Zmiana zegarów

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

JohnnyB1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt paź 07, 2011 13:34

Zmiana zegarów

Post autor: JohnnyB1 » pt gru 16, 2011 01:25

Witam.
Mam pytanie odnośnie wymiany zegarów w 1.4 abd z 94r. Znalazłem zegary z obrotomierzem, i prawie identycznym przebiegiem z 1,4 abd 93r. jednakże są wyskalowane od 20-200, a moje od 20-220. Szukałem cały dzień ale tyle zupełnie sprzecznych informacji przeczytałem - co temat to różne opinie!!! Myślę że warto jednak zapytać. Czy będą chodzić prawidłowo? ( Niestety nie mogę się skontaktować z sprzedawcą - nie znam indexu WGSZ). Wydaje mi się że powinny hulać, ponieważ raczej impulsator powinien być ten sam. Wyprowadźcie mnie z błędu :panna:



Awatar użytkownika
sokol26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
Kontakt:

Zmiana zegarów

Post autor: sokol26 » pt gru 16, 2011 05:04

Jeżeli indeks prędkości jest ten sam to można wymieniać, z innym indeksem też można dać ale będzie przekłamywać :bigok:



Awatar użytkownika
kuba_p
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw lut 17, 2011 16:44
Lokalizacja: EL...LX

Zmiana zegarów

Post autor: kuba_p » pt gru 16, 2011 11:02

Jeśli Ci to coś pomoże u mnie w starym ABD poprawnie chodziły zegary o symbolu 616.068.3001 ( 6NO 919 860 ) wyskalowane 0-200 km/h . Z Seata . Prędkość zgadzała się z GPS'em , obrotomierz analogowy zgadzał się z elektronicznym obrotkiem .



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Zmiana zegarów

Post autor: zielu » pt gru 16, 2011 18:55

sokol26 pisze: z innym indeksem też można dać ale będzie przekłamywać
zakładajac że chociażby ma wymiary kół zgodne z fabrycznymi...


ogólnie wymieniałem nie raz liczniki w mk2 i mk3 i prawie zawsze z nie takimi samymi indexami... osobiscie nie zwracam już na to uwagi, a przekłamywanie licznika można często poprawić poprzez lekkie przesunięcie wskazówki... ja w ten sposób ustawiłem prędkościomierz tak ze od 0 do 170 pokazuje niemalże idealnie z GPSem..


Obrazek

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Zmiana zegarów

Post autor: norek111 » sob gru 17, 2011 12:36

DPN ma znaczenie,jeśli komuś nie przeszkadza że na 5km przekłamuje 500m to może zakładać


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Arczix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: śr gru 26, 2007 12:58
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne/Kraków

Zmiana zegarów

Post autor: Arczix » sob gru 17, 2011 14:37

najlepiej dopasowac licznik z tak samym wyskalowana predkoscia i obrotomierzem bo tez ma to znaczenei gdzie zaczyna sie czerwone pole.

Np licznik starego typu od 20-240 pasuje wymiennie z 0-220 przy uwadze ze takie same obrotomierze maja.

20-220 zamiennie z 0-200 i tak dalej. Przewaznie jak tym si ekierowalem to pasowalo wszystko ze wskazaniami.


..::ReddeviL::..
Jeżdże nisko, leże na glebie....

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182481
[url=http://img17.imageshack.us/my.php?image=6kg9rg8.gif][img]http://img17.imageshack.us/img17/5804/6kg9rg8.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zmiana zegarów

Post autor: Paweł Marek » sob gru 17, 2011 22:38

ale co to ma znaczenie? Każdy z benzyny będzie działał jeśli się nie troszczymy o dokładność wskazań, unikać tylko z VR6 bo obrotek o 50 procent będzie zaniżał. Natomiast to jak cyferki są ustawione nie ma zgodności ze wskaźnikiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Arczix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: śr gru 26, 2007 12:58
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne/Kraków

Zmiana zegarów

Post autor: Arczix » ndz gru 18, 2011 20:14

Jednak chyba ma.

Mialem zegrary z 1.6 podlaczone pod 1.8 silnik i przeklamywaly predkosc o 20 km. Zadne przestawianie wskazówki nie jest mozliwe chyba ze nie bedzie sie zaczynac od poczatku. Oba miały tak samo wyskalowany predkosciomierz, ale obrotomierz w innym miejscu mial czerwone pole odciecia. I juz nie pasowalo. Wiec miedzy silnikami benzynowymi sa różnice w zegarach. i DPN ktory mozna sprawdzic w ukryte funkcje licznika. Kiedys widzialem rozpiske jakie silniki jaki zegary mialy zeby mozna bylo dopasowac z innego o tym samym DPN


..::ReddeviL::..
Jeżdże nisko, leże na glebie....

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182481
[url=http://img17.imageshack.us/my.php?image=6kg9rg8.gif][img]http://img17.imageshack.us/img17/5804/6kg9rg8.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Zmiana zegarów

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 18, 2011 20:37

to znaczy nie wiem o co biega, przecież napisano: z innym DPN będzie przekłamywał prędkość oraz liczbę naliczanych kilometrów, ale będzie działał. Przestawienie wskazówki pomoże tylko w uzyskaniu bliższych rzeczywistości wskazań prędkościomierza, powiedzmy w zakresie najczęściej używanych prędkości i nic poza tym


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 88 gości