Rzeźba w elektryce

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 09, 2011 13:47

Siemka, w moim golfie nie moge dojść co i jak. Na załączonych zdjęciach widac czujnik do którego nie jest nic podłączone i brak luźnego kabla , który wskazywał by na odłączenie -domniemam ,że to czujnik grzania świec żarowych bo kontrolka mi się stale pali i gaśnie dopiero jak zapali auto. Nie mam również wzbudzenia alternatora tzn. muszę przygazować dopiero się wzbudzi. Na zdjęciach widać mieszaninę kabli w tym dwa grube wychodzące z alternatora zmostkowane do kupy oraz jeden czerwony do niczego nie podłaczony....Ma ktoś jakieś sugestie co do tego ?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rzeźba w elektryce

Post autor: Zico63b » ndz paź 09, 2011 14:34

W alternatorze te dwa duże to wyjście ładowania (czyli B+, jest to to samo co w innych duża śruba). Najmniejszy, trzeci konektorek, podłączony ma być do niebieskiego przewodu z samochodu, lampka ładowania czyli D+. Musi Kolega z wiązki przewodów do alternatora wydzielić niebieski i trzymać na masie (na bloku silnika na przykład) a w tym czasie druga osoba włącza zapłon – TYLKO zapłon, NIE rozrusznik. Lampka ma zaświecić. To będzie do tego małego konektorka.
Dwa duże czerwone mają być połączone, tak pewne Golfy mają.
Czujnik świec żarowych ma swój kabelek o kolorze niebiesko-białym; jeśli gdzieś tam taki sobie wisi – przyłączyć do tego wolnego czujnika – co będzie. Jednocześnie próba czy to ten przewód: dołączenie go do masy powoduje niewłączanie się świec żarowych nawet na zimnym silniku.
No i obrotomierz: jeśli ma go Kolega na zegarach, warto by działał. Czy pracuje teraz?

To wszystko jest prawidłowe pod warunkiem, że alternator jest sprawny i bez przeróbek - o istnienie których jednak się obawiam, widząc czerwony cienki idący przez otwór chłodzenia a nie dopięty gdzie ma być...
Na dole zdjęcie z netu z moimi zaznaczeniami:
Obrazek
Tak by to miało wyglądać. Jeśli nie ma obrotomierza - czerwono-czarny cienki do styku W nas nie dotyczy.
Ostatnio zmieniony ndz paź 09, 2011 14:52 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 09, 2011 14:42

niestety obrotomierza nie posiadam....pozostaje mi szukać kabla do tego czujnika -zapewne odłączyli by świece dłużej grzały....a co ze wzbudzaniem alternatora ?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rzeźba w elektryce

Post autor: Zico63b » ndz paź 09, 2011 14:53

Jak napisałem: znaleźć w koszulce izolacyjnej z czerwonymi do alternatora - niebieski cienki - to jest to wzbudzenie i kontrolka zarazem.



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 09, 2011 15:10

to co zatem może być grane jak kontrolka się świeci tylko, że gaśnie dopiero po przegazowaniu ? coś w alternatorze ??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rzeźba w elektryce

Post autor: Zico63b » ndz paź 09, 2011 15:15

Tak, zapewne. Jak pisałem, tam widać i w alternatorze "radosną twórczość", wiec albo uszkodzony regulator albo źle (partyzancko) podpięte wzbudzenie.



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Re: Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » sob paź 15, 2011 22:00

perypetii ciąg dalszy...na zdjęciu zaznaczyłem czujniki.... przypomnę tylko, że świeci mi się cały czas dioda podgrzewania świec a gaśnie dopiero jak odpalę. dziś odkręcałem cieknący króciec i zauważyłem, że są w nim 2 czujniki temperatury...do czego one idą ? bo jeden to chyba będzie od grzania świec ponieważ do niego idzie masa (kolor brązowy kabla) oraz sygnał (kolor niebiesko-biały tak jak na schematach opisane) więc wychodzi na to ,że mam 2 czujniki od świec żarowych ?? z tym, że do jednego nic nie jest podłączone (podłącze w najbliższym czasie ten niebiesko biały kabel do tego czujnika co nic nie jest podłączone i zobaczę jak zachowa się kontrolka grzania świec) ale od czego ten drugi czujnik w króćcu i czemu mam jeden czujnik do którego nic nie jest podłączone ? mógłby ktoś wrzucić tu dokładne zdjęcie 1.6d z widokiem na takowe czujniki -porównałbym sobie.
Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rzeźba w elektryce

Post autor: Zico63b » sob paź 15, 2011 22:33

A ten wyżej, z gumowym kapturkiem - czy to nie jest czasem od ciśnienia oleju?



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Re: Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » sob paź 15, 2011 23:18

ciśnienia oleju to jest przy filtrze o ile dobrze myśle

Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Rzeźba w elektryce

Post autor: Zico63b » ndz paź 16, 2011 00:37

W Golfie 2 są już dwa czujniki ciśnienia. Tak więc w Dieslu w filtrze oleju jest czujnik wysokiego ciśnienia, na postoju otwarty (0,9 bar – w TD oraz 1,4 bar w D, jak u Kolegi); natomiast w górnej części bloku silnika jest ten dla niskiego ciśnienia (0,3 bar), na postoju zwarty. Tak podaje ETKA.

A znalazłem fotkę diesla z Caddy'ego ale rocznik 92, zwykły D, bez turbo. I tam jest inaczej:
Obrazek
Nie była wykonana w celu pokazania czujników, widać więc słabo.
Ale jednak: Punkt A, kolor przewodu żółty - więc czujnik wysokiego ciśnienia oleju.
Punkt B, kolor żółto-czerwony oraz brązowy - wskaźnik temperatury w zegarach.
Punkt C, kolor niebiesko-biały i brązowy - czujnik temperatury dla przekaźnika świec.
Ciekawe jak jest w innych Dieslach.

Golf Kolegi musi być z roczników do 87.



Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 16, 2011 11:51

mówisz kolego kolor żółto-czerwony i brąz to do zegarów- w króćcu mam takie przewody właśnie przy 2 czujniku obok tego z niebiesko białym kablem to z kolei ten w bloku silnika, jednoprzewodowy do czego służy ? to byłby ten od niskiego ciśnienia ? jesli tak to nadal zagadka- do czego służy czujnik niedaleko tego wkręconego w blok do którego nic nie jest podłączone....mój golf jest z 1990r



Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Rzeźba w elektryce

Post autor: Bartek_R » ndz paź 16, 2011 19:07

W króćcu masz 2 czujniki 2-pinowe:
*brązowy i żółto-czerwony - temp cieczy która jest pokazywana na zegarach
*brązowo-biały i niebiesko biały lub brązowy i niebiesko-biały (jak chcesz to jutro dokładniej sprawdzę) - czujnik temp cieczy dla sterowania świec żarowych

Czujnik z kapturkiem z boku głowicy to ciśnienie oleju
a ten pod nim to nie mam zielonego pojęcia - u mnie go nie ma


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Suchy_PL_
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pt wrz 30, 2011 21:20
Lokalizacja: Lębork

Rzeźba w elektryce

Post autor: Suchy_PL_ » ndz paź 16, 2011 22:36

wydaje mi się, że króciec w którym jest ten czujnik do którego nic nie jest podłączone jest wymieniony ze starszej wersji klekota....bo widziałem, że niektóre nie maja 2 czujników na tym króćcu z przodu...czyli jak poszedł mi ten czujnik od świec żarowych to mogę podpiąć pod ten niewykorzystany sam kabel z sygnałem bo masę to on ma z obudowy i powinno śmigać ;) teraz "bociek" stoi bo ten króciec z przodu już wykruszył się ze starości ale we wtorek powinienem dostać nowy i od razu to sprawdzę i zdam relację

EDIT// podłączyłem pod ten czujnik sygnał z biało-niebieskiego i wreszcie kontrolka grzania świec gaśnie należycie :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 50 gości