temperatura silnika max 70

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » ndz sty 08, 2012 21:50

wiatm od jakiegos czasu zaobserwowalem ze silnik uzyskuje maxtemp okolo 70 stopni i zalacza sie wentylator chlodnicy ktory chodzi spokojnie jak by na tym nizszym biegu.czy to normalna temp o tej poze roku??jak nie to co robic...dzieki



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Micjusz » pn sty 09, 2012 00:21

prawdopodobnie do wymiany czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub w samym liczniku tkwi problem


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » pn sty 09, 2012 05:57

mysle ze jak by cos bylo nie tak z czujnikiem temp to by pokazalo blad na vag-u wczoraj mialem podpiety a moze problem jest z termowlacznikiem wentylatora?? co wy na to........



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

temperatura silnika max 70

Post autor: wojtas46 » pn sty 09, 2012 07:36

Myślę że Twoje przypuszczenia co do termowłącznika , mogą być trafne



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Micjusz » pn sty 09, 2012 12:43

Sprawdź czy jak załącza się wentylator czy dolny wąż od chłodnicy jest gorący?


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » pn sty 09, 2012 19:39

jak rano zajechalem do roboty to autko mialo jakies 60 stopni bo to blisko jest to dolny byl zimny a gorny goracy a jak doszlo do 75moze to wentylator sie zalaczyl i dolny byl prawie ze taki sam jak gorny.potem odlaczylem wtyk termowlacznika i spokojnie sie nagzal do 90 a jak juz wpialem to wiadomo wiatrak piz... i do 70



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Micjusz » pn sty 09, 2012 20:24

Moim zdaniem czujnik temperatury do wymiany. skoro na zegarze 75 stopni i dolny wąż gorący i wentylator się załącza to musi być ponad 90 stopni.


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » pn sty 09, 2012 20:57

sam juz nie wiem najlepiej to by bylo czujnik temp. wymineic i termowlacznik bo to chyba on odpowiada za wlaczenie sie wentylatora jak sie myle to mnie poprawic..



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Qto » pn sty 09, 2012 21:17

djmarko_86 pisze:spokojnie sie nagzal do 90
więc teoretycznie gdyby czujnik był wadliwy i zaniżał temperaturę (skoro silnik wg wskaźnika się nie dogrzewa ) to przy tych 90*C musiałby być już przegrzany...
...może jest tak że włącznik w chłodnicy jest trafiony, a przy okazji termostat za szybko puszcza. Termostat puści wodę przy 70*...wentylator się włączy i pupa.
Ja bym sprawdził z termometrem kiedy otwiera się termostat (za szybko to do wymiany)...kiedy załącza się termowłącznik w chłodnicy (za szybko - wymiana)...a czujnik temperatury póki co zakładałbym że działa poprawnie - można też kontrolować jego wskazania używając zewnętrznego termometru. Tak czy siak żeby mieć pewność że układ chłodzenia działa poprawnie to te trzy elementy będą do dokładniejszego obadania.



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Micjusz » pn sty 09, 2012 21:26

Sam czujnik temp. czujnik termowentylatora wychodzi na to że jest ok skoro dolny wąż jest gorący.


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » wt sty 10, 2012 18:21

a przy ilu termostat powinien puszczac wode??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Qto » wt sty 10, 2012 18:27

zależy jaki masz termostat...ale około 84-87*C



Awatar użytkownika
djmarko_86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: czw sty 27, 2011 16:33

temperatura silnika max 70

Post autor: djmarko_86 » wt sty 10, 2012 18:38

hm dziwne bo szukalem teraz wlacznika went.chlodnicy na allegro i znalazlem taki jakk mam na 3 piny no i ma takie dane
Temperatura: 95/84st C + 102/91 st C

czyli chyba chodzi o biegi zalaczania wentylatora czyli 1 od 84 okolo



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

temperatura silnika max 70

Post autor: Micjusz » wt sty 10, 2012 18:44

pierwszy bieg Załącza 95 stopni wyłącza przy 84 stopniach drugi bieg 102 załącza a na 91 się wyłącza


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 101 gości