elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » sob lut 04, 2012 19:19

wojtek06061989 pisze:Ja ostatnio przymierzałem się to montażu tych 3 świec dogrzewających płyn (mój golf jest z Włoch i niestety nie ma tej zabawki)
AHF'y zazwyczaj (albo i wcale) nie mialy montowanego dogrzewania w postaci tych trzech swiec. Taki dodatek mozna spotkac w ALH oraz ASV jako seryjne wyposażenie.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » sob lut 04, 2012 20:13

wojtek06061989 pisze:Tak z innej beczki to w moim przypadku nie ma wyprowadzenia instalacji a więc musiałbym sam to zrobić. oryginalnie jest to połączone z komputerem aby nadzorować wszystkie czynniki załączające ten układ (nap aku, temp cieczy,temp zewnętrzną itd ) czy ma ktoś schemat jak podłączyć te przekaźniki załączające??
to że nie masz - nie znaczy ze nie możesz pociągnąć - sprawdź na vag w blokach masowych w 016 - pozycję 3cią - jak po odpaleniu po chwili pojawią się 11 to znaczy że wystarczy pociągnąć kabelki do przekaźników
wesol pisze:30 minut to maja zazwyczaj piece wlasnie wfirmy webasto narzucone programowo.
piec webasto grzeje tak długo jak dostaje sygnał od zegara lub sterownika telestart czy T70, T90, T91
wesol pisze:Spalanie- hmm moje pali 0.45 na godzine.
wg czego - jak normatywne spalanie tych pieców jest 0,6 D5WZ, 0,69 litra/h HYDRONIC B 5 W SC - tak niskie spalanie ma tylko ogrzewanie postojowe suche :bigok:
wesol pisze: Pobór pradu to 37 wat czyli okolo 3 ampery. Doliczyc tylko trzeba pobór pradu przez wiatrak nadmuchu.
no czyli 3 + 25 = 28A - chciałbym to zobaczyć dzisiaj na minus 25 topniach jak potem odpala ci silnik. Pomijamy oczywiscie to że podczas startu nie zużywa ci 53W tylko 110
wesol pisze:Tka jak wspomnialem my na forum sharana przerrabiamy dogrzewacze postojowe na ogrzewania.
no - przerabiacie - wiem - co nadal nic nie ma do rzeczy. Grzałka czy świece na króćcu wody chodzą tylko jak silnik pracuje tak samo jak dogrzewacz w sharanie

Teraz wracamy do tematu - dzisiaj przy dokładnie -24,5 odpaliłem auto po jakichś 30 sekundach kliknęły przekaźniki, po 2 minutach od uruchomienia z nawiewu leciało -1,2 stopni, po 2 i pół minucie - leciało 2 stopnie, 3:07 - leciało 4,6stopni, po 4 minutach 7 stopni, po 5 i pól - 12,5 stopnia, 6:09 13,9 - z tym, że na vag jak sprawdzałem - to na climatroniku pokazywało na czujniku g192 po 8 minutach - temp 24 stopnie - niestety ale termometr który posiadam ma opóźnienie w działaniu - więc i dane nie są dokładne a coś program nie chciał na tym mrozie zagadać .
Jutro taki sam test zrobię z załączonymi oryginalnie świecami żarowymi na króćcu wody a odłączę grzałkę z35 - temp na zewnątrz powinna być podobna - więc myślę że jak użyję tego samego termometru to będzie to w miarę podobny sposób pomiaru. Sam jestem ciekaw wyniku


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 09:43

tak wiem ze mozna pociagnać tylk nie wiem czy ECM od AHF ma ta funkcje do uaktywnienia w razie co ( choć pewnie bedzie ale jednak lepiej to sprawdzic przed zakupem czesci).

Nie kolego grzeje max 30 minut ( takie jest standardowe ustawienie). Piec nie chodzi w nieskonczoność mimo z euruchomiony pilotem lub recznie. JEst to ochrona przed przegrzaniem. Druga sprawa to to ze elektronika webasta czuwa by nie rozladowac aku no i po to tez ma czujnik temp na piecu by ograniczac jego dzialanie. Chyba wiesz otym ze piece maja kilka stopni regulacji mocy grzewczej. Niektore maja 2 a niektore 3. Mój ma 2 stopnie- 2200 oraz 5000 wat. Zreszta chyba kolego tez wiesz ze mozna taki piec podtuningowac i wycisnac nieco wiecej mocy grzewczej. Wiesz czym sie to robi- choc nie zawsze jest taka mozliwosc??

Z poborem pradu przez wiatrak to troszk eprzesadziłeś kolego. 20- 25 amper to na ful obroty ciagnie a jak dobrze wiesz ze wpiecie sie w panel klimatronika nie uruchamia nawiewu na maxa. Pobór pradu przez wiatrak to okolo 4-6 A na tym biegu. Czemu niby ma piec ciagnac wiecej przy starcie to nie wiem choc moze o 1 amper wiecej pociagnie niz standard( tego nie mierzyłem i nie zaglebialem sie) ale czas rozruchu to 40 sekund to chyba nie jest jakos dlugo co nie?

Co do przerabianie mowisz ze wiesz to ci odrazu tez podpowiem ze jak masz dogrzewacz to mozna go rozwianac na ogrzewanie postojowe dokladajac sterownik dwukanalowy najlepiej i 3 diody by odizlowac od dzialanie funkcji dogrzewacza. Jedna mała uwaga sharany wyposażone w ogrzewanie postojowe z racji iz sa to busy zazwyczja stosowane jako taxi czy innych transportów maja w standardzie dodatkowy akumulator pod siedzeniem w zasadzie pojemnoscia taką jak aku pod maską tylkoz przeznaczeniem do ogrzewania postojowego. To sa auta ktore sa wykozystywane do nocowania w nich w dalekie podróże itp- przynajmniej z taką mysła jest to zaprojektowane. A golfie tez spotkasz ori ogrzewanie zamontowane i nie maja aku dodatkowego nie chodzi tu miejsce bo zawsze mozna założyć mniejszy aku.
W sharanach nie ma montowanego króćca z swiecami bo jest dogrzewacz ale i tez ogrzewanie przedniej szyby ( nie we wszystkich) ale pobór pradu byłby za duzy.

Fajnie ze podaleś wyniki temperatur tylko jedna mala uwaga czemu nie podales jaka predkosc nawiewu i czy obieg wewnetrzny zamkniety czy otwarty. Logiczne jest ze jesli dasz nadmuch na 1 bieg to i temp bedzie wysoka na nagrzewnicy czy z wylotu. Jesli dasz nadmuch z dworu powietrzem -15 stopni z nadmuchem na full to nie ma szans by ci tam polecialo cokolwiek powyzej zera. Wyniki nie beda miarodajne. Rownie dobrze moge zapodac do auta na podszybie farelke z ustawieniem na 1000 wat i tez bedzie to mniejwięcej to samo.i bede mógł sobie pomierzyc czas kiedy szuby sie odmrożą i ile czasu zajmie osiagniecie odpowiedniej temperatury.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wojtek06061989 » ndz lut 05, 2012 12:05

wesol pisze:AHF'y zazwyczaj (albo i wcale) nie mialy montowanego dogrzewania w postaci tych trzech swiec. Taki dodatek mozna spotkac w ALH oraz ASV jako seryjne wyposażenie.
całkiem możliwe, choć wydaje mi się, że widziałem takie świeczki już w AHF ale mniejsza z tym, kierowałem się tym, że gdzieś czytałem, że golfy sprzedawane na tzw ciepłe kraje właśnie nie miały tego montowanego i wtedy miały altki 90A a nie 120A mój właśnie ma 90A
grg474 pisze:to że nie masz - nie znaczy ze nie możesz pociągnąć - sprawdź na vag w blokach masowych w 016 - pozycję 3cią - jak po odpaleniu po chwili pojawią się 11 to znaczy że wystarczy pociągnąć kabelki do przekaźników
Tak jak mówisz :bajer: sprawdziłem i zaraz po odpaleniu było 01, po chwili 10 a po około 30-40s ukazało się 11 :-)
podejrzewam że jak jest 01 to załącza pierwszy przekaźnik, 10 załącza tylko drugi przekaźnik a 11 załącza oba tak?? bo z tego co wiem to są 2 przekaźniki??

Dobra to do konkretów :food: greg jeśli jest u mnie ta opcja to jak wygląda wyprowadzenie tego do przekaźników i całe podłączenie??
A i czy będzie konieczna zmiana altka na 120A? wydaje mi się że była by wskazana tym bardziej że u mnie dołożyłem grzane siedzonka....



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 12:20

Nie, nie, nie. Zalaczanie grzalek jest uwarunkowane od obciazenia alternatora ale tez i obrotow. Nie załączy ci tych trzech swieczek jak bedzie silnika na jalowych obrotach. Nie ma szans na to. Musza być obroty by altek mógł wytworzyć tyle pradu by choc w wiekszym stopniu zaspokoił zapotrzebowanie pradowe w auto. 4 swieczki w silniku plus 3 na grzanie wody to 7 szt teraz nie wiadomo ile dokladnie liczyc pradu na jedna sztuke ale mysle ze cos kolo 10 A co daje 70A. Coprawda po 2.5 minuty swiece silnika są odlaczane ale jak widac ECM nie bierze na to poprawki. 70A to da ci altek przy obrotach silnika jakies 3000-3500 niezaleznie od tego czy to bedzie alternator 120 czy 90-tka.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » ndz lut 05, 2012 14:59

wesol pisze: Piec nie chodzi w nieskonczoność mimo z euruchomiony pilotem lub recznie.
chodzi - testowałem pomijając zegar - dając sygnał zamiast zegara :bigok: jak byś się uparł to do momentu aż padnie aku czyli ok 10V
wesol pisze:JEst to ochrona przed przegrzaniem.
ochrona przed przegraniem - chłopie gdzieś się tych głupot naczytał- ochroną przed przegrzaniem jest czujnik przegrzania, który wyłączy go jak zagrzejesz do 85C
wesol pisze:Z poborem pradu przez wiatrak to troszk eprzesadziłeś kolego. 20- 25 amper to na ful obroty ciagnie a jak dobrze wiesz ze wpięcie sie w panel klimatronika nie uruchamia nawiewu na maxa
i znowu głupoty gadasz - zapraszam do mojego auta - i ustaw wg własnego uznania - zobaczymy czy nie będzie kręcił na maxa a im cieplej w aucie tym mniejsze obroty - możesz sobie regulować ........ Wszystko zależy od typu sterownika climatronika - spotkałem takie którym możesz nastawić np 2 kreski wiatraka i tak zapamięta i takie w których możesz sobie ustawiać co chcesz a on i tak sam steruje pracą wiatraka - oryginalne zgodne z instrukcją podłączenie polega na podpięciu pinu 1 wtyczki D ze sterowania webasta.
wesol pisze:Czemu niby ma piec ciagnac wiecej przy starcie to nie wiem choc moze o 1 amper wiecej pociagnie niz standard
wg instrukcji - ciągnie tyle bo musi dodatkowo grzać świecę żarową
wesol pisze:To sa auta ktore sa wykozystywane do nocowania w nich w dalekie podróże itp- przynajmniej z taką mysła jest to zaprojektowane.
:rotfl: ale się ubawiłem - to co co pół godziny włączasz webasto a rano prosisz żeby ktoś ci prądu pożyczył? Jeśli śpisz w aucie tylko tylko webasto suche bo mniejszy pobór prądu i mniejszy pobór paliwa
wesol pisze:czemu nie podales jaka predkosc nawiewu i czy obieg wewnetrzny zamkniety czy otwarty.
prędkość nawiewu 3 kreski, obieg otwarty (czyli nie wewnętrzny)
wesol pisze: Nie załączy ci tych trzech swieczek jak bedzie silnika na jalowych obrotach.
chłopie przestań p... głupoty jak nie masz pojęcia - minimalne wymagania:
1. obroty minimum 450 obr/min
2. temp zewn poniżej 5 stopni C
3. temp płynu poniżej 80 stopni C
wesol pisze:nie wiadomo ile dokladnie liczyc pradu na jedna sztuke ale mysle ze cos kolo 10 A
przekaźnik dla 2 świeczek (wysokie grzanie - 70A)
przekaźnik dla 1 świeczki (niskie grzanie 40A)
wesol pisze:Coprawda po 2.5 minuty swiece silnika są odlaczane
a świstak siedzi i zawija sreberka - poniżej 25 sekund

Teraz wracamy do tematu - dzisiaj -18 stopni - zamiast grzałki Z35 - załączyłem świece żarowe na króćcu wody, wentylator na 3 kreski, kierunek na szybę, bez obiegu wewnętrznego - czyli to co z zewnątrz przez filtr ppyłkowy.
świece na króćcu -18C ______ Z35 -24C
po 2 minutach - 4,9C _____ - 1,2C
po 2:37 - 0,9C ___________ + 2,0C
po 3:10 + 2,3C ___________ + 4,6C
po 4 minutach + 5,1C _____ + 7,0C
po 4:22 + 7,6C ___________ + 8,6C
po 4:56 + 9,8C ___________ + 10,5C
po 5:30 + 11,8C ___________ + 12,2C
po 6:09 + 13,7C ___________ + 13,9C
Obroty silnika jałowe - coś koło 950.
Podsumowując - auto stało, więc inaczej się silnik nagrzewa, grzałka Z35 testowana była przy temp powietrza -24,5 (silnik też tak wychłodzony), natomiast świece na króćcu wody przy -18, a w każdym z czasów temperatura na wylocie była wyższa niż w wersji z 3 świecami na króćcu wody. Wniosek nasuwa się jeden - Volkswagen też to musiał testować skoro się przerzucił z grzałek na króćcu wody na farelki w nagrzewnicy. :bigok:


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 15:40

odpowiedni kabelek od webasta podpinasz we wtyczke w panelu klimatronika w poin nr 4 i po uruchomieniu ogrzewania nawiew sie uaktywnia a na panelu wyswietla sie tylko napis "HE" tak jest kolego w sharanach.

Chyba nie chesz mi powiedzieć ze na jalowych obrotach masz pobór samej tej nagrzewnicy 166 amper?? Chyba sobie zartujesz ze ECM pozwala na teki pobór gdzie jeszcze pobór pradu przez silnik i całą reszte?? Jak to mozliwe skoro altek na jalowych jak dobrze pamietam produjuje mniejwiecej 28-29% swojej mocy maksymalnej. Czyli mimo ze silnik chodzi to z aku pobierany jest prąd grubo ponad 100 amper?? Chlopie to ten aku sie nie nałąduje nawet jak wykonasz w jedna strone i 20 km. Poza tym było na forum juz nie raz, ze swieczki w dogrzewaczu sa uaktywniane zaleznie od obciążenia altka i nawet ktos tam opisywał co i jak to przebiega. Tak sobie wymyslilem ze zrobie pomiar temperatury z farelką w aucie. Mam taka co jest nadmuch z grzaniem 1000 wat i 2000 wat. Zobaczymy jakie beda temeratury na wylocie choc to tez zalezne jest od predkosci nadmuchu i odleglosci od wylotu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wojtek06061989 » ndz lut 05, 2012 16:20

po tych pomiarach widzę że nie ma co się zastanawiać tylko zakładać tą grzałkę :) wesoł co do poboru prądu to ok pobór jest spory itd ale wydaje mi się że jeżeli jest to oryginalnie montowane przez VW, i przy dołożeniu np do golfa, podłączy się to identycznie jak w B5 FL to już inżynierowie VW raczej wszystko wyliczyli aby i alternator i akumulator ogarniały temat grzałki??

Myślę że nie ma co się spierać każdy widzi jakie są argumenty za i przeciw i sam oceni czy zakładać czy nie



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 16:59

Słuchaj nie chodzi oto co inzynierowie VW wymyslili i co wlozyli. Ja tez mam z tej dziedziny akurat tytuł inzyniera tak wiec nie jest mi to obce. Mechsanika to moje życie i zamiłowanie a zwłaszcza elektryka i elektronika. Umnie lutownica nie stygnie ze tak to ujme. Są ludzi eco maja problemy z doladowaniem aku przy pokonywaniu krótkich dystansów a co dopiero jak ktoś bedzie katował aku takim poborem pradu. Pomyś prosze przez chwile. Swiatla mijania pobieraja okolo 11A i mozna powiedzieć ze to jeden z glownym poborów pradu w aucie podczas normalnej eksploatacji auta. Tak jak pisalem pobór tej grzalki w nawiewie ( jesli dziala pałną kita od samego poczatku- ja w to nie wierze ale niech bedzie) to 166 amper. Wiesz ile ciagnie rozrusznik i jakie ma kable pociagniete kolego?? Odrazu ci powiem- okolo 1800 wat ma, czyli mniej nieco jak ta grzałka. Wez sobie pomyśl ile ci taki aku wytrzyma na takim poborze. W domu chyba masz jakąś nagrzewnice suszarke co nie? Weżja podepnij do zasilania, włącz i wyjdz z nia na balkon. Zobacz jakim powietrzem dmucha- takim samym jak w domu, ta sama temperatura??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: faradek » ndz lut 05, 2012 17:22

Wesol skąd masz informacje że ta nagrzewnica pobiera 166A? Skąd masz informacje że alternator w golfie na wolnych obrotach daje 28-29% swojej mocy maksymalnej. Dlaczego w passatach to działa skoro nie mają alternatorów po 200A i więcej? Po twoich wypowiedziach twierdzę że nie kliknąłeś nawet w linka który Ci podałem.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » ndz lut 05, 2012 17:28

wesol pisze:Ja tez mam z tej dziedziny akurat tytuł inzyniera tak wiec nie jest mi to obce
hmm ja nie mam - ale mi głupio :panna:
wesol pisze:Są ludzi eco maja problemy z doladowaniem aku przy pokonywaniu krótkich dystansów a co dopiero jak ktoś bedzie katował aku takim poborem pradu.
słuchaj - nie bierz tego do siebie - bo to ja chciałem sprawdzić sensowność montażu itde. Idąc twoim tokiem myślenia - powinienem każdemu użytkownikowi golfa z 3 świecami na króćcu wody i każdemu passaciarzowi co ma FLa z Z35 i każdemu w lupo 3L, golfie 5 tdi itede - zaproponować odpięcie tej grzałki czy tych świec celem uchronienia akumulatora. To jest bez sensu.
wesol pisze: jesli dziala pałną kita od samego poczatku- ja w to nie wierze ale niech bedzie
najpierw załącza się obieg LO - jak minie parę sekund idzie na HI/LO.
wesol pisze:Wez sobie pomyśl ile ci taki aku wytrzyma na takim poborze.
pożywiom - uwidim - jakoś właściciele FLi nie narzekaja a nie maja większego aku
wesol pisze:Weżja podepnij do zasilania, włącz i wyjdz z nia na balkon. Zobacz jakim powietrzem dmucha- takim samym jak w domu, ta sama temperatura??
a tego nie kumam - sugerujesz, że nie ma znaczenia czy było -24 czy -18? hmm ciekawe ciekawe


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wojtek06061989
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lut 10, 2010 23:36
Lokalizacja: Kotuń
Kontakt:

Re: elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wojtek06061989 » ndz lut 05, 2012 18:13

wesol pisze:Słuchaj nie chodzi oto co inzynierowie VW wymyslili i co wlozyli. Ja tez mam z tej dziedziny akurat tytuł inzyniera tak wiec nie jest mi to obce. Mechsanika to moje życie i zamiłowanie a zwłaszcza elektryka i elektronika. Umnie lutownica nie stygnie ze tak to ujme. Są ludzi eco maja problemy z doladowaniem aku przy pokonywaniu krótkich dystansów a co dopiero jak ktoś bedzie katował aku takim poborem pradu. Pomyś prosze przez chwile. Swiatla mijania pobieraja okolo 11A i mozna powiedzieć ze to jeden z glownym poborów pradu w aucie podczas normalnej eksploatacji auta. Tak jak pisalem pobór tej grzalki w nawiewie ( jesli dziala pałną kita od samego poczatku- ja w to nie wierze ale niech bedzie) to 166 amper. Wiesz ile ciagnie rozrusznik i jakie ma kable pociagniete kolego?? Odrazu ci powiem- okolo 1800 wat ma, czyli mniej nieco jak ta grzałka. Wez sobie pomyśl ile ci taki aku wytrzyma na takim poborze. W domu chyba masz jakąś nagrzewnice suszarke co nie? Weżja podepnij do zasilania, włącz i wyjdz z nia na balkon. Zobacz jakim powietrzem dmucha- takim samym jak w domu, ta sama temperatura??
He He żeby było śmieszniej ja również mam tytuł inżyniera elektronika i jak to ująłeś u mnie lutownica też nie stygnie :bajer: tak że wiem o czym mówisz i dlatego napisałem że oboje ty i greg macie swoje racje. co do poboru prądu mocy i spadków napięcia to masz rację zabiją akumulator i dlatego należy to podłączyć tak jak fabryka aby komputer pilnował wszystkich parametrów i nie zabił akumulatora a nie na krótko bez kontroli!! w takim przypadku mogła by ona zabić aku. Jednakże nie uważam że jestem mądrzejszy niż inżynierowie z VW, a jeśli oni to opatentowali to wierzę w ich umiejętności. No chyba że passaty mające tą grzałkę mają większe akumulatory i alternatory ......

nie zmienia jednak to faktu że nie zamierzam się tutaj na forum sprzeczać, uznaje twoje argumenty, biorę ję pod uwagę ale tak jak napisał greg jak wyjaśnisz to że w tych wszystkich autach to działa i oooo nie zabija akumulatorów?? To jedna rzecz której akurat ty nie bierzesz pod uwagę?? :chytry:



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: grg474 » ndz lut 05, 2012 18:35

a teraz was zaskoczę - maksymalny akumulator w golfie 4 - to 85Ah a w passacie 82Ah, a tak to od 44 do 72. Takie aku były montowane tylko w samochodach specjalnych.
Alternatory - ten sam zakres - czyli 70, 90, 120, 150 (passat wersja specjalna czasem mógł mieć 180).
Zerknijmy teraz dla porównania w Lupo 3L - alternator 120A, akumulator 61Ah lub max 80(nie opisany w jakiej wersji)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9232
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: elektryczna grzałka w nagrzewnicy

Post autor: wesol » ndz lut 05, 2012 18:51

faradek pisze:Wesol skąd masz informacje że ta nagrzewnica pobiera 166A? Skąd masz informacje że alternator w golfie na wolnych obrotach daje 28-29% swojej mocy maksymalnej. Dlaczego w passatach to działa skoro nie mają alternatorów po 200A i więcej? Po twoich wypowiedziach twierdzę że nie kliknąłeś nawet w linka który Ci podałem.
Wiesz na lekcjach fizyki w podstawówce nie spałem/ Wylicz sobie. 2000 wat podziel przez napiecie znamionowe 12V i ci wyjdzie jakie prad musi płynąć i ci wyjdzie 166, 66 w okresie (nieważne to)Przyjmijmy ze 166A ciagnie na fula. Na uczelni mielismy stoly probiercze do symulacji pracy alternatora i pradnicy. NAped z silnika elektrycznego ze sterowaniem plynnym obrotów no i sporo roznych mierników do pomiaru pradu a takze odbiorniki pradu by mozna bylo obciazyc sobie dowolnie. Co dziwne rozbilismy doswiadczenia z akumulatorem podlaczonym a takze bez. Zreszta sporo tez powinno sie znalezc na necie- roznych danych itp. Zreszta mialem kiedys ksiazke typu sam naprawiam od megany i tam bylo podane ile daj epradu altek przy jakichg obrotach. Chcesz to sobie sciagnij gdzies z neta.



Ludzie zrozumcie ze nie atakuje nikogo; nie mowie ze nie rób nic bo nie warto. zawsze cos to da tylko chodzi mi raczej oto iż na papierze bedzie te 2000 wat a tak naprawde bedzie inaczej.
Widze Wojtek ze kumasz oco mi biega. To ze ta nagrzewnica ma 2000 wat na maxa i mozna ja znalezc nawet w lupo to nie istotne ale tylko przez ulamek sekundy moze i bedzie dzialac na fulla bo w wiekszosci czasu pracy bedzie poziom pierwszy czy tam drugi grzania. To czy w lupo bedzie aku nawet i 34Ah i altek nawet 70 amperowy to dla mnie nei istotne bo moze elektronika czuwa tam tak ze praktycznie grzanie jest w 90% tylko na pierwszym stopniu.

Coś tam ta grzalka daje nie mowie nie i nawet warto ja założyć tylko ja was prosze nie piszcie mi ze to moc grzewcza dwóch kilowatów bo w realiach to bedzie grzalo jak nagrzewnica gora 1000 wat.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości