Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
Witam, idzie lato i w wozie coraz cieplej. Pomyślałem że fajnie by było zamontować klimatyzację. Posiadam Golfa 3 z 1992 roku w wersji 1.8 benzyna 75 km. Niebawem wstawiam instalkę gazową. Mam pytanie czy w ten model mogę wstawić klimę z innych wersji golfa 3 i co dokładnie (jakie elementy) potrzebuję aby mieć wszsystkie potrzebne części do instalacji klimy w mojej wersji golfa ? Orginalnie posiadam zwykłą dmuchawę. Jaki jest koszt takiej zabawy - zaznaczę że chodzi mi o podstawową wersję klimy. Co muszę zrobić po jej zainstalowaniu - nabić czy coś ? Aa i czy podczas montażu wchodzi w grę rzeźba ?
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
potrzebujesz:
- dmuchawę od klimy
- wiązki elektryczne
- pas przedni od klimy
- kompresor od klimy i podstawa kompresora
- chłodnicę klimatyzacji
- chłodnicę wody z wersji z klimą
- wentylatory z wersji z klimą
- węże gazowe od klimy
- sterownik el. od klimy
- przyciski
- węże od chłodnicy wody (są dłuższe i inaczej wygięte)
dodatkowo jak chcesz mieć sprawny "obieg wewnętrzny" to zbiornik podciśnienia, wężyki od podciśnienia i czujnik
Koszt - jak będziesz sam robił to w 1000 powinieneś się zmieścić z częściami + do tego nabicie. Robocizna nie mam pojęcia ile jakby ktoś miał robić, ale licz się z 1000-1500 bo to masa roboty (w 2 osoby mające jakieś pojęcie około 3 dni nam zeszło). Rzeźby wiele w sumie nie ma, przerobić instalację elektryczną (schematy są dostępne na necie), największa ingerencja to przewiercenie się w 2 miejscach z kabiny do komory silnika, ale to nie jest akurat skomplikowane W 1/3 prac auto wygląda mniej więcej tak
- dmuchawę od klimy
- wiązki elektryczne
- pas przedni od klimy
- kompresor od klimy i podstawa kompresora
- chłodnicę klimatyzacji
- chłodnicę wody z wersji z klimą
- wentylatory z wersji z klimą
- węże gazowe od klimy
- sterownik el. od klimy
- przyciski
- węże od chłodnicy wody (są dłuższe i inaczej wygięte)
dodatkowo jak chcesz mieć sprawny "obieg wewnętrzny" to zbiornik podciśnienia, wężyki od podciśnienia i czujnik
Koszt - jak będziesz sam robił to w 1000 powinieneś się zmieścić z częściami + do tego nabicie. Robocizna nie mam pojęcia ile jakby ktoś miał robić, ale licz się z 1000-1500 bo to masa roboty (w 2 osoby mające jakieś pojęcie około 3 dni nam zeszło). Rzeźby wiele w sumie nie ma, przerobić instalację elektryczną (schematy są dostępne na necie), największa ingerencja to przewiercenie się w 2 miejscach z kabiny do komory silnika, ale to nie jest akurat skomplikowane W 1/3 prac auto wygląda mniej więcej tak
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
BigJohn31, druga wersja- łątwiejsza do dostania to:
1. nagrzewnica klimy golf 4 wraz z panelem (jak poszukasz to za 200 dostaniesz)
2. skraplacz - chłodnica klimy golf 4 z osuszaczem (za 100)
3. podstawa pod kompresor i kompresor (ok 400)
4. sterownik wentylatorów (100)
5. węże klimy - za 100 czasem wyrwiesz
Jedna wada - musisz ukształtować węże palnikiem.
Zaleta - odpadają zbiornik podciśnienia i wężyki. Łatwiejszy dostęp do części zamiennych.
Montaż około 1 dnia - jak masz wszystko przygotowane.
1. nagrzewnica klimy golf 4 wraz z panelem (jak poszukasz to za 200 dostaniesz)
2. skraplacz - chłodnica klimy golf 4 z osuszaczem (za 100)
3. podstawa pod kompresor i kompresor (ok 400)
4. sterownik wentylatorów (100)
5. węże klimy - za 100 czasem wyrwiesz
Jedna wada - musisz ukształtować węże palnikiem.
Zaleta - odpadają zbiornik podciśnienia i wężyki. Łatwiejszy dostęp do części zamiennych.
Montaż około 1 dnia - jak masz wszystko przygotowane.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
a jak inaczej chcesz podłączyć węże znajdujące się od strony silnika z "nawiewem" znajdującym się od strony kabiny ?? rzeźba Cię nie ominie (no chyba, że kupisz sobie ścianę grodziową z wersji z klimą, ale wg mnie to tylko dokładanie sobie pracy)
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
szlifierka dziurę na rurki + otwór dl a wylewania skroplinBigJohn31 pisze:A trzeba rzeźbić ?
w przypadku montażu z golfa 4 parę przeróbek ale najwieksze wyzwanie to rurki
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
Witam!
Przepraszam, że odświeżam ale mam problem z podłączeniem elektrycznym osuszacza idą z niego 4 przewody czarno-biały, żółty, żółto-czarny i żółto-czerwony. Jest na tym osuszaczu teraz napięcie 0,6 czy jakoś tak. Z wiązki całej klimy do przekaźników dochodzą również te 4 przewody z tym, że żółto-czerwonego nie ma a jest żółto-czerwony we wzorki. Z czym to połączyć. I Jeszcze jedno mam przycisk AC i zostały mi dwa kable szaro-niebieski i brązowy gdzie to?
Przepraszam, że odświeżam ale mam problem z podłączeniem elektrycznym osuszacza idą z niego 4 przewody czarno-biały, żółty, żółto-czarny i żółto-czerwony. Jest na tym osuszaczu teraz napięcie 0,6 czy jakoś tak. Z wiązki całej klimy do przekaźników dochodzą również te 4 przewody z tym, że żółto-czerwonego nie ma a jest żółto-czerwony we wzorki. Z czym to połączyć. I Jeszcze jedno mam przycisk AC i zostały mi dwa kable szaro-niebieski i brązowy gdzie to?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
brązowy do masy, szaro/niebieski do podświetlenia - znajdziesz przy dowolnym podświetlanym włącznikunovy__ pisze:mam przycisk AC i zostały mi dwa kable szaro-niebieski i brązowy gdzie to?
...do reszty niestety nie mam teraz schematu
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
przy całej nagrzewnicy z mk4 nie są potrzebne węże i chłodnica z mk4 bo to za dużo roboty przy tym jest, lepiej kupić węże i to co masz w komorze od mk3 a to co w środku od mk4 i wszystko pasuje
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
testowałeś? Bo ja zamontowałem komplet z mk4 do mk3 a czy ty założyłes część z mk4 i część z mk3? Czy wtedy nie trzeba zmieniać wzmocnienia przedniego z wentylatorami?matisim pisze:przy całej nagrzewnicy z mk4 nie są potrzebne węże i chłodnica z mk4 bo to za dużo roboty przy tym jest, lepiej kupić węże i to co masz w komorze od mk3 a to co w środku od mk4 i wszystko pasuje
Bo wszystko rozbija się o kasę...
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2649
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
ja mam właśnie tak- climatronik w środku od mk4 z panelem i instalacją, a w komorze węże, chłodnica sprężarka z mk3. było łatwiej bo nie musiałem kompletnie nic przerabiać a komorze, wszystko p&p.. Być może nie pasowały mi węże bo miałem to z mk4 z 1.8T i może mają inny układ węży niż do diesla bo ja mam tdi. Na samym starcie pas przedni bym musiał przerabiać bo skraplacz jest montowany przy chłodnicy a nie mamy tam na to miejsca, przewody też są inaczej ukształtowane więc nie dało sie tego złożyć, dlatego padło na resztę części z mk3
Co do ceny zależy jak kto trafi...
Co do ceny zależy jak kto trafi...
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
poszukaj - wrzucałem kiedyś fotki z montażu chłodniczki klimy do pasa - wersja bez klimy w golfie 3 1,9D - prosta przeróbkamatisim pisze: Na samym starcie pas przedni bym musiał przerabiać bo skraplacz jest montowany przy chłodnicy a nie mamy tam na to miejsca,
palnik gazowy i wyginałem rurki - da sięmatisim pisze:przewody też są inaczej ukształtowane więc nie dało sie tego złożyć
Ja zakładałem całość z mk4 bo było więcej części na rynku i z myślą że jak padnie kompresor to też będzie kiedyś łatwiej
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
Montaż klimy w wersji bez - 1.8 75 km
Dobra przycisk ogarnięty pozostają 4 przewody od osuszacza wie ktoś gdzie je wpiąć?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości