Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » wt sie 02, 2011 16:00

Witam,
mam problem, zmieniłem ostatnio lampy na wąskie i nie daje rady się połapać z podłączeniem tego, ma ktoś schemat podłączenia tych kabli, zakładając że kolory są oryginalne? Prosiłbym także o schematy podłączenia grzania świec przez przekaźnik i kolory kabli do klaksonu, bo poprzedni właściciel miał fantazje i wszystko dał na przełączniki, z góry dziękuje



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 16:20

KemotZabrze pisze:zmieniłem ostatnio lampy na wąskie
To znaczy?
Ale jeśli chodzi o reflektory to:
Prawy
żółty - mijania;
biały - drogowe;
szaro-czerwony - pozycja;
brąz - masa.
Lewy
żółto-czarny - mijania;
biało-czarny - drogowe;
szaro-czarny - pozycja;
brąz - masa.
Sygnał:
zasilanie z linii X czarno-żółty, masa - brązowy do przycisku w kierownicy lub przekaźnika w skrzynce (gdy sygnał jest podwójny).
A najlepiej daj Kolego maila, będzie coś wieczorem.



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » wt sie 02, 2011 17:07

chodziło mi o lampy tylne wąskie(wersja sprzed 80r.) ja mam instalacje nowszą po 80r. o ile się od siebie różnią. a mail to kemotzabrze@o2.pl.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 17:26

Kolory te same (czyli np. szaro-czerwony to tu i tam pozycja prawa, itd.), może wtyki - ale nie wiem, ostatni był u mnie tak dawno...



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » wt sie 02, 2011 19:12

to mniej więcej wiem co gdzie podłączyć, tylko że już wydaje mi się że wszystko działa, a nagle włączam migacz i migają mi pozycje obie :? stawiałem, że to zła masa, ale pociągnąłem nową i nic to nie dało :? ide do garażu dalej się męczyć może coś wymyśle



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 19:40

Kurcze blade... to przecież "pikuś"! Posuwając się po ścieżkach płytki, dojdzie Kolega który jest który; a masa to w Golfach stały problem :bigok:



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » wt sie 02, 2011 20:27

jechałem właśnie po płytkach starej lampy i dopasowywałem do tej nowej. no i właśnie nie działało. teraz sprawdzałem udało mi się znaleźć pozycyjne i kierunki. najlepsze, że został mi jeden stały plus. a na żadnym kablu nie ma napięcia przy wrzucaniu wstecznego i naciskaniu pedału hamulca :?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 20:45

STOP to czerwono-czarny (bezpiecznik 7) a cofanie to czarny (bezpiecznik 9, także od sygnału).



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » wt sie 02, 2011 22:27

właśnie te kable mi zostały, tylko że na nich nie było napięcia w ogóle. Sprawdzę jeszcze jutro jak go odpale bo pedał hamulca już ani drgnie od tego sprawdzania, a teraz już mi się akum rozładował. Jest możliwość żeby czujnik, który włącza światło stopu był w komorze silnika przy pompie? bo przy pedale go nie widać. Mam wtyczkę przy pompie, ale przy naciskaniu na pedał hamulca zmienia mi się napięcie z 0.40 na 0.55 i nie bardzo kojarzę co to może być



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: Zico63b » wt sie 02, 2011 22:52

Tak, od dołu w pompie hamulcowej



Awatar użytkownika
KemotZabrze
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn paź 26, 2009 17:00
Lokalizacja: Zabrze

Problem ze światłami, grzaniem i klaksonem

Post autor: KemotZabrze » śr sie 03, 2011 17:40

Dzisiaj przeciąłem kable zaraz przy skrzynce bezpieczników i na jednym ani drugim nie mam żadnego napięcia. Kończą mi się pomysły gdzie i czego szukać, tym bardziej, że to wszystko niedawno działało, a elektryką się wcale nie bawiłem bo się na tym kompletnie nie znam.
Sprawdziłem też na różne sposoby ten czujnik na pompie i jedyna sposób kiedy coś tam się zmieniała przy naciskaniu pedału a mianowicie z 5.0 do 9.5, to wtedy kiedy plusową końcówkę miernika łączyłem z plusem na akumulatorze a minusową łączyłem oba bolce na czujniku. Mi to nic nie mówi, ale może ktoś pomoże to rozszyfrować



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości