elektyczna pompa wody SB/RA

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Piotr_ » pn paź 24, 2011 14:20

Mój JR padł i dorwałem silnik RA z audi jest tam elektryczna pompka wody która powinna działać po zgaszeniu silnika zeby schłodzic turbine i głowice chyba. nie mam pojecia jak ją podłączyć proszę o jakąś rade jak to zrobić?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: grg474 » pn paź 24, 2011 16:48

ponieważ robiłem taką przeróbkę w corrado co miało zamontowany silnik BAM z audi TT to może kapkę ci wyjaśnię.
W przypadku np audi TT rozwiązane to jest w wersji zklimą tym, że sterownik wentylatorów steruje praca tej pompki a w przypadku wersji bez klimy jest założony przekaźnik (działa to na takiej zasadzie że odłączenie zasilania po stacyjce powoduje załączenie pompki na 10 minut)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Lipek81 » pt paź 28, 2011 13:46

W RA/SB było zrobione tak, że pod wzbudzenie alternatora był podłączony przekaźnik - dzięki temu pompa załączała się tylko wtedy, jak silnik nie pracował - i oczywiście był sygnał z termostatu.



Awatar użytkownika
slawek987
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 637
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 22:46
Lokalizacja: cebulandia
Auto: GOLF SV
Silnik: DCYA

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: slawek987 » pt paź 28, 2011 16:00

Ja myślałem że ta pompka działa jak jest uruchomiony silnik, tak poprostu żeby było krążenie płynu chłodniczego w turbinie. U mnie w SB nie działa ta pompka po zgaszonym silniku, gdzie szukać przyczyny że sie nie załacza na zgaszonym silniku????



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Johnatan » pt paź 28, 2011 20:23

Przekaźnik po prawej po 12V ze stacyjki sie rozłacza, jak 12V nie ma to sie łączy. daje obwód i reszta to już wiadomo. Nie czaje tylko gdzie to ciepło ma być oddane ? jak już to podłączyć wentylator chłodnicy za pomocą diody do pompy wody i razem pójdą ale co z termostatem ? w schemacie czujnik który musisz zdobyć żeby załączał np na 50C
Obrazek


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Lipek81 » sob paź 29, 2011 15:14

Nie potrzeba tak kombinować - oryginalnie było tak, że do wzbudzenia alternatora była podłączona cewka przekaźnika ze stykiem NC. Drugi pin cewki był podłączony do masy. Jeden z pinów styku był podłaczony za pośrednictwem bezpiecznika do stałego +12V. Drugi z pinów styku za pośrednictwem termostatu był podłączony do pompki. Dzięki temu pompka miała możliwość załączenia się tylko, jak silnik faktycznie nie pracował (przekręcony kluczyk nie świadczy jednoznacznie o pracy silnika) no i wszystko załatwione jednym przekaźnikiem.
Oryginalnie był to przekaźnik o oznaczeniu 38.



Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Piotr_ » ndz paź 30, 2011 23:20

chyba jednak poszukam jakiejś oryginalnej instalacji do tego np z audi 80 lub innych samochodów które mają tą pompke a jest ich dosyć sporo.

jak nie znajdę będę myślał z zastosowaniem tego schematu od Johnatan, ale może lepiej by było jak bym dał jeden przekaźnik czasowy który w momencie stracenia prądu ze stacyjki weźmie bezpośrednio prąd z aku na czas powiedzmy około 1 min. istnieją takie przekaźniki?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

elektyczna pompa wody SB/RA

Post autor: Lipek81 » pn paź 31, 2011 09:01

Możesz pokombinować z przekaźnikiem 31 - załącza wentylator chłodnicy na ok. 10-12min po wyłączeniu zapłonu, ale pewnie, grzebiąc w tym przekaźniku można by go przerobić na inny czas.
Ale ogólnie to nie ma sensu, bo zamiast 38 można zastosować każdy przekaźnik na 12V który ma styk NC, lub przełączny - bez problemu do kupienia w każdym sklepie moto.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości