przekaźnik 167 czy pompa paliwa?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr lip 06, 2011 15:19
przekaźnik 167 czy pompa paliwa?
Witam moj golf nie chce opalic .iskra jest lecz po przekreceniu kluczyka pompa paliwa nie buczy. podejrzewam pompe paliwa (wymieniana 2 miesiace temu) lub przekaźnik pompy 167 ale nie wiem jak go sprawdzic. wykręcałem pompe paliwa i podlaczalem ją pod 12 v z prostownika pompa pracuje . po załozeniu do samochodzu i przekreceniu kluczyka zadzialala na 5 sekund po ponownym przekreceniu nie dziala wiec podejrzewam przekaźnik moze ktoś ma jakiś pomysł jak sprawdzic przekaźnik
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
przekaźnik 167 czy pompa paliwa?
Wyjąć przekaźnik, na styk 85 podać masę a na styk 86 +12V, przekaźnik powinien zadziałać (charakterystyczne cyknięcie) czyli pomiędzy stykami 30 i 87 pojawi się przejście (zwarcie)...po odłączeniu zasilania przekaźnika powinno nastąpić ponowne cyknięcie - styki 30 i 87 będą wtedy rozłączone
Możesz też sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle napięcie. Możesz też wyciągnąć przekaźnik i połączyć kabelkiem dwa styki w gnieździe, te które odpowiadają stykom 30 i 87 przy przekaźniku...wtedy pompka powinna zacząć gadać bez przekaźnika.
Możesz też sprawdzić czy do pompy dochodzi w ogóle napięcie. Możesz też wyciągnąć przekaźnik i połączyć kabelkiem dwa styki w gnieździe, te które odpowiadają stykom 30 i 87 przy przekaźniku...wtedy pompka powinna zacząć gadać bez przekaźnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości