elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » sob gru 31, 2011 23:41

Witam pozostało mi jeszcze kilka problemów do rozwiązania po swapie z 16v na afn :
kontrolka świec żarowych - zegary zostały ori z 16v wiadomo, że tam kontrolki od świec żarowych nie ma, można by ją gdzieś wyprowadzić w postaci diody czy coś ale skąd pociągnąć sygnał? z kompa czy będzie dochodził do wtyczki do licznika? na pinie 20 w kostce od licznika napięcie równe 0 po podłączeniu do kompa wywala błąd kontrolki świecy żarowej
kolejna sprawa to nie działający obrotomierz? co mogłem pominąć reszta na zegarach działa sprawdzałem napięcie na wtyczce do zegarów na pinie 10 sygnał z obrotomierza było około 3v niezależnie od obrotów
do powyższych dodam, że kolega po takim samym swapie do corrado po podpięciu wszystkich wtyczek do skrzynki obrotomierz mu działa bez żadnych dodatkowych kabli a co jeszcze lepsze okazało się że w liczniku z corrado też (16v było) jest wolne miejsce na diodę od świec żarowych wsadził tylko diodę i działa! posiadając uszkodzone zegary z mk ii tez 16v okazało się ze te zegary nie są na tyle uniwersalne i nie mają wolnych gniazd do wpięcia( miejsce jest ale bez doprowadzonych ścieżek) Czy problem tkwi w instalacji czy w nieodpowiednim liczniku?

Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?

ponadto mam nie podpięte 3 kable idące z komory silnika nie wiem od czego:
po swapie afna od wiązki silnika zostały mi takie kable i nie wiem od czego one są może ktoś pomoże?

Zdjęcie 1 niebieska wtyczka 1 pin kabel biało niebieski
Obrazek


Zdjęcie 2 wtyczka czerwona 1 pin kabel czarno-czerwony
Obrazek

Zdjęcie 3 wtyczka czarna 1 pin kabel niebiesko-czerwony
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 14:12 przez kari-001, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: grg474 » ndz sty 01, 2012 13:40

kari-001 pisze:kolejna sprawa to nie działający obrotomierz?
+
kari-001 pisze:Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
jak nie działa obrotomierz to i spalanie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: jeryk10 » ndz sty 01, 2012 13:57

Po pierwszej jakiego modelu masz silnik po drugie obrotomierz nie będzie działał na zegarze od benzyny po trzecie źle opisałeś ilustracje ale to szczegół kabel z czerwono czarnym przewodem może to być przewód o synału czujnika stopu biało niebieski przypomina sygnał z prędkościomierza a przewód czerwono niebieski trudno powiedzieć co ma za zadanie Najlepiej sprawdzić te przewody miernikiem dokąd idą jak coś to z pinu 48 sterownika silnika wychodzi sygnał lampki świecy żarowej


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » ndz sty 01, 2012 14:08

grg474 pisze:
kari-001 pisze:kolejna sprawa to nie działający obrotomierz?
+
kari-001 pisze:Chciałem jeszcze spytać czy da się coś zrobić, żeby MFA pokazywało spalanie z tdi? podciśnienie do zegarów podłączone ale same zera pokazuje?
jak nie działa obrotomierz to i spalanie
no może ale z tego co wiem spalanie do MFA było brane z podciśnienia
jeryk10 pisze:Po pierwszej jakiego modelu masz silnik po drugie obrotomierz nie będzie działał na zegarze od benzyny po trzecie źle opisałeś ilustracje ale to szczegół kabel z czerwono czarnym przewodem może to być przewód o synału czujnika stopu biało niebieski przypomina sygnał z prędkościomierza a przewód czerwono niebieski trudno powiedzieć co ma za zadanie Najlepiej sprawdzić te przewody miernikiem dokąd idą jak coś to z pinu 48 sterownika silnika wychodzi sygnał lampki świecy żarowej

Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać? czujniki stopu oba i sprzęgła mam podłączone



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: grg474 » ndz sty 01, 2012 14:25

kari-001 pisze:Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać?
to powiedz jak podpiąłeś idąc od sterownika silnika a pogadamy dlaczego nie działa (no chyba że wsadziłeś do swojego auta kumpla licznik z corrka i ci zadziałał to wtedy mamy pewność że dobrze pociągnąłeś wiązkę)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: jeryk10 » ndz sty 01, 2012 14:40

Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem Druga sprawa w dieslu w TDI obroty silnika wychodzą ze sterownika silnika i idą na zegary o małym napięciu w mk2 obroty silnika wychudzą z cewki zapłonowej i idą bezpośrednio do obrotomierza wiec sobie teraz wyobraź jakie napięcie wychodzi z cewki na obrotomierz w mk2 Jedyne uleczenie twoich obrotów silnika zastąpi zegar z obrotomierzem z diesla z mk2 i podłączysz obroty pod alternator A co do corrado to tez oryginalnie w benzynach wychodzą obroty silnika ze sterownika i dlatego twój kolega ma obroty silnika


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » ndz sty 01, 2012 15:36

grg474 pisze:
kari-001 pisze:Silnik to AFN z toledo, skoro w corrado dział obrotomierz to dlaczego w golfie ma nie działać?
to powiedz jak podpiąłeś idąc od sterownika silnika a pogadamy dlaczego nie działa (no chyba że wsadziłeś do swojego auta kumpla licznik z corrka i ci zadziałał to wtedy mamy pewność że dobrze pociągnąłeś wiązkę)
kumpel w corrado nie ciągnął żadnej wiązki dodatkowej, normalnie wiązka z silnika do skrzynki i ze skrzynki do zegarów
jeryk10 pisze:Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem Druga sprawa w dieslu w TDI obroty silnika wychodzą ze sterownika silnika i idą na zegary o małym napięciu w mk2 obroty silnika wychudzą z cewki zapłonowej i idą bezpośrednio do obrotomierza wiec sobie teraz wyobraź jakie napięcie wychodzi z cewki na obrotomierz w mk2 Jedyne uleczenie twoich obrotów silnika zastąpi zegar z obrotomierzem z diesla z mk2 i podłączysz obroty pod alternator A co do corrado to tez oryginalnie w benzynach wychodzą obroty silnika ze sterownika i dlatego twój kolega ma obroty silnika
nie wiem czy jest jakiś sposób ale chciałbym to jakoś obejść bez zmiany zegarów ( licznik z obrotomierzem do diesla to ciężka sprawa a ja mam na dodatek MFA i jeszcze jest to wersja US ), dowiedziałem się z forum przed chwilką, że były stare i nowe zegary w corrado no i nowe jak mówisz miały sygnał z ECU, więc idąc tą drogą to w sumie sygnał ten teoretycznie dochodzi do wtyczki do zegarów? może da się przełożyć obrotomierz z corrado w zegary z mk II? próbował ktoś? powinno wtedy działaś czy źle myślę?



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: Witek.J » ndz sty 01, 2012 16:34

Obrotomierz nie będzie działał jak również spalanie MFA. Co do przełożenia samego obrotomierza z Corrado to też raczej niewykonalne, tarcza obrotomierza jest większa.
Istnieje możliwość przerobienia obrotomierza z benzyny na diesla, na GTD VW Diesel jest obszerny temat o tym.
Kiedyś przerabiałem taki obrotomierz i działo, tylko że w moim przypadku był to licznik na dwie wtyczki.



kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » ndz sty 01, 2012 16:59

tarcze może by z czegoś dało się dopasować ale co z mechanizmem czym różni się ten w zegarach będący obrotomierzu biorącym sygnał z ECU z tym co bierze sygnał z cewki?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: jeryk10 » ndz sty 01, 2012 17:52

A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » ndz sty 01, 2012 18:24

jeryk10 pisze:Po pierwsze w golfie mk2 nawet jak podłączysz obrotomierz do zegarowa benzyny to będzie zakłamywać zegar obroty i musisz podłączyć prosto z alternatora jeżeli masz zegar z mk2 diesla z obrotomierzem
jeryk10 pisze:A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem
wyżej piszesz, że obrotomierz z benzyny wpięty pod alternator będzie przekłamywał obroty, więc przekłamanie będzie tylko wynikiem innego wyskalowania samej tarczy? poza tym czy pomijając kwestię średnicy tarcz i wolnego miejsca istnieje możliwość podłączenia pod licznik z mkii obrotomierza z corrado passata czy innego auta z vag ?
Ostatnio zmieniony ndz sty 01, 2012 18:34 przez kari-001, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: grg474 » ndz sty 01, 2012 18:28

kari-001, w gołych dieslach obrotek idzie z alternatora, w tdi ze sterownika silnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

kari-001
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: czw mar 08, 2007 17:56
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Re: elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: kari-001 » ndz sty 01, 2012 19:00

grg474 pisze:kari-001, w gołych dieslach obrotek idzie z alternatora, w tdi ze sterownika silnika
no to już wiem ale czy da sie pomotać coś żeby inny obrotomierz podłączyć w zegary z mk II przeciez teraz mam sygnał z kompa we wtyczce tylko jak rozumiem to właśnie obrotek jest inny.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

elektryka po swapie AFN do mk II 16v

Post autor: Witek.J » ndz sty 01, 2012 20:05

jeryk10 pisze:A co za problem przełożyć blat obrotomierz z diesla do benzyny
A no jest mały problem, otwory wkrętów mocujących tarcze obrotomierza w benzynie i dieslu mają różny rozstaw.
jeryk10 pisze:i tak na marginesie obrotomierz w mk2 w benzynie nie ma nic wspólnego ze spalaniem
Mylisz się, MFA nalicza spalanie na podstawie z danych o podciśnieniu w dolocie oraz obrotów silnika.
kari-001 pisze:czy da sie pomotać coś żeby inny obrotomierz podłączyć w zegary z mk II
Z mk1 pasuje :kac: Według mnie zbyt dużo kombinacji z tym. Liczniki z mk2 i Passata całkowicie różnią się budową wewnętrzną i mocowaniem poszczególnych elementów więc ciężko będzie to ze sobą połączyć. Po drugie potrzebowałbyś obrotomierz z TDI a ten już jest opisany inną czcionką i tarczę ma lekko szarą a nie czarną jak w mk2. Ni jak to będzie wyglądało. Nie mówię że nie da się tego zrobić ale czy jest sens?
Według mnie prościej przerobić oryginalny obrotomierz lub kupić z mk2 TD i przełożyć do twojego licznika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości