Problem z zegarami MFA

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » śr sie 10, 2011 17:28

Witam. Podłączyłem dziś zegary, o takie jak na obrazku. Obrazek Prędkościomierz i obrotomierz działa bez problemu, poziom paliwa, temp. oleju też, wszystkie kontrolki świecą, jak trzeba. No ale, na wyświetlaczu nic. Wszystko podłączyłem według schematu. No ale nie działa.
Jakieś rady?
Jeszcze od wtyków licznika wychodzą 2 kostki ala komputerowy molex. Czy one mają być ze sobą złączone? Bo nawet jak złączę, to wyświetlacz nie działa.
Golf mk2 1987.
Prosze o pomoc, pilne.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » śr sie 10, 2011 21:33

Wyświetlacz nić nie wyświetla czy tylko godzinę. Ta wtyczka molex jest do manetki, musisz ją mieć bo nie przełączysz sobie funkcji. Poza tym pewnie nie podłączyłeś wężyka podciśnienia z tyłu licznika. Oraz masz wskaźnik zużycia skrzynia powinna mieć odpowiednią wtyczkę żeby działało jak oryginalnie, da się to zrobić. Tu masz link do aukcji tylko że to manetka po 89' http://allegro.pl/manetka-wycieraczek-m ... 18038.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: Qto » śr sie 10, 2011 21:36

a licznik nie jest uszkodzony ??



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Problem z zegarami MFA

Post autor: Witek.J » śr sie 10, 2011 21:38

Zależy z jakiego schematu korzystałeś, w sieci krąży błędny schemat i zdaje mi się że nawet na głównej on był zamieszczony. Jakieś kombinowane te zegary, prędkościomierz od diesla a reszta z benzyny. Cholera wie czy to sprawne. :?



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » śr sie 10, 2011 21:41

Wężyk podłączony. Z wyświetlaczem sobie poradziłem, coś nie łączyło.
A te wtyczki molex, to są dwie, męska i żeńska. Ta męska to do manetki, a druga?
No moja skrzynia nie ma akurat wejścia do ekonomizera. Można to jakoś obejść?
I pojawił się kolejny problem. Działa czas dzienny, licznika kilometrów nie zdążyłem sprawdzić, przy prędkości pokazuje 0, czasem 1, a spalanie 99.9. Czy to przez to, że nie mam podłączonych czujników temp. powietrza i oleju?
Witek.J pisze:Zależy z jakiego schematu korzystałeś, w sieci krąży błędny schemat i zdaje mi się że nawet na głównej on był zamieszczony. Jakieś kombinowane te zegary, prędkościomierz od diesla a reszta z benzyny. Cholera wie czy to sprawne. :?
Gdzieś na forum znalazłem schematy. Ale prędkość pokazuje OK, przy 100/h mam 3000 obrotów, więc chyba OK. Mam tą skrzynię z piątym biegiem 'ekonomic'



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » czw sie 11, 2011 08:41

A to spalanie to chociaż zrobiles jazdę próbna? Jak tak to mozesz miec problem z czujnikiem halla z tylu licznika, przy jego uszkodzeniu nie zlicza kilometrów i nie pokaże spalania bo myśli ze stoisz w miejscu. Jakie kolory masz w tych wtyczkach molex? I czy kupiłeś z licznikiem wiązkę licznik - skrzynka bezpieczników. Bo do manetki mam molex, chyba czarny, czerwony, bialy i niebieski. Do czujnikow tylko 3 przewody (1 olej, 2temp. zewnętrzna). Chyba ze ten 2 molex do skrzyni wiązka. Musial bym zobaczyć w schematach czy cos jest. Ten ekonomizer oryginalnie pokazuje gdy masz bieg wrzucony a na luzie chyba świeci kontrolka. Wystarczy podać zasilanie po zapłonie do cewki zaworu i bedzie pokazywać wskazówka. Wiem bo mam w garażu taki ekonomizer z obrotonierzem w garażu z passata.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » czw sie 11, 2011 12:25

Tak, tak, przejechałem ok. kilometra i to samo. Jeszcze dziś podam kolory i zobaczę czy ekonomizer będzie działał, jak podam napięcie. Przy zegarach kilometry zlicza.
Wiązki mam te co były w samochodzie.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » czw sie 11, 2011 14:09

Może po prostu za mało kilometrów zrobiłeś i nie mogło zliczyć sobie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » czw sie 11, 2011 14:20

Może i tak. A tam, gdzie jest km/h, to pokazuje średnią, czy aktualną prędkość?
Wyjąłem ten MotoMeter zaznaczony na obrazku.
Czy mam do + po zapłonie podłączyć piny A i +?
Obrazek



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » czw sie 11, 2011 21:08

A ile przewodów idzie do tego czarnego? Widzę obrotomierz z tyłu wygląda identycznie jak mój VDO. Jak masz miernik to mógł byś dojść żeby nie spalić tego czarnego. Do obrotomierza od lewej (patrząc z tyłu) masa, do MFA (5 pin VDO), KL 15 (+ ze stacyjki), KL 1 (niskie nap. z cewki). Na foli pisze T,A,15,KL 1 u mnie, tylko mam 1 kawałek foli wolny który u Ciebie widzę jest podłączony do czarnego idą tam 3 przewody z czego 2 piny do płytki widać. Widać nad obrotomierzem idzie wygięte i kończy pod szarym u mnie.
Mój licznik
Obrazek


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » czw sie 11, 2011 21:27

Zdjąłem to czarne i zaraz z płytki wystawało to do podpięcia podciśnienia. Cewkę w ekonomizerze podpiąłem pod + ze stacyjki, no i ekonomizer działa. Ale na wyświetlaczu nadal brak spalania. Na wyłączonym zapłonie 0,00, jak włączę zapłon to 99.9. Czy to przez to, że brakuje czujnika halla?
Od czarnego idą 3 przewody, A, masa i +
Możesz wyjąć to szare i pokazać fotkę? O ile to Twój licznik :)

Aha i jeszcze jedno. Coś zaczęło mi drzeć na biegu jałowym przy liczniku. Czy to przez to, że podciśnienie podłączyłem zwykłym wężykiem, takim jak od spryskiwacza?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » czw sie 11, 2011 22:33

barto125 pisze:Czy to przez to, że podciśnienie podłączyłem zwykłym wężykiem, takim jak od spryskiwacza?
Możliwe że się jakoś ułożyło nie tak. Jak wyjmę to szare to mam 3 druciki idące bezpośrednio w płytkę jak w liczniku wyżej (VDO) ten licznik co dałeś to Twój? To A idzie do płytki MFA.
barto125 pisze:A tam, gdzie jest km/h, to pokazuje średnią, czy aktualną prędkość?
pokazuje średnią, chyba że będziesz trzymać na 0 i przełączysz to pokaże aktualną w danej chwili kilka sekund opóźnienia jak byś trzymał i zmieniał prędkość. Jak nie masz halla to nici ze zliczania kilometrów, średniej i spalania. Jutro mogę wyjąć licznik bo mam w samochodzie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

Problem z zegarami MFA

Post autor: barto125 » czw sie 11, 2011 22:50

Dobra, już się nie męcz, i tak mi bardzo pomogłeś :)
Czyli muszę poszukać gdzieś czujnik halla. To na pewno tak się nazywa ten przy liczniku? Bo google mało co o nim wie.
Tak, ten, co dałem, to mój. W sobotę się przejadę dalej, to sprawdzę, czy ekonomizer daję w miarę realne spalanie.



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Problem z zegarami MFA

Post autor: marcinek84 » czw sie 11, 2011 23:22

W ETKA picze czujnik halla 321 907 345 B numer dla takiego licznika jak Twój i innych z MFA czyli VDO i MOTOMETER. Ten hall był w golf, jetta, Passat 82-85, polo 82-90, scirocco 82-83 84-92.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 99 gości