mk3 '92 1.8 ABS - zwariowane el. tylne okna i el. szyberdach

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

mk3 '92 1.8 ABS - zwariowane el. tylne okna i el. szyberdach

Post autor: dr Richie » pn sie 15, 2011 23:26

Jak w temacie. Tylne okna wariują. Jak kupiłem tą zapuszczoną petardę, to okazało się, że tyle okna może i są elektryczne, ale... ze 20 lat temu. Okazało się, że linki i prowadnice szlag trafił. Kupiłem nowe zamienniki. Silniczki rozebrałem w mak, wyczyściłem i nasmarowałem od nowa, nasmarowałem również linki i prowadnice. Zagadka jest następująca. Okno tylne prawe podnosi się i zamyka ale po kawałku, ok 10cm i staje. Dodam, że nie wyłącza go czujnik przeciążeniowy, bo po pierwsze nie słychać charakterystycznego pstryknięcia przekaźnika oraz włączałem sam silnik (nie połączony z mechanizmem ale już nasmarowany) i kręcił się z 2-3 sekundy i stawał. Trudno/świetnie pomyślałem, akurat nie mam kasy na inny, więc założyłem taki jaki miałem. Koniec końców otwieranie i zamykanie tylnego prawego okna od prawie tygodnia (bo wtedy to zamontowałem) odbywa się na raty po ok 10cm.
Żeby było ciekawiej dziś identycznie zaczęło się zachowywać tylne lewe okno, które do tej pory po złożeniu działało idealnie - po dłuższym przyciśnięciu opuszczania opuszczało się automatycznie do końca. Podnosić już trzeba było trzymając nieustannie przycisk.
Ot zagadka... Jakoś mnie to nie martwi tak, żebym spać nie mógł, ale co wnerwia to moje...

Szyberdach - w skrócie chodzi o to, że jak np. mam dach maksymalnie uchylony i chcę go zamknąć, to skubany nie zatrzymuje się w pozycji "zamknięty", tylko silniczek kręci dalej aż do maksymalnego otwarcia (wsunięcia się szyby w dach). W drugą stronę sytuacja ma się analogicznie. Tak czy inaczej podejrzewam, że zdechł jakiś wyłącznik krańcowy w silniczku i biedny silnik nie wie kiedy ma przestać kręcić.
Wcześniej miałem włącznik starego typu (omówiłem to w innym temacie), ale skubany ze starości rozsypał mi się w rękach. Obecnie mam włącznik nowego typu i jest tak samo. Dla pewności kupiłem 100% sprawny włącznik starego typu i też jest do bani, a domykanie szybra na raty i *#cenzura#*, czy już wiatr nie świszcze itp - to nie dla mnie. Póki co odłączyłem kostkę od silniczka i ustawiłem szyber ręcznie (korbką imbusową), nie mniej nie po to mam wyposażenie, żeby z niego czasem nie skorzystać prawda?
Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

mk3 '92 1.8 ABS - zwariowane el. tylne okna i el. szyberdach

Post autor: dr Richie » pn sie 15, 2011 23:33

Oj, chyba coś mi się pomyliło, bo w innym poście omówiłem nowy i stary typ włącznika, ale do klimy - sorry ;)
Tak czy inaczej wg mnie stary włącznik szybra ma wystający klawisz, a nowy - 3 przyciski na jednej płaszczyźnie, przecież wiecie o co mi chodzi ;)


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

mk3 '92 1.8 ABS - zwariowane el. tylne okna i el. szyberdach

Post autor: Paweł Marek » wt sie 16, 2011 09:54

dr Richie, poniewaz nie jesteś już nowicjuszem to dostajesz uwagę do dzienniczka za nie używanie wyszukiwarki.
Pierwszy problem czyli skokowe działanie szyby to typowa awaria czujniczka halla silniczka (niema żadnego wyłącznika przeciążeniowego chyba że nazwac nim bezpiecznik tzw trermiczny ale to nie on jest winien). Opisałem jak naprawić, w FAQ masz dobry temat z fotkami jak rozbierac ale to już umiesz.

Drugi problem, jesli ręcznie imbusem otwierasz i zamykasz dach bez oporów, ustaw dach w pozycji zamknietej, potem wyjmij silnik nie odpinając go od wiązki, włącznikiem ustaw go na pozycję zamkniętą i załóż ponownie. Nie da rady - to moduł przy silniku albo włącznik zepusty mozna naprawiać a najlepiej odwiedzić szrot.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości