przekaźnik 167 czy pompa paliwa?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomekacerxxx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lip 06, 2011 15:19

przekaźnik 167 czy pompa paliwa?

Post autor: tomekacerxxx » śr lip 06, 2011 15:35

Witam moj golf nie chce opalic .iskra jest lecz po przekreceniu kluczyka pompa paliwa nie buczy. podejrzewam pompe paliwa (wymieniana 2 miesiace temu) lub przekaźnik pompy 167 ale nie wiem jak go sprawdzic. wykręcałem pompe paliwa i podlaczalem ją pod 12 v z prostownika pompa pracuje . po załozeniu do samochodzu i przekreceniu kluczyka zadzialala na 5 sekund po ponownym przekreceniu nie dziala wiec podejrzewam przekaźnik moze ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzic przekaźnik



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

przekaźnik 167 czy pompa paliwa?

Post autor: Qto » śr lip 06, 2011 18:45

Wyjąć przekaźnik, na styk 85 podać masę a na styk 86 +12V, przekaźnik powinien zadziałać (charakterystyczne cyknięcie) czyli pomiędzy stykami 30 i 87 pojawi się przejście (zwarcie)...po odłączeniu zasilania przekaźnika powinno nastąpić ponowne cyknięcie - styki 30 i 87 będą wtedy rozłączone

Możesz też sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle napięcie. Możesz też wyciągnąć przekaźnik i połączyć kabelkiem dwa styki w gnieździe, te które odpowiadają stykom 30 i 87 przy przekaźniku...wtedy pompka powinna zacząć gadać bez przekaźnika.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości