Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Witajcie!
Ostatnio zauważyłem podczas jazdy że wycieraczki zaczęły bardzo dziwnie się zachowywać w moim golfie. Martwi mnie, to gdyż w tej porze roku wycieraczki to podstawa. Problem polega na tym, że obojętne czy włączam 1, czy 2 bieg, pióra podnoszą się i opuszczają z wielkim trudem. To trochę sytuacja jak z walkmanem i słabymi bateriami, kiedy to muzyka zaczyna zwalniac i zwalniać.. Dodam, że problem występuje tylko tutaj, el. szyby, podgrzewanie szyby tylnej/lusterek, tylna wycieraczka i wszystko inne działa bez zarzutu. Sprawdziłem bezpiecznik, przekaźnik i wszystko wydaje się być sprawne. Czy macie jakieś rady, bo oczywiście można wymienić silnik, jednak to są koszty.. Jakiś pomysł jak sprawdzić, czy to silnik, czy coś innego?
Ostatnio zauważyłem podczas jazdy że wycieraczki zaczęły bardzo dziwnie się zachowywać w moim golfie. Martwi mnie, to gdyż w tej porze roku wycieraczki to podstawa. Problem polega na tym, że obojętne czy włączam 1, czy 2 bieg, pióra podnoszą się i opuszczają z wielkim trudem. To trochę sytuacja jak z walkmanem i słabymi bateriami, kiedy to muzyka zaczyna zwalniac i zwalniać.. Dodam, że problem występuje tylko tutaj, el. szyby, podgrzewanie szyby tylnej/lusterek, tylna wycieraczka i wszystko inne działa bez zarzutu. Sprawdziłem bezpiecznik, przekaźnik i wszystko wydaje się być sprawne. Czy macie jakieś rady, bo oczywiście można wymienić silnik, jednak to są koszty.. Jakiś pomysł jak sprawdzić, czy to silnik, czy coś innego?
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
na 99% zacierają się ośki wycieraczek, też tak miałem, jechałem i w pewnym momencie się zatrzymały.
W linku jest opis naprawy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632" onclick="window.open(this.href);return false;
W linku jest opis naprawy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632" onclick="window.open(this.href);return false;
[b]148KM/326Nm[/b]
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
PAnowie mam pytanie. W jaki sposób jest realizowana predkosc srtednia wycieraczek bo maksymalna zapewne poprzez spiecie silnika bezposrednio pod 12volt. Czy dobrze kojaże i jest wytracane czesc napiecia na duzej diodzie prostowniczej?? Jakos nie moge sobie skojarzyć jak to jest zrobione. Chodzi oto ze pierwszy bieg to czasówka drugi to praca ciagla ale wolna a trzeci bieg to praca ciagla szybka. Jak jest realizowany drugi bieg na manetce??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
jest cos w rodzaju przekaznika, ale to tak naprawde uklad scalony. Wszystko jest w sporej obudowie laczacej 2 przekazniki i ten uklad - wszystko znajduje sie pod kierownica, trzeba odkrecic plastikowa plyte i wtedy mozna sie do tego dostac. z tego co wiem to ten uklad steruje praca wycieraczek silnika (wybaczcie brak polskich znakow, pisze z telefonu)
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Nie, jest to czysto elektromechaniczne rozwiązanie z tzw. trzecią szczotką, wysuniętą ze trefy neutralnej - daje to znacząco większą prędkość obrotową. Czyli: masowa bez zmian, jak w "normalnych" silniczkach; pierwsza szybkość tak samo, natomiast druga szybkość jest uzyskiwana po odłączeniu (przez wewnętrzny przekaźnik) szczotki pierwszej prędkości a połączeniu na drugą. Innymi słowy: to PIERWSZA prędkość jest normalną prędkością silniczka a druga - wymuszoną.
Tak samo mają wszystkie Golfy, od Mk1, i większość VW.
Oczywiście jest tam w tym "podwójnym" przekaźniku elektronika, jednak do sterowania; elementem wykonawczym są właśnie elektromechaniczne połączenia.
Tak samo mają wszystkie Golfy, od Mk1, i większość VW.
Oczywiście jest tam w tym "podwójnym" przekaźniku elektronika, jednak do sterowania; elementem wykonawczym są właśnie elektromechaniczne połączenia.
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
czyli jak to dokladnie jest? Silnik elektryczny ma trzy kabelki na wyjsciu?? JEdne masowy i dwa plusowe na ktore to podajac plus mamay prace normalna oraz z wymuszaona predkoscia?? Jakos mi sie to nie wydaje. Mysle ze cokolwiek by nie mialo byc wymuszone to by spalilo silnik raczej szybko. Myslalem ze jest jakas opornika czy cos w tym stylu co ogranicza obroty tegoz silniczka.
Dioda to jest np w silniczku od tylnej wycieraczki ale to jako element wyhamowujacy silnik w pozycji zero.
Dioda to jest np w silniczku od tylnej wycieraczki ale to jako element wyhamowujacy silnik w pozycji zero.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
a mi się zawsze wydawało że ostatni bieg wycieraczek pomija przekaźnik...
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Nie, nie ma tam tego rodzaju rozwiązania, jakie jest np. w dmuchawie kabiny.wesol pisze:Myslalem ze jest jakas opornika czy cos w tym stylu co ogranicza obroty tegoz silniczka.
Aż do Golfa 3 włącznie - tak; Golf 4 ma "puszczone" napięcie przez przekaźnik ale właśnie przekaźnik, wewnętrzny - czyli styki wybierające tor, którym pójdzie prąd. Rezystora, jak we wspomnianej dmuchawie, nadal nie ma.Qto pisze:a mi się zawsze wydawało że ostatni bieg wycieraczek pomija przekaźnik...
Szukałem po necie, jednak tak przystępnie jak w mojej starej, PRL-owskiej książce o elektrotechnice - nigdzie nie jest wytłumaczone. Oprócz oznaczeń pinów i połączeń manetek, wszystko się zgadza w Polonezie jak i VW; ważna zasada:
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
okej czyli jednak ta trecia szczotka. Jak mniemam ta szczotka boczną jak podawane jest napieci to silnik chodzi na srednich obrotach. Podajac na szczotke ta na wprost to jest predkosc max.
Pytam oto bo mam taka koncepcje w sharanie moim. Chodzi oto iz te wycieraczki na czasowych odstepach chodza jak dla mnie za wolno. Niech bedzie tak ze wycieraczki szybko przetra szybe i odstep bedzie 5 sekund a nie ze odstep jest taki sam ale wycieraczka chodzi powoli. Myślałem poczatkowo ze to wina zatartego mechanizmu ale po rozebrniu i przesmarowaniu efekt dalej wystepuje. Mysle ze to wina poprostu tego ze wycieraczki w sharanie sa dosc duze i ta szyba takze spora wiec duże opory sa. Jesli byłaby jakas opornica to chcialbym zmniejszyc na niej opornośc co spowodowałoby zwiekszenie predkosci. Owszem mozna to szybko rozwiazac i zamienic te dwa kabelki przy silniczku tylko na manetce byłoby nieco dziwnie ale sie jeszcze zasdtanowie czy tak nie zrobie.
Pytam oto bo mam taka koncepcje w sharanie moim. Chodzi oto iz te wycieraczki na czasowych odstepach chodza jak dla mnie za wolno. Niech bedzie tak ze wycieraczki szybko przetra szybe i odstep bedzie 5 sekund a nie ze odstep jest taki sam ale wycieraczka chodzi powoli. Myślałem poczatkowo ze to wina zatartego mechanizmu ale po rozebrniu i przesmarowaniu efekt dalej wystepuje. Mysle ze to wina poprostu tego ze wycieraczki w sharanie sa dosc duze i ta szyba takze spora wiec duże opory sa. Jesli byłaby jakas opornica to chcialbym zmniejszyc na niej opornośc co spowodowałoby zwiekszenie predkosci. Owszem mozna to szybko rozwiazac i zamienic te dwa kabelki przy silniczku tylko na manetce byłoby nieco dziwnie ale sie jeszcze zasdtanowie czy tak nie zrobie.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Dokładnie odwrotnie, tak, jak jest to opisane w skanie.wesol pisze:Jak mniemam ta szczotka boczną jak podawane jest napieci to silnik chodzi na srednich obrotach. Podajac na szczotke ta na wprost to jest predkosc max.
Szczotki naprzeciw siebie to bieg "pierwszy", wolniejszy; szczotka lewa + "skośna-górna" = prędkość większa.
Wycieraczki przedniej szyby - silnik?
Nie widzę innego nowego tematu wiec zapytam się tutaj.
Mi ten czasomierz w ogóle nie działa. Jak jest ten regulator przy kierownicy przy uchwycie od wycieraczek. Jest regulator gdzie się ustawia czy wycieraczki mają w krótkim czasie się zmieniać czy w dłuższym czasie. Ten regulator mi wgl nie działa. Czy miałbym go wymienić całkiem? Czy da się to jakoś naprawić?
Prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik czasowego działania wycieraczek. Bo to właśnie to mi nie działa i nie wiem jak to naprawić.
P.S.
NIE PISAĆ MI ZE MAM JECHAĆ DO ELEKTRYKA BO TO WIEM.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie potrzebne są i wszystkie są sprawne.
Mi ten czasomierz w ogóle nie działa. Jak jest ten regulator przy kierownicy przy uchwycie od wycieraczek. Jest regulator gdzie się ustawia czy wycieraczki mają w krótkim czasie się zmieniać czy w dłuższym czasie. Ten regulator mi wgl nie działa. Czy miałbym go wymienić całkiem? Czy da się to jakoś naprawić?
Prawdopodobnie uszkodzony przekaźnik czasowego działania wycieraczek. Bo to właśnie to mi nie działa i nie wiem jak to naprawić.
P.S.
NIE PISAĆ MI ZE MAM JECHAĆ DO ELEKTRYKA BO TO WIEM.
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie potrzebne są i wszystkie są sprawne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości