Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Witam serdecznie. Z góry chciałbym przeprosić jeśli umieszczam ten post w niewłaściwym miejscu, bądź również w przypadku gdy podobny problem już był omawiany - a ja po prostu nieudolnie guuglowałem. Szukam kolejny dzień rozwiązania na mój problem. Już opisuję na czym On polega. Mój 2.0 8V rocznik 95, ostatnio ma coraz to większe zapotrzebowanie na paliwo. Chcąc wyeliminować wszelkie możliwe tego skutki zacząłem odwiedzać mechanika. Problem z obrotami falującymi i słabym grzaniem, wręcz niedogrzanym silnikiem wyeliminowałem:
- kable
- kopułka
- palec
- termostat
- płyn chłodzący
- czujnik temperatury
Wszystko to miało na celu rozwiązanie problemu, który pokazywał Vag. Na blacie jest ok, już silnik ładnie się grzeje parę km i już równiutkie 90 stopni. Jak na ten moment moim zdaniem jest wszystko ok. Obroty złagodniały i mam wrażenie jak by przyjemniej ogólnie cały silnik pracował. Ale wrócę do problemu. Vag po podpięciu pokazuje mi:
- temperaturę cieczy chłodzącej 215 stopni
- temperaturę powietrza dolotowego 215 stopni
Dodam jeszcze, że pozostałe wartości na VAG są wg mechanika odczytywane prawidłowo. Zmienne się zmieniają z każdym momentem, lecz wszystkie parametry jak on to twierdzi wyświetlane są w normach, np sonda lambda, czy napięcie na odpalonym ect.
Mechanik twierdzi, że to problem ze sterownikiem komputera, ponieważ czujnik temperatury wymieniłem profilaktycznie z nadzieją, że to to. Ale to problemu nie rozwiązało, na ekranie Vag dalej wskazuję 215 stopni. Pomyślałem, że może ktoś na forum miał podobny problem i może w ten sposób uda mi się uzyskać jakaś pomoc. Ponieważ mechanik mój powiedział wprost, że nie ma czasu bawić się w kabelkach - JEST SZANSA, ŻE UDA MI SIĘ SAMEMU ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM?
pozdrawiam serdecznie i czekam na jakąś odpowiedź z góry dziękuje.
- kable
- kopułka
- palec
- termostat
- płyn chłodzący
- czujnik temperatury
Wszystko to miało na celu rozwiązanie problemu, który pokazywał Vag. Na blacie jest ok, już silnik ładnie się grzeje parę km i już równiutkie 90 stopni. Jak na ten moment moim zdaniem jest wszystko ok. Obroty złagodniały i mam wrażenie jak by przyjemniej ogólnie cały silnik pracował. Ale wrócę do problemu. Vag po podpięciu pokazuje mi:
- temperaturę cieczy chłodzącej 215 stopni
- temperaturę powietrza dolotowego 215 stopni
Dodam jeszcze, że pozostałe wartości na VAG są wg mechanika odczytywane prawidłowo. Zmienne się zmieniają z każdym momentem, lecz wszystkie parametry jak on to twierdzi wyświetlane są w normach, np sonda lambda, czy napięcie na odpalonym ect.
Mechanik twierdzi, że to problem ze sterownikiem komputera, ponieważ czujnik temperatury wymieniłem profilaktycznie z nadzieją, że to to. Ale to problemu nie rozwiązało, na ekranie Vag dalej wskazuję 215 stopni. Pomyślałem, że może ktoś na forum miał podobny problem i może w ten sposób uda mi się uzyskać jakaś pomoc. Ponieważ mechanik mój powiedział wprost, że nie ma czasu bawić się w kabelkach - JEST SZANSA, ŻE UDA MI SIĘ SAMEMU ROZWIĄZAĆ TEN PROBLEM?
pozdrawiam serdecznie i czekam na jakąś odpowiedź z góry dziękuje.
powered by gbk
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Niestety to na prawdę wygląda na sterownik, bo czujniki idą bezpośrednio do niego więc skoro wymieniałeś czujnik to nic innego nie zostaje..
MK3 ADZ->AGU
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
skoro obydwa podają tą samą wartość to może być sterownik, ale spróbuj jeszcze wypiąć wtyczki i wsadzać rezystory różnej wartości i obserwuj co pokazuje VAG.gibek1987 pisze:- temperaturę cieczy chłodzącej 215 stopni
- temperaturę powietrza dolotowego 215 stopni
No i wiadomo, bardzo dokładne obadanie okablowania od czujników do samego sterownika.
Re: Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Tak też zrobię, umówię się z kolegą który ma wprawę w dłubaniu w kabelkach i spróbujemy rzucić okiem na okablowanie.
Chciałbym by obeszło się bez wymiany sterownika, bo wiadomo nigdy nie wiem jaka będzie używka która kupię. Nie mniej jednak jak nie będzie wyjścia to oczywiście tak to pewnie się skończy. Bo pewnie jeśli mój mechanik ma racje, to przez te dwie wartości błędne może mi więcej palić? Z tych wartości chyba dawkuje paliwo, dobrze to rozumiem?
Chciałbym by obeszło się bez wymiany sterownika, bo wiadomo nigdy nie wiem jaka będzie używka która kupię. Nie mniej jednak jak nie będzie wyjścia to oczywiście tak to pewnie się skończy. Bo pewnie jeśli mój mechanik ma racje, to przez te dwie wartości błędne może mi więcej palić? Z tych wartości chyba dawkuje paliwo, dobrze to rozumiem?
powered by gbk
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
sprawdź po włączeniu zapłonu napięcie zasilania tych czujników ( w czteropinowym miedzy stykami 1 i 3 w wyjętej wtyczce,)
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Re: Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Znajomy sprawdzał te kable od czujników, jego zdaniem są ok. Nie są nigdzie zwarte, czujnik cieczy jego zdaniem jest jest ok. Natomiast zaciekawiło mnie coś innego jeszcze, czy ktoś może wie do czego służy czujnik zaznaczony na zdjęciu?
Zauważyliśmy, że jest on cały zaśniedziały, zdaniem znajomego dobrze by było to ogarnąć, wymienić czujnik i zworkę zmienić na nową, bo ta już leciwa i strasznie wygląda przyznam.
Pytanie tylko, czy to może mieć jakiś wpływ na pracę silnika? Nie wiem do czego jest ten czujnik, mogę tylko podejrzewać, że ma coś wspólnego z powietrzem?
Tym czarnym przewodem odchodzącym od czujnika proszę się nie kierować, to na czas sprawdzania podpięty omomierz.
Zauważyliśmy, że jest on cały zaśniedziały, zdaniem znajomego dobrze by było to ogarnąć, wymienić czujnik i zworkę zmienić na nową, bo ta już leciwa i strasznie wygląda przyznam.
Pytanie tylko, czy to może mieć jakiś wpływ na pracę silnika? Nie wiem do czego jest ten czujnik, mogę tylko podejrzewać, że ma coś wspólnego z powietrzem?
Tym czarnym przewodem odchodzącym od czujnika proszę się nie kierować, to na czas sprawdzania podpięty omomierz.
powered by gbk
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Prawdopodobnie dodatkowy czujnik temperatury do wentylatorów chłodnicy, nie jestem pewien nie dasz rady numerów odczytać? W każdym razie jeśli to ten co myślę to na silnik nie wpływa
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
potwierdzam, jest to dodatkowy czujnik temperatury, który powoduje załączanie wentylatorów chłodnicy, gibek1987, i też skłaniałbym się ku decyzji, ze winę ponosi sterownik silnika, jeśli jest 215 stopni to wygląda jakby przewody do czujnika były zwarte, jeśli wiązka jest ok to pozostaje komputer... powiedz ile Ci auto teraz pali ??Paweł Marek pisze:Prawdopodobnie dodatkowy czujnik temperatury do wentylatorów chłodnicy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Na ten moment muszę wstrzymać się z odpowiedzią, ponieważ z racji tego że wymieniłem wyżej wymienione elementy muszę wlać pod korek i pojeździć by to obadać. Przed naprawą na 20L wachy przejechałem 150km, przy jeździe spokojnej ale miejskiej. Teraz termostat otwiera się ok dzięki czemu temp pracy silnika wg czujnika na blacie jest ok.
Mfa po przejechaniu dzisiejszej drogi do pracy przy spokojnej jeździe miejskiej na średnim spalaniu zeszło do 10,6 - a przed wymianą termostatu nie schodziło poniżej 13. No ale pewnie chłodniej jest, może to też wpływa jakoś na całą sytuacje. Nie mniej jednak będę wszystko badał i jeszcze zmienię ten czujnik zaznaczony na zdjęciu. Pewnie parę groszy, więc nie zaszkodzi.
Korzystając z okazji, że piszę zapytam może przy okazji czy nie ma ktoś przypadkiem numeru części węża powrotnego z nagrzewnicy - do silnika? Taki gruby, wchodzący w bok bloku? Strzelił mi zaraz gdy wymieniłem termostat, przypuszczam że z wyniku lepszego a co ważniejsze prawidłowego obiegu wody, ciśnienie może? W każdym bądź razie postój pod tesco 24/h, kupno taśmy naprawczej i płynu chłodzącego który dopiero co był wymieniony mnie nie ominęło. Narazie jest ok, staram się nie używać nadmuchu by nagrzewnica nie szalała bo ta taśma to tak słabo wygląda na tym wężu. Wiadomo mogę spróbować zrobić coś by ten wąż był dalej w użyciu, jednak jak bym miał opcje to wolałbym kupić po prostu nowy. U mnie w Krakowie przyznam mam mały problem ze znalezieniem owej części, a no w IC jest coś, tylko nie czuję pewności by był to ten wąż który jest mi potrzebny.
Może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć, czy ten wąż jest w tych:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=A6A5CE" onclick="window.open(this.href);return false;
Mi osobiście bardzo podobnie wygląda ten: HP108 310
Ale nie chciałbym zamówić czegoś co się okaże nie tym co potrzebuję wiadomo:)
Mfa po przejechaniu dzisiejszej drogi do pracy przy spokojnej jeździe miejskiej na średnim spalaniu zeszło do 10,6 - a przed wymianą termostatu nie schodziło poniżej 13. No ale pewnie chłodniej jest, może to też wpływa jakoś na całą sytuacje. Nie mniej jednak będę wszystko badał i jeszcze zmienię ten czujnik zaznaczony na zdjęciu. Pewnie parę groszy, więc nie zaszkodzi.
Korzystając z okazji, że piszę zapytam może przy okazji czy nie ma ktoś przypadkiem numeru części węża powrotnego z nagrzewnicy - do silnika? Taki gruby, wchodzący w bok bloku? Strzelił mi zaraz gdy wymieniłem termostat, przypuszczam że z wyniku lepszego a co ważniejsze prawidłowego obiegu wody, ciśnienie może? W każdym bądź razie postój pod tesco 24/h, kupno taśmy naprawczej i płynu chłodzącego który dopiero co był wymieniony mnie nie ominęło. Narazie jest ok, staram się nie używać nadmuchu by nagrzewnica nie szalała bo ta taśma to tak słabo wygląda na tym wężu. Wiadomo mogę spróbować zrobić coś by ten wąż był dalej w użyciu, jednak jak bym miał opcje to wolałbym kupić po prostu nowy. U mnie w Krakowie przyznam mam mały problem ze znalezieniem owej części, a no w IC jest coś, tylko nie czuję pewności by był to ten wąż który jest mi potrzebny.
Może ktoś będzie w stanie mi podpowiedzieć, czy ten wąż jest w tych:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=A6A5CE" onclick="window.open(this.href);return false;
Mi osobiście bardzo podobnie wygląda ten: HP108 310
Ale nie chciałbym zamówić czegoś co się okaże nie tym co potrzebuję wiadomo:)
powered by gbk
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
nie wydaje mi się aby wymiana tego czujnika cokolwiek zmieniła, on tylko włącza bądź wyłącza wentylatory, ja spróbowałbym wyjąć komputer, odpiąć go od instalacji i miernikiem sprawdzić wiązkę czy przewody do czujników temp nie mają zwarcia, po czym sprawdzić czy te same piny w komputerze nie mają zwarcia, jeśli mają to sprawa jasna, komputer do ADYka to ok 100-150zł tylko nie wiem jak jest z immobiliserem, czy nie będziesz musiał zakodować nowego. Albo jeśli to komp to możesz dać go do jakiegoś elektronika żeby zerknął, może to jakaś błahostka i naprawi i nie będziesz musiał się bawić z immobiliserem.gibek1987 pisze:Nie mniej jednak będę wszystko badał i jeszcze zmienię ten czujnik zaznaczony na zdjęciu. Pewnie parę groszy, więc nie zaszkodzi.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
Przewody znajomy mi sprawdzał i jego zdaniem są ok. Proponujesz mi bym sprawdził przewody OD STRONY sterownika ?
Wiesz najprościej było by jechać do jakiegoś elektryka samochodowego, ale powiem wprost - nie znam żadnego dobrego, ba nawet nikt nie może mi polecić takowego. a nie chciał mi nawet polecić. Na ten moment na razie nie mam czasu tam zaglądnąć, tak więc czekam na troszkę wolnego czasu, by dokopać się do sterownika. A później miernik
Wiesz najprościej było by jechać do jakiegoś elektryka samochodowego, ale powiem wprost - nie znam żadnego dobrego, ba nawet nikt nie może mi polecić takowego. a nie chciał mi nawet polecić. Na ten moment na razie nie mam czasu tam zaglądnąć, tak więc czekam na troszkę wolnego czasu, by dokopać się do sterownika. A później miernik
powered by gbk
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
wydaje mi się że tak będzie najlepiej, sprawdzisz i ciągłość przewodu i czy nie ma zwarcia gdzieś, tylko musisz namierzyć które to przewody w kostce komputera jak tam będzie wszystko ok no to diagnoza jest jedna.... komputergibek1987 pisze: Proponujesz mi bym sprawdził przewody OD STRONY sterownika
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Vag pokazuję temperaturę z kosmosu?
gibek1987, mierząc napięcie w stykach zasilających czujnik w jego wtyczce (1 i 3) masz od razu info czy przewody sa dobre i czy sterownik podaje im właściwe napięcie (ok 5V) nie uważasz że tak prościej? Jeśli nie będzie tego napięcia to wtedy posuniesz się z szukaniem po kablach bliżej sterownika, bo jeśli będzie to niema sensu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 59 gości