Kable przy dyszach od spryskiwacza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kable przy dyszach od spryskiwacza
witam wszystkich użytkowników nie wiem czy w dobrym miejscu umieściłem ten temat ale cóż.
mam do was takie pytanie bo ostatnio dostałem od znajomego spryskiwacze do szyby przedniej z dwoma dyszami i koło nich sa jakieś dwa kable czarny i brązowy które nie wiem do czego są bo u siebie takiego bajery nie mam i dał mi jakąs wiązke kabli z wtyczkami do nich.
Czy mogli byś Cie mi powiedzieć po co są te kable i gdzie je mam podłączyć ( ja myśle że chyba do przełącznika od wycieraczek przy kierownicy ale to jest moje zdanie)
z góry dzięki za szybką odpowiedz
mam do was takie pytanie bo ostatnio dostałem od znajomego spryskiwacze do szyby przedniej z dwoma dyszami i koło nich sa jakieś dwa kable czarny i brązowy które nie wiem do czego są bo u siebie takiego bajery nie mam i dał mi jakąs wiązke kabli z wtyczkami do nich.
Czy mogli byś Cie mi powiedzieć po co są te kable i gdzie je mam podłączyć ( ja myśle że chyba do przełącznika od wycieraczek przy kierownicy ale to jest moje zdanie)
z góry dzięki za szybką odpowiedz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xXJohnyBravo89X
- Mały gagatek
- Posty: 127
- Rejestracja: czw gru 11, 2008 23:19
- Lokalizacja: lublin
- Kontakt:
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Te kable to podgrzewane spryskiwacze na zime "lux" ja tez takie mialem w mk2 i teraz w mk3 a gdzie masz je podlaczyc to nie wiem dokladnie bo taki moj znajomy powiedzial ze to jest podpiete pod zaplon ale musisz poczekac az inni koledzy ci lepiej podpowiedza bo nie chce cie zrobic w balona
-
- Bo z Łodzi się pochodzi
- Posty: 292
- Rejestracja: wt maja 19, 2009 21:12
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Co do kabli to potwierdzam, że są one od podgrzewania spyskiwaczy. A co do podłączenia to podejrzewam, że podpinane są od podgrzewanie szyby. Przynajmniej wg. mnie najbardziej logiczne usytuowanie. Ale to tylko moje podejrzenia.
Zawsze i wszędzie guma palona będzie ;p
Lepiej jechać 5 minut dłużej, niż stracić życie w 5 minut
Lepiej jechać 5 minut dłużej, niż stracić życie w 5 minut
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Nie do końca: te dysze to wersje z podgrzewaniem - istotnie; a podłącza się je pod przewód pod napięciem z zapłonem (stąd kolor czarny jednego z przewodów) i do masy. Posiadają one element termoczuły, stąd nie ma obaw o przegrzanie elementu. Dajemy "pod kluczyk" i... miłej zimy!
Kable przy dyszach od spryskiwacza
bo ja posiadam diesla i tam jest to podgrzewanie świeć czyli mogę sie podłączyć pod ten sam przewód i będzie wszystko działało?? bo nie wiem czy tam nie ma większego prądu na tym przewodzie od grzania świec i czy to mi sie nie spali
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Prąd, jego wielkość, może być dowolna bo same dysze pozwolą na przepływ prądu tylko założonego przez wytwórcę.
Z drugiej strony, prąd dysz (a dokładnie "pobierany przez dysze") nie jest wielki i nie stanowi wielkiego obciążenia. Mogą więc one być podpięte pod średniej wielkości (grubości) przewody, ale grzanie świec działa tylko przez chwilę; nie spełni to swej roli.
Polecam podpiąć to pod zawór STOP pompy wtryskowej lub przewód czarny we wtyku kostki stacyjki.
Z drugiej strony, prąd dysz (a dokładnie "pobierany przez dysze") nie jest wielki i nie stanowi wielkiego obciążenia. Mogą więc one być podpięte pod średniej wielkości (grubości) przewody, ale grzanie świec działa tylko przez chwilę; nie spełni to swej roli.
Polecam podpiąć to pod zawór STOP pompy wtryskowej lub przewód czarny we wtyku kostki stacyjki.
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Zanim zabierzesz się za jakikolwiek montaż tego w autku sprawdź omomierzem jaką spryski mają rezystancję . Powinno być kilkaset ohm . Te rzeczy po kilku - kilkunastu latach urzytkowania często nawalają ( śniedzieje przewód plusowy w obudowie spysku aż do jego przerwania ) .
Podłączone są pod plus po zapłonie czyli jest w nich napięcie cały czas jak mamy włączony silnik .
Wyłącznik bimetaliczny w nich włącza je gdy temperatura na zewnątrz spanie poniżej zera stopni .
Poczytaj link :
http://www.ace.vot.pl/index.php?option= ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Podłączone są pod plus po zapłonie czyli jest w nich napięcie cały czas jak mamy włączony silnik .
Wyłącznik bimetaliczny w nich włącza je gdy temperatura na zewnątrz spanie poniżej zera stopni .
Poczytaj link :
http://www.ace.vot.pl/index.php?option= ... &Itemid=35" onclick="window.open(this.href);return false;
Kable przy dyszach od spryskiwacza
a mam jeszcze jedno taki pytanie czy w sklepie elektronicznym dostanę taką płytkę termistora bo po w jednym z spryskiwaczy nie ma tego termistora
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Ja pytałem w paru miejscach na giełdzie nie dobrali mi niczego takiego. I nie ma tam kolego kuba_p żadnego włącznika bimetalicznego, też kiedyś pewna strona wprowadziła mnie w błąd. Po prostu płytka grzewcza po rozgrzaniu zwiększa opór do tak dużego że prądu pobiera minimalnie, na zimno więcej. Na koniec - nie da się zmierzyć praktycznie oporu tych płytek, raczej tylko natężenie już po zasileniu 12V
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kable przy dyszach od spryskiwacza
OKI z wyłącznikiem trochę przesadziłem Ale rezystancję pastylki da się zmierzyć . U mnie sprawna miała około 300 ohm . Niesprawna - nieskończoność .
Z innej bajki - nie radzę czyścić pastylki do " błysku " Warstwa która jest na jednej ze stron bardzo łatwo się ściera .
Z innej bajki - nie radzę czyścić pastylki do " błysku " Warstwa która jest na jednej ze stron bardzo łatwo się ściera .
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Pozwolę sobie na odkop.
Zamontowałem podgrzewane dysze spryskiwaczy w Polo 9N3.
Montaż w sposób fabryczny, wpięte w wtyk zespolony grodzi T6q.
Prąd jest po stacyjce. Niestety mimo to, że prąd do nich dochodzi to nie grzeją.
Sprawdziłem oporność, jeden ma 50, drugi 59 ohm.
Jaka jest prawidłowa oporność takiej dyszy?
Zdaje sobie sprawę, że to nie grzałka do wody ale dysze mają temperaturę otoczenia, nawet oblodzenia z nich nie rozpuści
Zamontowałem podgrzewane dysze spryskiwaczy w Polo 9N3.
Montaż w sposób fabryczny, wpięte w wtyk zespolony grodzi T6q.
Prąd jest po stacyjce. Niestety mimo to, że prąd do nich dochodzi to nie grzeją.
Sprawdziłem oporność, jeden ma 50, drugi 59 ohm.
Jaka jest prawidłowa oporność takiej dyszy?
Zdaje sobie sprawę, że to nie grzałka do wody ale dysze mają temperaturę otoczenia, nawet oblodzenia z nich nie rozpuści
Kable przy dyszach od spryskiwacza
Temperaturę otoczenia czyli jaką ?jhosef pisze:dysze mają temperaturę otoczenia
Obsyp je śniegiem i zobacz czy się topi .
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kable przy dyszach od spryskiwacza
jhosef, u mnie jedna grzeje druga nie, po zakupie nie grzała żadna, ale rozebrałem je , w obu były całkowicie zaśniedziałe blaszki doprowadzające prąd do elementów grzewczych w kształcie pastylek, w obu wyczyściłem te blaszki i jeden zaczął działać, drugi nie. Nie wiem co to sa te elementy grzejne jak zrobione ale ponoć ich nie wolno czyścić zdziera się jakąś warstwę z nich i potem kaputt. Blaszki śniedzieją bo uszczelka gumowa która tam jest jest kiepska i puszcza płyn na blaszki. Krótko pisząc jest to konstrukcja do d... Lepiej by się skupić na dobraniu jakiegoś innej marki spryskiwacza z innego auta, szukałem o tym ale nic konkretnego nie znalazłem.
Ale tyle tego jest za grosze w porównaniu z ceną od mk3
http://allegro.pl/listing.php/search?ut ... odgrzewane" onclick="window.open(this.href);return false;
ponieważ tanie są do Mondeo a mam takowy pod domem to biorę na siebie sprawdzenie w najbliższych dniach czy dałoby się jej zastosować.
Ale tyle tego jest za grosze w porównaniu z ceną od mk3
http://allegro.pl/listing.php/search?ut ... odgrzewane" onclick="window.open(this.href);return false;
ponieważ tanie są do Mondeo a mam takowy pod domem to biorę na siebie sprawdzenie w najbliższych dniach czy dałoby się jej zastosować.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 54 gości