Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
Zaświeciły się kontrolki od ABSu i ESP.
VAG wykazał zwarcie czujnika ABS w prawym tylnym kole.
Odpiąłem czujnik, skasowałem błąd - błąd pojawia się nadal.
Omomierzem sprawdziłem przewody dochodzące do czujnika: ZWARCIE.
Moje pytanie jest takie:
Którędy idą te przewody? Może jakaś kostka jeszcze po drodze?
Gdzie mam ich szukać w komorze silnika?
Tzn. gdzie mogę szukać miejsca potencjalnego zwarcia?
(Kilka miesięcy temu miałem gościa pod maska co pogryzł niektóre przewody i zablokował skrzynie biegów!!!
może i ten przewód od ABSu?)
Mietek
KOD BŁĘDU: "287 - Czujnik liczby obrotów tylny prawy - G44 - ZWARCIE"
*************************************************
Gofl IV - 2000 r. 1,9 TDI Variant, 115KM
VAG wykazał zwarcie czujnika ABS w prawym tylnym kole.
Odpiąłem czujnik, skasowałem błąd - błąd pojawia się nadal.
Omomierzem sprawdziłem przewody dochodzące do czujnika: ZWARCIE.
Moje pytanie jest takie:
Którędy idą te przewody? Może jakaś kostka jeszcze po drodze?
Gdzie mam ich szukać w komorze silnika?
Tzn. gdzie mogę szukać miejsca potencjalnego zwarcia?
(Kilka miesięcy temu miałem gościa pod maska co pogryzł niektóre przewody i zablokował skrzynie biegów!!!
może i ten przewód od ABSu?)
Mietek
KOD BŁĘDU: "287 - Czujnik liczby obrotów tylny prawy - G44 - ZWARCIE"
*************************************************
Gofl IV - 2000 r. 1,9 TDI Variant, 115KM
Ostatnio zmieniony pn cze 27, 2011 13:01 przez mtx333, łącznie zmieniany 2 razy.
Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
kabe od ABS leca pod tapiecerka wzdluz progu( atwo mozna zdjac( 2 sruby trzymaja przy slupku miedzy drzwiami kierowcy i pasazera, dalej pod deska rozdzielcza( mozna zdjac schowek?) ale skoro mowisz ze miales goscia to ja bym poszukal przy wtyczce od pompy abs czy wszystko gra( jakbys nie wiedzial jak wyglada http://allegro.pl/pompa-abs-vw-golf-iv-i1637033392.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) jest tam jedna glowna wtyczka, ciezko dosc sie do niej dostac
jeszcze pomyslalem ze skoro sprawdzales kable przy czujniku w kole to moze obciera o nadkole i gdzies tam zwarcie jest, a jaki to blad byl bo nie podales nr?
sprawdz tez bezpiecznik nr 9 jest od ABS (5A)
jeszcze pomyslalem ze skoro sprawdzales kable przy czujniku w kole to moze obciera o nadkole i gdzies tam zwarcie jest, a jaki to blad byl bo nie podales nr?
sprawdz tez bezpiecznik nr 9 jest od ABS (5A)
Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
Znalazłem w schemacie połączenie od czujnika do sterownika. (rys. poniżej)
Zdjąłem szeroką wtyczkę ze sterownika ale z powodu małej ilości miejsca nie mogę bardzo manewrować.
Znalazłem schemat tej wtyczki ale wydaje mi się że ta w samochodzie ma więcej pinów.
Zdjąłem szeroką wtyczkę ze sterownika ale z powodu małej ilości miejsca nie mogę bardzo manewrować.
Znalazłem schemat tej wtyczki ale wydaje mi się że ta w samochodzie ma więcej pinów.
Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
witam,dołączę się do tematu miałem podobny problem przetarł się w moim golfiku kabelek od czujnika ABS przy przednim lewym kole, szukałem na allegro i niestety nie mogę znaleźć jakiegoś nowego albo używanego kabla narazie zrobiłem taka prowizorkę: połączyłem przerwany kawałek taśma izolacyjną, ale pasowało by to jak najszybciej wymienić, gdzie taki kabelek mogę dostać nie mowie o serwisie VW, po podłączeniu kabelków od razu zniknęła kontrolka ABS
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
skoro nie ASO to szrotjaankoss pisze:gdzie taki kabelek mogę dostać nie mowie o serwisie VW
Re: Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
dzisiaj po drodze z pracy wstapilem do jednego szrotu, kabelek zakupilem bez najmniejszego problemu za 5pln teraz tylko go podpiac i jezdzic dalej.
Re: Zwarcie w ABS czujnik / przewody?
A JEDNAK CZUJNIK !
Dziś "prześledziłem" wiązkę od tylnego czujnika ABS i była OK.
Przystąpiłem więc do wymiany czujnika.
Potwierdzam to co piszą inni użytkownicy na forach, że czujnika nie da się wyjąć bez uszkadzania go.
Wstawiłem czujnik BOSCHa za 100 zł (tańszych nie polecali w hurtowni bo są reklamacje) i błędy zniknęły.
Po tej operacji nauczyłem się tego, że nie można dosłownie brać komunikatów z komputera.
Dla mnie (jako elektryka) jeśli jest zwarcie w urządzeniu na końcu kabla i to urządzenie odepnę to zwarcia nie powinno być.
A tu okazało się że po odpięciu czujnika i skasowaniu błędu nadal pojawiało się zwarcie: "Czujnik liczby obrotów tylny prawy - G44 - ZWARCIE", i dlatego szukałem najpierw zwarcia w przewodach/kostce.
Mietek
Dziś "prześledziłem" wiązkę od tylnego czujnika ABS i była OK.
Przystąpiłem więc do wymiany czujnika.
Potwierdzam to co piszą inni użytkownicy na forach, że czujnika nie da się wyjąć bez uszkadzania go.
Wstawiłem czujnik BOSCHa za 100 zł (tańszych nie polecali w hurtowni bo są reklamacje) i błędy zniknęły.
Po tej operacji nauczyłem się tego, że nie można dosłownie brać komunikatów z komputera.
Dla mnie (jako elektryka) jeśli jest zwarcie w urządzeniu na końcu kabla i to urządzenie odepnę to zwarcia nie powinno być.
A tu okazało się że po odpięciu czujnika i skasowaniu błędu nadal pojawiało się zwarcie: "Czujnik liczby obrotów tylny prawy - G44 - ZWARCIE", i dlatego szukałem najpierw zwarcia w przewodach/kostce.
Mietek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości