Problem z instalacją przekaźników na światła.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Problem z instalacją przekaźników na światła.
Czy ktoś mógłby mi napisać łopatologicznie jakie przewody do czego mam podłączyć?
Więc najpierw tak: kupiłem 2 przekaźniki 30A, ale 5 nóżkowe, bo 4 nie mieli.
Na przekaźniku jest oznaczenie 30 _/ 87a _ 87, a pod tym 86 _ [/] _ 85
Wtyk u samej góry to jest 87, ten pod nim to 87a, po lewej stronie 86, po prawej 85, a na samym dole 30.
Do przekażników dokupiłem specjalne kostki:
Przewód żólty idzie do 87, czerwony do 87a, czarny do 86, biały do 85 a niebieski do 30.
I teraz pytanie
Które 2 przewody mam podłączyć do żółtego i białego na lampach, a które 2 połączyć na wyjście do akumulatora?
Kupiłem też rezystor 43 Ohmy, ale po wpięciu do niebieskiego kabla do akumulatora kontrolka od niego jak gasłą tak gaśnie. To zanaczy dopiero po przegazowaniu :/ a nie po zapaleniu.
Więc najpierw tak: kupiłem 2 przekaźniki 30A, ale 5 nóżkowe, bo 4 nie mieli.
Na przekaźniku jest oznaczenie 30 _/ 87a _ 87, a pod tym 86 _ [/] _ 85
Wtyk u samej góry to jest 87, ten pod nim to 87a, po lewej stronie 86, po prawej 85, a na samym dole 30.
Do przekażników dokupiłem specjalne kostki:
Przewód żólty idzie do 87, czerwony do 87a, czarny do 86, biały do 85 a niebieski do 30.
I teraz pytanie
Które 2 przewody mam podłączyć do żółtego i białego na lampach, a które 2 połączyć na wyjście do akumulatora?
Kupiłem też rezystor 43 Ohmy, ale po wpięciu do niebieskiego kabla do akumulatora kontrolka od niego jak gasłą tak gaśnie. To zanaczy dopiero po przegazowaniu :/ a nie po zapaleniu.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Problem z instalacją przekaźników na światła.
85 masa
86 +12 ( to co idzie z przełącznika w kabinie)
87 masa
30 +12 bezpośrednio z aku
87a wolne
a poza tym
http://www.vwgolf.pl/porady/montaz-prze ... o-swiatel/" onclick="window.open(this.href);return false;
86 +12 ( to co idzie z przełącznika w kabinie)
87 masa
30 +12 bezpośrednio z aku
87a wolne
a poza tym
http://www.vwgolf.pl/porady/montaz-prze ... o-swiatel/" onclick="window.open(this.href);return false;
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Problem z instalacją przekaźników na światła.
No ja wiem że na stronie jest, ale nie umiem czytać schematów elektrycznych.
Znaczy się że 2 kable (każdy z innego reflektora) mam poprowadzić do przełącznika w kabinie, czy podłaczyć pod któryś z wiązki, który jest tym który idzie z kabiny?
Jeśli idzie z wiązki do świateł to jaki ma kolor?
Znalazłem coś takiego:
"Zasilanie przez bezpiecznik 15A dajemy z akumulatora do pinu 30; wyjście na lampy do 87; kabel idący teraz na żarówkę H4 ze skrzynki (to będzie sterowanie przekaźnika) do 86; masę do 85."
To jest opcja z podłaczenie świateł dalekosięznych w grillu. U mnie są odłączone, ale znów chcę je podłączyć.
Co oznacza to " wyjście na lampy 87"? To jest plus, czy minus? I do którego przewodu?
Znaczy się że 2 kable (każdy z innego reflektora) mam poprowadzić do przełącznika w kabinie, czy podłaczyć pod któryś z wiązki, który jest tym który idzie z kabiny?
Jeśli idzie z wiązki do świateł to jaki ma kolor?
Znalazłem coś takiego:
"Zasilanie przez bezpiecznik 15A dajemy z akumulatora do pinu 30; wyjście na lampy do 87; kabel idący teraz na żarówkę H4 ze skrzynki (to będzie sterowanie przekaźnika) do 86; masę do 85."
To jest opcja z podłaczenie świateł dalekosięznych w grillu. U mnie są odłączone, ale znów chcę je podłączyć.
Co oznacza to " wyjście na lampy 87"? To jest plus, czy minus? I do którego przewodu?
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2011 14:06 przez dominik7, łącznie zmieniany 1 raz.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
Problem z instalacją przekaźników na światła.
kolego to po co się bierzesz za elektrykę ? To co jest na stronie to jest tak na prawdę rycina nie schematale nie umiem czytać schematów elektrycznych.
Kolego wybacz ale na tym "schemnacie" masz nawet kolory opisane i piny na przekaźnikachZnaczy się że 2 kable (każdy z innego reflektora) mam poprowadzić do przełącznika w kabinie, czy podłaczyć pod któryś z wiązki, który jest tym który idzie z kabiny?
Jeśli idzie z wiązki do świateł to jaki ma kolor?
http://imageshack.us/photo/my-images/86 ... t2hj2.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Problem z instalacją przekaźników na światła.
Kup jeszcze 2 przekazniki i podlaczysz je bezposrednio przy lampach - bez ciecia przewodow i na oba swiatla drogowe/mijania.
Do tego kawalek przewodu 2,5mm2 i 2 gniazda bezpiecznikow.
Do tego kawalek przewodu 2,5mm2 i 2 gniazda bezpiecznikow.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Problem z instalacją przekaźników na światła.
Lucki myślę, że Twój sarkazm jest niepotrzebny.
Prosiłem tylko o odpowiedź na pytanie co oznacza pojęcie "to co idzie z przełącznika w kabinie". Czy chodzi o kable żołty i biały przy lampach, czy konkretnie o kable które wychodzą z kostki do włącznika świateł? Z włącznika świateł wychodzi 8 przewodów (przynajmniej u mnie, czasem jest ich 10), także jest z czego wybierać
A czemu się za to biorę? Dlatego, żeby mieć satysfakcję, że zrobiłem coś sam. Myślę że jak duża część forumowiczów.
Chyba załapałem ten schemat
http://imageshack.us/photo/my-images/86" onclick="window.open(this.href);return false; ... t2hj2.gif/
Proszę mnie poprawić, jeśli źle zrozumiałem.
Kable zólte przy reflektorach łączę ze soba i podpinam do pinu 87 przy jednym przekaźniku; białe tak samo do pinu 87 w drugim przekaźniku.
Piny 30 podłaczam pod + w akumulatorze.
85 daje z instalacji żólty w tym samym przekaźniku co 87 żółty; tak samo 85 biały.
Wpinam się pod masy przy obu reflektorach i podłączam to pod obydwa piny 86, a następnie podłączam to pod jakąś masę.
Prosiłem tylko o odpowiedź na pytanie co oznacza pojęcie "to co idzie z przełącznika w kabinie". Czy chodzi o kable żołty i biały przy lampach, czy konkretnie o kable które wychodzą z kostki do włącznika świateł? Z włącznika świateł wychodzi 8 przewodów (przynajmniej u mnie, czasem jest ich 10), także jest z czego wybierać
A czemu się za to biorę? Dlatego, żeby mieć satysfakcję, że zrobiłem coś sam. Myślę że jak duża część forumowiczów.
Chyba załapałem ten schemat
http://imageshack.us/photo/my-images/86" onclick="window.open(this.href);return false; ... t2hj2.gif/
Proszę mnie poprawić, jeśli źle zrozumiałem.
Kable zólte przy reflektorach łączę ze soba i podpinam do pinu 87 przy jednym przekaźniku; białe tak samo do pinu 87 w drugim przekaźniku.
Piny 30 podłaczam pod + w akumulatorze.
85 daje z instalacji żólty w tym samym przekaźniku co 87 żółty; tak samo 85 biały.
Wpinam się pod masy przy obu reflektorach i podłączam to pod obydwa piny 86, a następnie podłączam to pod jakąś masę.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 872
- Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
- Lokalizacja: WGS//WP
- Kontakt:
Re: Problem z instalacją przekaźników na światła.
Zainstalowałem, i chodzi.
Zajmuje to sporo czasu, bo troche babrania z kablami jest, zeby to porzadnie ogarnac.
Swiatla swieca podbnie jak wczesniej, choc moze mi sie zdaje - dokladnie to zobacze jak jutro bede jechal po nocy. No i przy dlugich bedzie system odciazony (220W to troche duzo jak na stare kable-dalem do instalacji 4mm2 )
Zajmuje to sporo czasu, bo troche babrania z kablami jest, zeby to porzadnie ogarnac.
Swiatla swieca podbnie jak wczesniej, choc moze mi sie zdaje - dokladnie to zobacze jak jutro bede jechal po nocy. No i przy dlugich bedzie system odciazony (220W to troche duzo jak na stare kable-dalem do instalacji 4mm2 )
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Problem z instalacją przekaźników na światła.
nie masa kolego bo natychmiast będzie pożar. Jeśli 30 idzie do plusa stałego to 87 idzie na zasilanie lamp, dopiero od lampy idzie masa. Mniejsza z tym temat opisany 1000 razy zamykamLucki pisze:87 masa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 77 gości