Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: fructo » śr paź 19, 2011 18:48

Witam wszystkich

Więc tak mam problem z czujnikiem temp. zewnętrznej. Ogólnie pokazuje o około 2 stopnie więcej niż jest w rzeczywistości. Postanowiłem zrobic test climatronica i okazało się że wyskoczył błąd 30b, czyli wiadomo co czujnik G17 :) Czujnik jest dobry bo ostatnio kupiłem nowy i wymieniłem dalej to samo, wtyczka też OK . Nie mogę skasowac tego błędu, zastanawia mnie również to, że jak odepnę czujnik powinno pokazywac "- - " a pokazuje dalej temperaturę, czyli bierze sobie temperaturę z drugiego czujnika w kanale dolotowym.

Mam następujące pytania:
1. czy mam gdzieś zwarcie w instalacji idącej do zderzaka
2. gdzie te przewody od czujnika G17 dochodzą w kokpicie? oba idą do panelu ? jakie kolory?
3. można puścic nową instalację? gdzie się dokładnie wpiąc ?

za wszystkie konkretne odpowiedzi bardzo dziekuję


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: Qto » czw paź 20, 2011 23:49

fructo pisze: gdzie te przewody od czujnika G17 dochodzą w kokpicie?
jedne kabel to masa - cza się upewnić że jest dobra, drugi idzie do panelu Climatronica - pin 8 wtyczki dwunastopinowej



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Re: Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: fructo » pt paź 21, 2011 18:13

Widziałem schemat pinów w climatronicu. Który przewód to masa a który sygnał na 8 pin wtyczki 12sto pinowej? Jakieś newralgiczne miejsca w tej instalacji znacie w których mogło dojśc do zalamania/przerwania przewodu? szukac czy od razu ciągnąc nową wiązkę? Czy przewód od wtyczki czujnika do samego panelu ma ten sam kolor? gdzieś jest może w innym miejscu wpięty i dopiero do panelu idzie inny ? pytam ponieważ nie mam za bardzo ostatnio czasu rozbierac to od nowa. Za odpowiedzi z góry dziękuję


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: Qto » pt paź 21, 2011 20:23

fructo pisze:Który przewód to masa a który sygnał na 8 pin wtyczki 12sto pinowej?
brązowo/biały - masa, brązowo/żółty - sygnał
fructo pisze:Czy przewód od wtyczki czujnika do samego panelu ma ten sam kolor?
tak
fructo pisze:gdzieś jest może w innym miejscu wpięty i dopiero do panelu idzie inny ?
jak się nie mylę to dwunastopinowa wtyczka na nagrzewnicy, pin 5. Tam sobie rozłącz i sprawdź czy jest dobry kabel na odcinku czujnik-złącze i złącze/panel ...może wyjdzie uszkodzenie kabla. Upewnij się też że jest dobra masa przy czujniku na kablu brązowo/białym. Jeżeli wszystko będzie wydawało się być ok, to pociągnij na krótko kabel od czujnika prosto do wtyczki przy panelu - jeżeli coś się zmieni to jednak kabel jest gdzieś uszkodzony...a jak nic się nie zmieni to może jednak sam czujnik albo panel...

PS jak pytasz o takie rzeczy jak kolor kabli, to mógłbyś podać silnik i rocznik auta..bo nie sposób przejrzeć schematy Climatronica do wszystkich silników i sprawdzić czy wszędzie jest tak samo.



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: fructo » pt paź 21, 2011 21:24

Qto paneli mam 3 szt z końcówką "C", czujników zresztą tez 3szt w tym jeden kupiony kilka dni temu w ASO VW wiec problem czujników i paneli odpada wiec biorę się za instalacje bo na każdym ten sam problem, tylko zanim się zabiorę chce się rozeznac w instalacji żeby bezsensownie nie rozgrzebywac całego auta. Silnik AXR, 2003 r.

EDIT:
Witam

Panel odkręcony, czujnik wyciągnięty, miernik w rękę i co? instalacja sprawna, mierzyłem od wtyczki panela do wtyczki czujnika, następnie kabel sygnałowy (brązowo-żółty, już wiem jakie mają kolory ) do masy czy nie ma przebicia, i dalej nic. W garażu 9*C na panelu 15*C :(. Na każdym panelu to samo.

Zauważyłem jedną dziwną rzecz: na panelu 15*C , gdy wyciągałem powolutku tą najmniejszą wtyczkę pojawiło się 9*C czyli tak jak powinno byc z czujnika w zderzaku bo koło niego miałem zwykły termometr który tez 9*C pokazywał . Nie wiem skąd on bierze tą wyższą temperaturę :(
Skończyło się na tym że rozładowałem akumulator bo robiłem na każdym panelu diagnozę a wentylatory chodziły pełną parą :) czekam do naładowania aku i działam dalej


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: Qto » sob paź 22, 2011 16:56

Nie pisałeś czy próbowałeś pociągnąć nowy kabel od czujnika do panelu...czy próbowałeś dać masę na krótko do czujnika żeby upewnić się że jest dobra.
fructo pisze:Nie wiem skąd on bierze tą wyższą temperaturę :(
być może z G89 - teoria jest taka, że jeżeli jest rozbieżność pomiędzy G17 i G89 to panel automatycznie przełącza się na czujnik G89, który jest pod filtrem kabinowym. Jego wtyczka jak dobrze pamiętam jest koło silniczka V71...meganiefajne dojście nad nogami pasażera całkiem z prawej strony, najgłębiej jak się da bo to zaraz przy podszybiu jest.



Awatar użytkownika
fructo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 17:18
Lokalizacja: ..
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: fructo » sob paź 22, 2011 17:01

Wiesz co nie dawałem na krótko bo już nie miałem z czego :D aku mi padło :) jutro będę działac dalej, widzialem na innych forach gdzie jest ten G89 , czy zawsze przełącza się się na G89? czy on jest jakby priorytetowym ?


Wszyscy tylko BRAK MOCY I BRAK MOCY :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: Qto » sob paź 22, 2011 17:12

fructo pisze:czy zawsze przełącza się się na G89? czy on jest jakby priorytetowym ?
niby jest priorytetowym, ale też Climatronic powinien się przełączyć na niego przy rozbieżności temperatur =>10* a u Ciebie ta różnica jest mniejsza - między teorią a praktyką często jest różnica także proponuję sprawdzić ten czujnik. Możesz też obadać na VAGu w blokach pomiarowych jak się zachowuje ten czujnik G89



Awatar użytkownika
riws
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr lis 24, 2010 21:54
Lokalizacja: Zgorzelec

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: riws » ndz wrz 22, 2013 10:33

Witam, odkopię trochę temat. Męczę się od jakiegoś czasu właśnie z czujnikiem temperatury zewnętrznej G17 w zderzaku. Na zegarach wskazanie "--.-" climatronic nie załącza sprężarki, climatornic na OFF a potrafi lecieć ciepłe powietrze z nawiewów, przegrzewa też temperaturę. Sprawdziłem już praktycznie wszystko, sprężarka na krótko działa chłodzi zimnem, presostat podmieniany, sterownik wentylatorów też. Panel climy pokazuje temp, chyba pobiera ją z drugiego czujnika pod filtrem pyłkowym. Czynnik chłodzący nabity na full. Wentylatory podłączane na krótko też chodzą. Niedawno poprawiłem masy te pod aku, bezpieczniki w kabinie i na aku też sprawdzone płynie prąd. Napięcie na wtyce do kompresora na zgaszonym silniku cos ponad 4V. Wracając do czujnika G17 w zderzaku, sprawdziłem kabel brązowo-biały pokazuje masę normalnie 12+V, czujnik wpięty i na zegarach dalej klapa "--.-". Sprawdzałem przewód brązowo-żołty, klemy z akuu na bok, podpiąłem pod kabalek brąz-żółty plusa i sprawdzałem połączenie wtyczka czujnika temp - panel klimy (8 pin/12pinowej wtyki) i nie było żadnego wskazania. Być może problem właśnie w połączeniu gdzieś z panelem w podszybiu, pytanie czy ten kabelek brązowo żółty biegnie gdzieś jeszcze np. do zegarów ? czy tylko prosto do panelu climatronica (z puszki w podszybiu) i stamtąd zegary wyświetlają temperaturę ? Czy możliwe że klima nie załącza się właśnie przez czujnik G17 ? Vag nie łączy mi się z climatronickiem nawet na latency 1ms. A zegary pokazują błąf g17. z Auto diagnozy panelu klimy tez wywala g17. Sugestie mile widziane :)

Autko Golf IV 1.9 TDI AJM rok modelowy silnika 2000 z CAN



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: grg474 » ndz wrz 22, 2013 11:12

riws pisze:czy ten kabelek brązowo żółty biegnie gdzieś jeszcze np. do zegarów
nie
riws pisze: czy tylko prosto do panelu climatronica (z puszki w podszybiu)
też nie - idzie bezpośrednio do wtyczki nagrzewnicy climatronic a stamtąd do panelu climatronic
riws pisze:Czy możliwe że klima nie załącza się właśnie przez czujnik G17 ?
tak
riws pisze:Vag nie łączy mi się z climatronickiem nawet na latency 1ms.
to jest dziwne


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
riws
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr lis 24, 2010 21:54
Lokalizacja: Zgorzelec

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: riws » ndz wrz 22, 2013 13:12

Dzięki za informacje czyli zostaje mi dokładne sprawdzenie przewodu brązowo-żółtego z sygnałem.



Awatar użytkownika
riws
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr lis 24, 2010 21:54
Lokalizacja: Zgorzelec

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: riws » pn paź 21, 2013 13:49

Zabrałem się za sprawdzenie tego, otwieram puszkę przy podszybiu szukam po wszystkich wtyczkach i kabelka brązowo-żółtego ani śladu. Podłączyłem napięcie we wtyczce od czujnika pod zderzakiem pod brązowo-żółty i sprawdzałem po kolei wszystkie piny we wtykach w puszcze, to samo w odwrotnej kolejności, napięcie pod 8 pin w 12sto pinowej wtyczce climatronica (czarna, w niej jest kabelek brązowo-żółty) i nic, nigdzie nie było przepływu. Kabelka brązowo żółtego brak z silnika i idąc z kabiny, natomiast jest tylko przy wtyczce w zderzaku i przy wtyczce climatronica. Możliwe że przy przekładaniu silnika założyli jakaś inną instalację ? Pytanie, gdzie musiał bym pociągnąć nowy kabelek aby wszystko działało i wskazywało temperaturę na zegarach, rozumiem że trzeba dobrać się do nagrzewnicy i stamtąd ciągnąc do puszki a następnie do czujnika w zderzaku i z której strony trzeba demontować od strony schowka pasażera ? pozdrawiam



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Climatronic, błąd 30b, nie mogę skasowac

Post autor: Qto » wt paź 22, 2013 21:37

kabel od czujnika idzie bezpośrednio do wtyczki dwunastopinowej na nagrzewnicy, pin 5...i dalej do sterownika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości