Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kinniooo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr mar 19, 2008 19:01
Lokalizacja: Świdnik k/Lublina

Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem

Post autor: kinniooo » ndz gru 18, 2011 19:56

Szanowni,

Zwracam się z prośbą bo już jestem u wykończenia...Vw bora 98r sedan.
Mianowicie posiadam następujący przypadek.

1) Posiadam centralny zamek oraz podłączone radio pioneer. W tym połączeniu centralny zamek wariuje. Zamiast zamykać wszystkie zamki w aucie zamykane są zamki: lewy przód i prawy tył
Po podłączeniu komputera VAG informuje o błędach w module komfortu
929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221
nieprawidłowy sygnał
930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222
nieprawidłowy sygnał

Przy włączonych światłach i otwarciu drzwi brak sygnału dźwiękowego... natomiast gdy otworzymy klapę światło czasem po 5-15min może się zaświeci (ale nie wiem czy to jest powiązane z tym wszystkim.

2) W przypadku gdy radio odłączę od zasilania to centralny zamek zamyka wszystkie drzwi. Ale nadal brak dźwięku gdy otworzymy drzwi i włączymy światła.
VAG pokazuje poniższe błędy
929 Siłownik zamka centralnego prawy przód-F221
nieprawidłowy sygnał
930 Siłownik zamka centralnego lewy tył-F222
nieprawidłowy sygnał
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Przez kilka dni śledziłem tematy na forum, dokładnie zapoznałem sie z demontażem zamka w lewych drzwiach przednich (kierowcy) wyjęcie zajmuje mi 25min po kilku dniach rozbierania i składania w tym wyjęcie układu z zamka. Czytałem troche o zimnych lutach w tym miejscu i że prawdopodobnie to może być to. Niestety układ jest cały brak zimnych lutów. (sporo zdjęć na http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/35/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Czytałem jeszcze o "podwójnej masie w radiach pioneer" ale nie bardzo wiem wtedy jak radio to połączyć żeby poprawnie działało.
Zastanawiam sie nad wymianą modułu komfortu albo oddaniem auta do elektryka.

Jeżeli macie jakikolwiek pomysł, sygestię co jeszcze można własnym amatorskim sposobie zrobić to proszę o odzew w w/w temacie.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Waqa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 923
Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
Kontakt:

Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem

Post autor: Waqa » ndz gru 18, 2011 23:47

929 i 930 to mikro albo zimne luty w zamkach. 978 to błąd sporadyczny powinien się skasować. o prawidłowym podłączeniu pioniera bylo sporo tematow



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem

Post autor: Qto » pn gru 19, 2011 11:49

Odłącz od radia kabel z pinu nr 5 (w oryginalnej instalacji jest to przewód czerwono/biały)...i obserwuj które przypadłości znikną



Awatar użytkownika
Lukas_1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: wt cze 05, 2007 18:36
Lokalizacja: opolskie

Centralny zamek - radio pioneer -> moduł komformtu = Problem

Post autor: Lukas_1 » wt gru 20, 2011 12:04

Odłącz od radia kabel z pinu nr 5 (w oryginalnej instalacji jest to przewód czerwono/biały)...i obserwuj które przypadłości znikną
Qto, Pioneer ma chyba dodatkową mase, i to może być "sprawca upodlenia" modułu komfortu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości