BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: jamesoki » wt cze 07, 2011 22:00

Podnoszę jeszcze raz temat tempomatu, uważam że nie jest wyczerpany z lektury internetu nie mogę wywnioskować co i jak wiele pytań pozostaje bez odpowiedzi. Prace wykonam osobiście na swoim Borewiczu więc deklaruję się dokumentować.
Na początek wybór opcji a są dwie:
1) Manetka z allegro koszt ok 100 zeta i ciągnięcie (lub nie patrz pytania) lub nie kabli do podszybie silnika
2) jeden przycisk do utrzymania aktualnej prędkości.

Wykonanie obu opcji wymaga włączenia tempomatu w WAG

opcja nr 1 i pytania na początek
Pytanie 1.1 Różne są manetki na allegro rożny układ przycisków czy może ktoś wyjaśnić ich znaczenie ON, SET, RESET..., czy wszystkie te klony manetek będą pasowały do MK4 i bory?
Pytanie 1.2 Czy jest szansa że w Golfie MK4 lub Borze bez tempomatu jest doprowadzona wiązka z wtyczką do manetki do podłączenia tempomatu gdzieś w okolicy kierownicy?
Pytanie 1.3 Jeżeli na pytanie 1.2 odpowiedź jest NIE NIE MA to czy to prawda że komputer silnika znajduje się wiza wi kierowcy w podszybiu za mechanizmem wycieraczek?
Pytanie 1.4 Jeżeli nie ma wiązki oryginalnej do podłączenia tempomatu to czy z podszybia będę miał dostęp do komputera tak abym mógł wykonać wymagane prace, może trzeba coś jeszcze demontować np mechanizm wycieraczek?

opcja nr 2
Pytanie 2.1 Gdyby nie chciało mi się wydawać 100 złotych na manetkę i wykonywać do niej wiązkę to czy jest możliwość zastosowania jednego tylko przycisku który po wciśnięciu komputer utrzymywałby aktualną w chwili przyciśnięcia przycisku prędkość ? Która to funkcja powinna być ON, SET....?
Pytanie 2.2 Czy moje rozumowanie jest poprawne aby wywołać elektrycznie jakąś funkcję tempomatu trzeba podać + zasilania (najlepiej przez bezpiecznik) na konkretny pin komputera (na razie nie mówimy o schemacie który powinien to być PIN)?
Pytanie 2.3 Czy możecie podać schemat z opisem pinów komputera sterującego, chodzi o wyprowadzenia tempomatu ?
Pytanie 2.4 Jeżeli układ wymaga zasilania (Twierdząca odpowiedź na pytanie 2.2) to który bezpiecznik jest oryginalnie odpowiedzialny za obsługę tempomatu w MK4 i borze, czy po dołożeniu tempomatu trzeba zwiększyć jego wartość. Słyszałem coś o wyciąganiu pinu bezpiecznika nie wystarczy wpiąć się do przewodu który jest za bezpiecznikiem? (może nie znam konstrukcji skrzynki bezpieczników) ?

Może pytam zbyt dokładnie ale chciałbym aby powstał z tego tutorial.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: grg474 » wt cze 07, 2011 22:14

Ad 1.1 - tak
Ad 1.2 - nie
Ad 1.3- tak
Ad 1.4 - prędzej się musisz podpiąć do wtyczek w skrzynce znajdującej sie pod mechanizmem wycieraczek który będziesz musiał wykręcic

Ad 2.1 - teoretycznie da się ale odradzam
jamesoki pisze:Może pytam zbyt dokładnie ale chciałbym aby powstał z tego tutorial.
Nie tutorial tylko druciarstwo i dziadostwo. Chłopie masz auto za minimum 9-10tys zł a chcesz dla oszczędności 100zł zrobić szajs i w dodatku jeszcze poradę żeby inni zrobili takie same g....


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: poolak2006 » śr cze 08, 2011 03:16

No kolega wyżej ma rację pisząc "dziadostwo" ja kupiłem używaną manetkę od A3 za 40zł ... to było po pierwsze, a po drugie na forum juz jest PORADA od A-Z jak podłączyć tempomat --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=163988" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: jamesoki » śr cze 08, 2011 07:57

Panowie spokojnie nie zrozumieliśmy się.
Proszę o pomoc w wyjaśnieniu kilku kwesti. Ocenę użyteczności takiego czy takiego rozwiązania pozostawcie potencjalnym monterom. Cała sprawa ma się co nieco inaczej.
Dla czego tempomat za złotówkę
1. Nie trzeba doprowadzać samochodu do stanu rozkładu: " onclick="window.open(this.href);return false;
2. Nie każdy ma tyle samo zdolności i możliwości może nie mam nasadki do odkręcenia kierownicy,…….
3. Przejrzałem na giełdzie samochodowej kilka manetek z obsługą tempomatu i widzę że taśma połączeniowa przycisków z wtyczką w obudowie manetki to napylony na poliester węgiel. Tasiemka jak w wyświetlaczach LCD w telefonach. Tylko 1/4 na giełdzie była cała reszta porwane. Kupić na allegro i potem się ciągać to już za stary na to jestem.
4. Potrzebuję szybkiego rozwiązania do wykonania długiej trasy i bardzo prostego to sobie cenię i tylko tego mi potrzeba. Nie będę foczkom prezentował ślicznej manetki.

Post od Seti czytałem ale wg mnie nie ma tam wyczerpujących informacji
Ze swoim talentem do dociekania podawanie informacji w stylu:
pin w tempomacie//pin w czarnej złączce w puszce pod maską
7 i 4 (zmostkowane) //3
2 // 1
5 // 9
3 // 2
6 do bezpiecznika nr 5 (7,5A) do niebiesko-czarnego przewodu
W żaden sposób nie wyczerpuje tematu.
Rozumiem że tempomat działa w taki sposób poprawcie mnie jeżeli się mylę
http://zapodaj.net/0d94efd9b0a0.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
<a href=http://zapodaj.net/0d94efd9b0a0.jpg.htm ... mat.jpg</a>

Jeżeli tak to potrzebuję informacji który pin w ECU za które funkcje odpowiada.
YouTube: ‪Mounting Cruise Control (tempomat) Passat 2002 130 HP Almunia-Zaragoza‬‏ 1 0



Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: guziolek » śr cze 08, 2011 21:11

Podejrzewam, że nikt nie będzie ci tłumaczył jak coś zdrutować. Druga sprawa, to tamten temat ma 24 strony, a ty chyba zerknąłeś na pierwszą tylko. Z resztą nie wiem czego tu nie rozumieć w tym wyjaśnieniu o którym piszesz. Przeczytaj wszystko, albo chociaż przejrzyj co tam jest napisane to ci się rozjaśni.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: grg474 » śr cze 08, 2011 22:55

jamesoki, chłopie- na trzeciej podstronie tej porady masz schemat z rozpiską pinów komputera - ogarnij się -
jamesoki pisze:Rozumiem że tempomat działa w taki sposób
nie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: jamesoki » pt cze 10, 2011 12:58

Idzie piana nie ma co.
Jednak tempomat działa w narysowany przeze mnie sposób.
Dodatkowo wyłączenie tempomatu załatwione jest wewnątrz manetki przez rozwarcie.
Wygląda na to że tempomat będzie dział gdy na pin nr 2 złącza T10e w ecu poda się 12V.
Nie mając tempomatu nie mam jednak pewności w jaki sposób on działa które przyciski do czego służą
Gdyby ktoś miał chęć odpowiedzieć na pytanie 1.1 będę wdzięczny.

Brawo za policzenie stron postu seti, a chyba to się chyba.

Pozdrawiam mimo wszystko



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: grg474 » pt cze 10, 2011 16:29

jamesoki, krótko odpowiem - kiedy kiedys dawałem rady jak "ominąć i zrobić taniej" a potem przyjrzałem się - że kto zaoszczędził 50zł a na alusy wydał 1500 bo piknie wygląda. Drugi kupił kabel do tempomatu na allegro bo taniej a ze wtyczka robiona z wtyczki komputerowej wygięła piny w manetce to nic.. ale zaoszczędził 8zł. Od tamtej pory powiedziałem dość - wiem jak to zrobic (bo celem sprawdzenia manetki) musiałem zwierać styki żeby sprawdzic któa konkretnie linia szwankuje. To co zrobiłem w celach ustaleniowych nie może być metodą do montażu bo tak się nei robi. Ja wiem - niektórzy montują elektrykę szyb na włącznikach z golfa 3 (np w ASO taka usługa jest oferowana) a inni wlewają olej silnikowy od kolegi auta co płukał silnik bo jest taniej.
Zadałeś pytanie o schemat - to odpowiem ci prosto w zależności od typu silnika mogą być inne wtyczki i inne piny czyli tutorial będzie niedoskonały a skoro tak to bez sensu jest robić tutorial chyba że przejrzysz wszystkie schematy z każdego silnika montowanego w mk4 i napiszesz w którym silniku jaki to będzie pin.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: jamesoki » wt cze 14, 2011 12:06

Trochę nie na temat ale jeżeli sprawa wymaga wyjaśnienia to proszę.
Rozumiem że kolega nie popiera druciarstwa, ale skoro manetka i wiązka z ASO to w jakim celu samemu pruć auto przy takim koszcie montaż w ASO to już chyba nie problem. Skoro wiązka tylko z ASO to jakim cudem manetka z allegro to też druciarstwo. Nie nie nie mówimy tu o oszczędności 8PLN. Więc temat w ogóle nie był by do załatwiania na forum no może jedynie w kwestii podania adresu aso.
Sprewa ma się chyba inaczej. To że jeden wyda na felgi 1500 a na tempomat 10 to jest już jego prywatną sprawą. Nauczyłem się dawno nie drapać po cudzych jajkach.

Ja nauczyłem się dawno omijać ASO. Jeżeli czegoś nie zrobisz sam to nie będziesz tego umiał. Co z tego że rozrząd postawiłem pierwszy raz do ASO za rok będę wiedział o jego wymianie tyle co i rok temu. Zawsze popieram samodzielne grzebanie w samochodzie a to dla tego że nie ma tak dobrego diagnosty do naszego samochodu jak my sami. Wierzcie mi. Moja żona zaczyna sama naprawiać fiacika. Ona (a do mechaniki ma dwie lewe ręce) wie lepiej gdzie puknąć i stuknąć żeby auto pojechało i żaden spec z aso mojego fiata nie ruszy a moja żona tak. Nie trzeba chyba tłumaczyć więcej.

Kolega grg474 ma pełne prawo uważać inaczej i zabezpieczając się może swoją wiedzę zachować dla siebie.

Jeżeli ktoś może mi wytłumaczyć jak wygląda obsługa tempomatu czyli które przyciski do czego bardzo dziękuję za pomoc z góry. (w książce obsługi auta nie mam takiego ustępu być może dla tego że moje auto jest bez tempomatu)

Uważam że temat prac ręcznych nad samochodem został wyczerpany skupmy się nad tematem bez odpływania w wątki poboczne.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: grg474 » wt cze 14, 2011 13:36

jamesoki, kupujesz w ASo wtyczkę (posiada piny) + kupujesz gołę piny do wtyczki czarnej na podszybie + kupujesz przewody w hurtowni - wstęga 0,35mm x 8. Montujesz na wtyczce przewody zakańczając pinami celem wpięcia do wtyczki czarnej czy białej czy jaki tam kolor dla danego modelu = to samo co byś kupił gotową wiązkę w ASO. Gotowa wiązka z allegro to obcięta wtyczka od taśmy dysku + kabelki zakończone oblutowanymi końcówkami - jak wygląda efekt takiego montażu - poszukaj w tematach linkowanych wyżej - kiedys napisałem na forum żeby nie kupowac tego g... bo za te same pieniądze macie wtyczki i piny w ASO ale temat został usunięty.
Montaż manetki a jakieś śmieszne przełączniki o których wspominasz to druciarstwo i tak się nie robi. Pamitetam jak był u mnie forumowicz, który wiązkę w drzwiach miał z łączonych kabelków po 20cm bez lutowania - poinformowałem go co o tym sadze - nie przyjął do wiadomosci - po tygodniu zjarała mu się ta wiązką - co mogłem powiedzieć tylko? Anie mówiłem? Masz ochotę robić badziew to rób i nie pokazuj to innym bo tak się nie powinno robić.
jamesoki pisze:Jeżeli ktoś może mi wytłumaczyć jak wygląda obsługa tempomatu czyli które przyciski do czego bardzo dziękuję za pomoc z góry.
jakbyś logicznie spojrzał w schemat podłączenia tempomatu to byś sam wydedukował. Chcesz uzyskać informację pin taki złacz z takim jak masz to pięknie opisane w schemacie - więc teraz dorysuj sobie tylko styki i masz gotowe :bigok:
1 – styk wolny,
2 – przełącznik GRA układu utrzymywania prędkości
jazdy – zał. / wył. (ON-OFF)
3 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – nastawianie / opóźnianie,
4 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – kasowanie / ponowne uzyskanie
zapamiętanej uprzednio prędkości / przyśpieszanie,
5 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – kasowanie / ponowne uzyskanie
zapamiętanej uprzednio prędkości / przyśpieszanie
6 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – zał / wył (ON-OFF),
7 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy,
8 – 10; styki wolne.
jamesoki pisze:To że jeden wyda na felgi 1500 a na tempomat 10 to jest już jego prywatną sprawą.
i dlatego nie należy takim pomagać - co alusy za 1500 a zużyty olej od kolegi bo nie ma kasy na wymianę. Opinia o właścicielach vwejów nie bierze się stad że ludzie nie lubią VWejów tylko sami kreujemy tą opinie właśnie takimi czynami. Pamiętam jak kumpel - forumowicz kupił BMW 520 i mówił że głupio się ludzie na niego patrzą jak podjeżdża pod sklep. Opinia o właścicielach w dresie jest? jest a na tą opinię zapracowało właśnie wielu młodych lubiący znak kręcącego się śmigła na masce.

Aha - opinię o ASO i pracownikach mam też swoją ale niestety jesteśmy skazani czasem na ASO bo tam tylko są niektóre rzeczy dostępne.


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

Re: BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: jamesoki » wt cze 14, 2011 21:29

dorysuj sobie tylko styki i masz gotowe :bigok:
1 – styk wolny,
2 – przełącznik GRA układu utrzymywania prędkości
jazdy – zał. / wył. (ON-OFF)
3 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – nastawianie / opóźnianie,
4 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – kasowanie / ponowne uzyskanie
zapamiętanej uprzednio prędkości / przyśpieszanie,
5 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – kasowanie / ponowne uzyskanie
zapamiętanej uprzednio prędkości / przyśpieszanie
6 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy – zał / wył (ON-OFF),
7 – przełącznik układu GRA utrzymywania prędkości
jazdy,
8 – 10; styki wolne.
Kopiując posty innych w żaden sposób nie przybliżyłeś zasady działania tempomatu. Daj sobie spokój może ktoś inny odpowie.

Powtarzam nie interesuje mnie ile ty wydajesz na felgi, nie interesuje mnie co lejesz do silnika. Za pewne wiele moich działań uznasz na bezsensowne tak jak i ja twoje pieniackie wypowiedzi.


Proszę o odpowiedź kogoś kto używa tempo.
W stylu aby tempomat działał trzeba ustawić .... nacisnąc ....w tedy...... a żeby.....
proszę nie kopiować postów innych bo te czytałem ale to opis przycisków a nie działania tempomatu.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: grg474 » wt cze 14, 2011 22:24

jamesoki pisze:W stylu aby tempomat działał trzeba ustawić .... nacisnąc ....w tedy...... a żeby...
żeby działał tempomat trzeba przesunac suwadło na manetce na on a następnie po przekroczeniu prędkości o ile pamiętam 30km/h nacisnąć set - co faktycznie wtedy załącza tempomat
przytrzymanie znowu przycisku set powinno zmniejszyć prędkość. Zwiększasz prędkość naciskając przycisk RES.
Takie banalne informacje to masz w instrukcji obsługi ale pewnie nie czytasz bo cię to nie interesuje :bigok:

I żeby było jasne
jamesoki pisze:Kopiując posty innych
nie skopiowałem postów innych tylko ci wkleiłem informację serwisową


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: guziolek » wt cze 14, 2011 22:42

grg474, nie kop się z koniem, niech robi jak mu się podoba. Wypali mu się deska rozdzielcza, to następnym razem będzie wiedział jak robić :los2:
Druga sprawa to ten opis na górze rozumiem nawet ja, a nigdy z jakimkolwiek kierunkiem technicznym styczności nie miałem.



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: BORA Tempomat TDI tanio i dogłębnie

Post autor: thomas1919 » wt cze 14, 2011 22:59

jamesoki pisze:
Powtarzam nie interesuje mnie ile ty wydajesz na felgi, nie interesuje mnie co lejesz do silnika. Za pewne wiele moich działań uznasz na bezsensowne tak jak i ja twoje pieniackie wypowiedzi.
Nikt tu Ci nie chce zrobić na złość tylko pomóc poświęcając własny czas. Podstawy działania są w instrukcji MK4 ale lepiej Ci wychodzi odszczekiwanie niż poszukanie i wklejenie tego dla innych. Za długo tu nie jesteś więc sądzę, że zależy Ci tylko na własnym interesie np sprzedaży na allegro gotowych manetek z gotowym opisem innych forowiczów niż na podtrzymaniu na forum miłej atmosfery a za takie coś do bana bardzo blisko.

Proszę:


Obrazek Obrazek Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości