strony ,rozpinasz kostki i wsio , nie ma opcji żeby licznik nie wyszedł , no i lepiej to robić na odpiętym aku



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5955
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: grg474 » pn lut 27, 2012 21:31

blanco31, odciągnij do siebie i na dół kierownicę, zablokuj ją - wyciągnij licznik tak że jego lewa strona będzie skierowana na ciebie czyli prostopadle do kierownicy - kostka licznika która będzie widoczna ma taka liliową zapinkę, która jest blokowana na środku występem kotki - należy nacisnąć występ i w tym samym czasie tą liliową zapinkę odchylać tak że porzeskoczy tą zapinkę, wtedy wyjmiesz kostkę. Następnie sięgniesz głębiej i zrobisz to samo z drugą kostką


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » pn lut 27, 2012 21:41

dzięki za informacje, spróbuje coś tak zrobić.. jest szansa, że obędzie się bez usuwania błędów na komputerze?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: wojtas46 » pn lut 27, 2012 21:44

blanco31, ja wyciągałem zegary i nic nie wyskoczyło , przekonasz się po robocie



blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

Re: brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » wt lut 28, 2012 15:50

zrobiłem tak jak radziliście, odpiąłem te dwie kostki... Później wszystko podpiąłem i przykręciłem. Jednak jest to samo. Przy włączeniu zapłonu wariuje licznik nawet pokazuje temperaturę w F i C.. Także zamyka się centralny. Jedyne wyjście teraz to vag?



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: wojtas46 » wt lut 28, 2012 16:22

blanco31, przekręć kluczyk na zapłon , zostaw go tak na 20-30 min , może sobie wczyta ustawienia



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: Qto » wt lut 28, 2012 16:23

blanco31 pisze:sprawdzałem akumulator, jest w porządku...
w jaki sposób go sprawdziłeś ?? Jeżeli faktycznie jest dobry to problemem są kable idące od aku (ich słaby styk)...ewentualnie coś stało się z rozrusznikiem i to on powoduje takie spadki napięcia.



blanco31
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz wrz 26, 2010 09:56

Re: brak mocy przy odpalaniu!

Post autor: blanco31 » wt lut 28, 2012 17:56

pół godziny przed tym zdarzeniem użytkowałem samochód, nigdy nie miałem żadnych problemów z aku nawet przy największych mrozach... Jednak podłączyłem do prostownika, może faktycznie to wina akumulatora zobaczymy wieczorem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości