Wirnik rozrusznika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kalosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: czw sty 01, 2009 21:38
Lokalizacja: Chełmno

Wirnik rozrusznika

Post autor: kalosh » sob lis 26, 2011 13:46

Witam.
Mam zwarcie w rozruszniku i zastanawiam się gdzie. Moje podejrzenie padło na komutator przy wirniku. Jak podłączę miernik do plusa idącego od elektromagnesu oraz do podstawy szczotkotrzymacza to zawsze jest w zwarciu, niezależnie od położenia wirnika. Poza tym jak wyjmę wirnik i przyłożę miernik do jednej z miedzianych płytek komutatora to ona ma przejście z każdą inną płytką, co chyba nie jest odpowiednim działaniem komutatora. Poprawcie mnie jak się mylę.
Pozdrawiam, Dawid.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/314911.html][img]http://images.spritmonitor.de/314911.png[/img][/url]

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Wirnik rozrusznika

Post autor: jeryk10 » sob lis 26, 2011 18:58

Oj mylisz się bardzo po pierwsze tak się nie sprawdza zwarcia a po drugie przedziałki komutatora są ze sobą połączone i tak musi być po trzecie jak chcesz sprawdzić czy masz zwarcie to szczotki musisz wyciągnąć bo inaczej tego nie sprawdzisz czy masz zwarcie Wirnik się sprawdza tak jeden koniec miernika do komutatora a drugi koniec do masy wirnika tak samo sprawdza się szczotki plusowe szczotko trzymacza do masy Wymień tulejki i rozrusznik będzie kręcił jak oszalały albo masz aku słabe


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Wirnik rozrusznika

Post autor: agrala » ndz lis 27, 2011 14:55

Czym objawia sie to Twoje zwarcie? Jezeli tym ze rozrusznik ciezko ma krecis to posluchaj rad kolegi wyzej.
Jezeli w ogole nie kreci to wtedy jest zwarcie.
Wirnika miernikiem nie sprawdzisz - jedynie czy jest zwarcie do obudowy, zwarcia pomiedzy uzwojeniami nie da rady sprawdzic miernikiem.
Zwarcie pomiedzy uzwojeniami objawia sie w inny sposob.
Wymien tulejki, nasmaruj przekladnie (o ile jest) i wymien szczorki jezeli jest taka potrzeba i bedzie ok.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Wirnik rozrusznika

Post autor: jeryk10 » ndz lis 27, 2011 19:09

ja sprawdzam wirnik prostownikiem a wirnik może być uszkodzony w dwóch wariantach zwarcie do masy a jest to mało spotykane lub nie ma jakaś przedziałka komutatora przejścia to wtedy lutujemy wirnik


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości