ASR a obroty silnika?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ASR a obroty silnika?
Witam! Mam problem ze swoim mk4. Załącza mi sie asr podczas normalnej jazdy tzn. po odpaleniu auta przez jakis czas konrolka od asr sie nie pali i auto normnalnie przyspiesza, natomiast po zapaleniu sie kontrolki asr na zegarach auto traci moc, zaczyna szarpac oraz spada predkosc odbrotowa do 1200 obr/min Na postoju jak sie zapali owa kontrolka to rowniez nie mozna dac wiekszych obrotow silnika (niewazne czy pedał gazu jest na maxa wcisniety czy tez nie)
Spotkał się ktoś z takim problemem? Dodam iż czujniki abs w kołach posprawdzane, podpiecie pod vaga wykazało błąd: 01314 dane z obszaru silnika
O co chodzi z tym bledem? Po wykasowaniu błedu po chwili od nowa sie pojawia.
pozdrawiam
Spotkał się ktoś z takim problemem? Dodam iż czujniki abs w kołach posprawdzane, podpiecie pod vaga wykazało błąd: 01314 dane z obszaru silnika
O co chodzi z tym bledem? Po wykasowaniu błedu po chwili od nowa sie pojawia.
pozdrawiam
ASR a obroty silnika?
neever, z czego czerpiecie taką wiedzę że wykasowanie błędu usuwa usterkę i po kłopocie za pomocą kabelka z allegro W pierw należy usunąć usterkę i wykasować błędy z pamięci . Błąd o1314 Wytyczne serwisie błędu 01314 Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacjineever pisze:O co chodzi z tym bledem? Po wykasowaniu błedu po chwili od nowa sie pojawia.
- sprawdzić według schematu elektrycznego magistralę danych do komputera sterującego silnikiem.
Najpierw radził bym Sprawdzić wszystkie wiązki (wtyczki/kostki i połączenia elektryczne) prowadzące do komputera sterującego silnikiem. przeczyścić styki lub wymienić na nowe jak będą skorodowane .Jak róqnież opisują koledzy mogą być inne czujniki z których komputer nie może odczytać prawidłowych danych
N
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
ASR a obroty silnika?
z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa". Wielokrotnie spotkałem się z błędami które powstały podczas jakiejś ingerencji w instalację elektryczną a skasowanie samego błędu spowodowało łatwe zaadaptowanie np czujnika skrętu kierownicy w passacie B6.Rafał 21 pisze:neever, z czego czerpiecie taką wiedzę że wykasowanie błędu usuwa usterkę i po kłopocie za pomocą kabelka z allegro
Często ilość błędów sterowniku jest spowodowana tym że nastąpiła awaria jednego czujnika, a w następstwie złego działania tego czujnika pojawiły się inne błędy które nigdy więcej nie pojawiły się po wymianie jednego sprawcy czyli tego czujnika który spowodował pierwszy błąd.
mylę że to jest najszybsza metoda ustaleni a przyczyny - schemat w łapę i sprawdzić czy nie zaśniedziały styki + czy jest ciągłość przewodu.Rafał 21 pisze:Najpierw radził bym Sprawdzić wszystkie wiązki (wtyczki/kostki i połączenia elektryczne) prowadzące do komputera sterującego silnikiem. przeczyścić styki lub wymienić na nowe jak będą skorodowane
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Re: ASR a obroty silnika?
Rozumiem. Możesz mi powidziec gdzie znajduje się komputer sterujący silnikiem w mk4?
Może to być spowodowane tym ze gdzies sie urwał kabelek, kiedyś mialem luzny kabel od ladowania i chwilami mi auto gaslo i przerywalo ale szybko ten temat opanowalem i ladowanie zrobilem jednak od tego czas mam problem z asr. Ten problem z asr powstał pierwszy raz podczas gdy mi auto wtedy przygaslo i szarplo. Wiec chyba dobrze mysle?
Może to być spowodowane tym ze gdzies sie urwał kabelek, kiedyś mialem luzny kabel od ladowania i chwilami mi auto gaslo i przerywalo ale szybko ten temat opanowalem i ladowanie zrobilem jednak od tego czas mam problem z asr. Ten problem z asr powstał pierwszy raz podczas gdy mi auto wtedy przygaslo i szarplo. Wiec chyba dobrze mysle?
ASR a obroty silnika?
grg474, to jest oczywiste co napisałeś i gdy ten błąd dalej wyskakuje to trzeba zakasać rękawy ,tylko wielu o zgrozo z wieloletnim stażem na tym forum uważa że kabelek zastępuje mechanika/diagnostę itp Lub najprościej bez logów naprawić niedomagania silnika za pomocą korespondencjigrg474 pisze:z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
ASR a obroty silnika?
Pod plastikowym podszybiem...zdejmujesz wycieraczki, podszybie i masz dostęp do sterownikaneever pisze:gdzie znajduje się komputer sterujący silnikiem w mk4?
Re: ASR a obroty silnika?
Rafał 21 pisze:grg474, to jest oczywiste co napisałeś i gdy ten błąd dalej wyskakuje to trzeba zakasać rękawy ,tylko wielu o zgrozo z wieloletnim stażem na tym forum uważa że kabelek zastępuje mechanika/diagnostę itp Lub najprościej bez logów naprawić niedomagania silnika za pomocą korespondencjigrg474 pisze:z tego ze wiele usterek to błędy uzyskane np ze spadku zasilania - skasowanie błędu jest najprostsza metodą wykluczenia lub potwierdzenia czy jest to usterka stałą czy też "jednorazowa
No to już znamy przyczynę wyskakiwania bledu asr. Wtedy gdy mialem problem z ladowaniem (lużny kabel oraz izolacja na kablu mi sie obtarla i przy wstrzasach robila spinola - spadki napiecia) to wtedy zaczął wybijać asr. Czyli że wnioskuę z tego że raczej coś się uszkodziło niż luźny kabel? Aczkolwiek od rana dzisiaj sprawdzam wszystkie połączenia i jak narazie zero efektu
Qto dzieki za wskazanie miejsca. Tam nie sprawdzałem jeszcze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości