problem z pradem(?) podczas jazdy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 11:55
problem z pradem(?) podczas jazdy.
Witam
Podczas jazdy w moim golfie 1.4 16v w pewnym momencie zaczyna ewidentnie brakowac pradu.
Objawami tego jest zapalenie sie kontrolki od poduszek, awaryjna kontrolka hamulców (czerwona z wykrzyknikiem), prawie calkowity zanik swiatel, pracy wycieraczek itp. Problem znika kompletenie kiedy przekrocze poziom chwilowy 3500 obr/min, po czym mozna jechac normalnie, jednak po jakims czasie problem pojawia sie znowu. jaki moze byc tego powod?
Podczas jazdy w moim golfie 1.4 16v w pewnym momencie zaczyna ewidentnie brakowac pradu.
Objawami tego jest zapalenie sie kontrolki od poduszek, awaryjna kontrolka hamulców (czerwona z wykrzyknikiem), prawie calkowity zanik swiatel, pracy wycieraczek itp. Problem znika kompletenie kiedy przekrocze poziom chwilowy 3500 obr/min, po czym mozna jechac normalnie, jednak po jakims czasie problem pojawia sie znowu. jaki moze byc tego powod?
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: pt sie 19, 2011 11:55
problem z pradem(?) podczas jazdy.
obstawialem wlasnie alternator, a moze wiesz jaki moze byc szacunkowy koszt naprawy?
problem z pradem(?) podczas jazdy.
Po co naprawiać cały alternator skoro wysiadł tylko regulator...
Koszt naprawy...jakieś 150 kg ziemniaków za regulator a wymiana w własnym zakresie...A tak na poważnie - sprawdź ceny u elektryka to się dowiesz. Regulator można wymienić samemu.
Koszt naprawy...jakieś 150 kg ziemniaków za regulator a wymiana w własnym zakresie...A tak na poważnie - sprawdź ceny u elektryka to się dowiesz. Regulator można wymienić samemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: śr mar 17, 2010 18:41
- Lokalizacja: Warszawa \ Radzyń Podlaski
problem z pradem(?) podczas jazdy.
Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.
Nadeszły chłodniejsze dni i pojawił się problem z Golfem (2000, mk4, AQM). Podczas pracy silnik lekko i rytmicznie szarpie. Dodatkowym efektem jest migotanie wszystkich odbiorników świetlnych w aucie: światła przednie i tylne, lampka wewnętrzna, podświetlenie wskaźników. Podejrzewam jakiś problem właśnie z układem elektrycznym. Dodam że zeszłej zimy problem występował sporadycznie a po ociepleniu zniknął zupełnie. Pojawił się teraz ponownie z tą różnicą że na stałe. Powiedziano mi że przyczyną mogą być dodatkowe świece grzewcze (nie mylić ze świecami żarowymi) które powodują spore obciążenie prądowe. Jednak wydaje mi się że te świece się po jakimś czasie wyłączają a w moim przypadku problem występuje na zimnym i ciepłym silniku. Jak sprawdzić czy regulator jest w porządku? Wie ktoś co może być przyczyną?
Nadeszły chłodniejsze dni i pojawił się problem z Golfem (2000, mk4, AQM). Podczas pracy silnik lekko i rytmicznie szarpie. Dodatkowym efektem jest migotanie wszystkich odbiorników świetlnych w aucie: światła przednie i tylne, lampka wewnętrzna, podświetlenie wskaźników. Podejrzewam jakiś problem właśnie z układem elektrycznym. Dodam że zeszłej zimy problem występował sporadycznie a po ociepleniu zniknął zupełnie. Pojawił się teraz ponownie z tą różnicą że na stałe. Powiedziano mi że przyczyną mogą być dodatkowe świece grzewcze (nie mylić ze świecami żarowymi) które powodują spore obciążenie prądowe. Jednak wydaje mi się że te świece się po jakimś czasie wyłączają a w moim przypadku problem występuje na zimnym i ciepłym silniku. Jak sprawdzić czy regulator jest w porządku? Wie ktoś co może być przyczyną?
Re: problem z pradem(?) podczas jazdy.
Sprawdziłbym regulator napięcia. Skoro migoczą ci lampy to wskazuje na skoki napięcia.OxiDizer pisze:Dodatkowym efektem jest migotanie wszystkich odbiorników świetlnych w aucie: światła przednie i tylne, lampka wewnętrzna, podświetlenie wskaźników. Podejrzewam jakiś problem właśnie z układem elektrycznym.
problem z pradem(?) podczas jazdy.
regulator to kosztuje cos kolo 25 zl i sie go dosc szybko wymienia nawet bez wyciagania altka. CO tam mogloby jeszcz epasc w tym altku. Diody prostownicze ? hmm sa po 10 zl/ szt. Tez nie ma tragedii. Jak bedzi eprzebicie na uzwojeniu to chyba juz z tym nic nie zrobisz. Co do łozysk to tez mozna wymienic bo sa po 25-30 zl szt juz dobrej marki.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: śr mar 17, 2010 18:41
- Lokalizacja: Warszawa \ Radzyń Podlaski
problem z pradem(?) podczas jazdy.
Wymiana regulatora nie pomogła. Okazało się że przyczyną jest zużyte łożysko alternatora. Po regeneracji alternatora problem zniknął. Koszt pełnej regeneracji 150pln. Piszę jakby ktoś na przyszłość szukał rozwiązania podobnego problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości