SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
Witam. Mam taki problem z którym wielcy fachowcy poradzic sobie nie mogą
Mianowice. Pewnego pięknego dnia Golf IV SDI wywalił komunikat MOTORSTORG WERKSTATT i blokade immo. A więc po wizycie u elektromechanika, który odblokował immo i zapragramował ecu raz jeszcze (i skasował 500zł) przez tydzien było ok. Poźniej wielkrotnie problem powatarzał się, aż zdecydowałem się wypróć większość kabli w celu ich sprawdzenia. Lecz bez skutku. Następnym krokiem było kupienie innego ECU. Ecu zostało zaprogramowane przez kolejnego elektromechanika który twierdził ze to z pewnoscią załatwi sprawę i było pięknie do czasu kiedy obydwa, bardzo dobrze mi znane kominkaty wyskoczyły poraz kolejny. Jak narazie odblokowałem sobie immo i jezdzę z ecu w trybie awaryjnym (pewnie dlatego ze nie umiem go zaprogramować) co jest dosc irytujące gdyz auto pali więcej a silnik stuka jak lakiernik w blachę. Zatem, drodzy forumowicze, czy ktoś z Was miałbym jakiśkolwiek sensowny pomysł, co moze byc PRAWDZIWĄ przyczyna tego problemu. Dodatkowo inofrmuje że. wiekszosc kabli została sprawdzona gdyz byla juz teoria o jakims niecym zwarciu (miedzy innym z przwodu rozrusznika, automatu do wstecznego), wtyczki od ecu potrakotwane zostały sprayem usuwajacym tlenki metali....aha i VAG wywala błąd Internal Control Module (EEPROM) o bajczym numerku 18048. Ecu nie było tez chipowane. POZDRAWIAM
Mianowice. Pewnego pięknego dnia Golf IV SDI wywalił komunikat MOTORSTORG WERKSTATT i blokade immo. A więc po wizycie u elektromechanika, który odblokował immo i zapragramował ecu raz jeszcze (i skasował 500zł) przez tydzien było ok. Poźniej wielkrotnie problem powatarzał się, aż zdecydowałem się wypróć większość kabli w celu ich sprawdzenia. Lecz bez skutku. Następnym krokiem było kupienie innego ECU. Ecu zostało zaprogramowane przez kolejnego elektromechanika który twierdził ze to z pewnoscią załatwi sprawę i było pięknie do czasu kiedy obydwa, bardzo dobrze mi znane kominkaty wyskoczyły poraz kolejny. Jak narazie odblokowałem sobie immo i jezdzę z ecu w trybie awaryjnym (pewnie dlatego ze nie umiem go zaprogramować) co jest dosc irytujące gdyz auto pali więcej a silnik stuka jak lakiernik w blachę. Zatem, drodzy forumowicze, czy ktoś z Was miałbym jakiśkolwiek sensowny pomysł, co moze byc PRAWDZIWĄ przyczyna tego problemu. Dodatkowo inofrmuje że. wiekszosc kabli została sprawdzona gdyz byla juz teoria o jakims niecym zwarciu (miedzy innym z przwodu rozrusznika, automatu do wstecznego), wtyczki od ecu potrakotwane zostały sprayem usuwajacym tlenki metali....aha i VAG wywala błąd Internal Control Module (EEPROM) o bajczym numerku 18048. Ecu nie było tez chipowane. POZDRAWIAM
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
ponieważ błąd ciągle się powtarza z immo są 3 wyjścia:
1. uwalona pętla immo na stacyjce lub kable od niej - powoduje że masz problem z immo ale to by się kontrolka powinna palić na liczniku
2. rzadko spotykana ale ja spotkałem w ciągu roku 2 przypadki - uwalony licznik - powoduje że owszem odczytuje immo ale nie daje sygnału dla sterownika silnika i stąd problem z wyświetlaniem
Zacznij od sprawdzenia wersji 2
1. uwalona pętla immo na stacyjce lub kable od niej - powoduje że masz problem z immo ale to by się kontrolka powinna palić na liczniku
2. rzadko spotykana ale ja spotkałem w ciągu roku 2 przypadki - uwalony licznik - powoduje że owszem odczytuje immo ale nie daje sygnału dla sterownika silnika i stąd problem z wyświetlaniem
3. problem z kablem pomiędzy licznikiem a sterownikiem silnika (podejrzewam ze pin 5 zielonej w tyczki licznika z pinem 45 wtyczki sterownika silnika)dzako pisze:MOTORSTORG WERKSTATT
Zacznij od sprawdzenia wersji 2
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
sprawdzę aczkolwiek musze jszcze raz podkreslic, że po odblokowaniu immo i jeździe na nieustawionym ecu immo nie blokuje sie ponownie stad wnioskuje ze immo blokuje sie poprostu po to zeby zapobiec eszkodzeniu silnika w razie ewentualnej jazdy - stad moje podejrzenie ze problem nie pochodzi od immo - immo jest poprostu zabezpieczeniem przy tym blędzie. Aha i jeszcze jedno - gdyby to był licznik to bedzie ciezko bo samochód ma taki nietypowy licznik którego nigdzie nie moge znalezc - SDI z predkosciomierzem do 220 km/h i elektronicznym wyświetlaczem - rzadkość straszliwa, na allegro są te z wyswietlaczem ale ze skala do 260 km/h ...... strasznie drogie.
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
daj spokój - to akurat to nie jest problem - najpierw sprawdź to co napisałem - jak nadal będzie ten problem trzeba wrzucić inny licznik dla sprawdzenia. Aha - jak już będziesz dłubał - wyjmij na chwilę licznik, spis z niego numer (typu 1J0 920 825C) i producentadzako pisze:Aha i jeszcze jedno - gdyby to był licznik to bedzie ciezko bo samochód ma taki nietypowy licznik którego nigdzie nie moge znalezc - SDI z predkosciomierzem do 220 km/h i elektronicznym wyświetlaczem - rzadkość straszliwa, na allegro są te z wyswietlaczem ale ze skala do 260 km/h ...... strasznie drogie.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
Co masz na myśli mówiąc odblokowany immobiliser i jazda na nieustawionym ECU ? Jeżeli chodzi o licznik to w zależności od rocznika z którego jest auto jeżeli posiada CAN, to już mniejszy będzie problem z adaptacją innego licznika. Jak będziesz znał numer swoich zegarów, będzie wiadomo już mniej więcej jakie inne zegary będzie można zaadoptować.
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
co mam na mysli? to ze jade sobie bez stresu az tu nagle strzela sobie przekaznik i auto gasnie. Przekrecam kluczyk a tu napis Motorstorg werkstatt i werkhspar activ. (blokada immo) a wiec podpiam swoje chinskie obd2 wlaczam vaga wybieram wskazniki, nastawy podstawowe - odblokowuje zablokowany immo i jezdze na swiecacym sie motorstorg werkstatt (wraz z migajaca kontrolką swiec) - to mam na mysli. Generalnie chodzi o to ze ecu wyswietla blad pamieci eeprom (kod 18 coś tam) i dziala w trybie awaryjnym - co objawia sie stukaniem silnika i wiekszym spalaniem.
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
dzako, ty to uparty jesteś - napisałem możliwe przyczyny a ty swoje.
Po krótce ci wytłumaczę - nie wiem jaki typ immo masz czy immo 2 czy immo 3 - wiem na pewno że masz licnizk z minimum 1/2 fis skoro ci wyświetla tą informację. Teraz tak - pętla immo jest połączona z licznikiem - brak komunikacji pomiędzy pętlą immo a licznikiem objawia się świecącą kontrolką i tym twoim napisem... ale skoro piszesz ze podczas jazdy dzieją ci się takie rzeczy to ciekawe - bo jeśli odblokujesz immo poprzez włączenie stacyjki prawidłowo zakodowanym kluczykiem to po wyjęciu nawet licznika i podczas jazdy bez licznika czy z nawet innym licznikiem nigdy mi się takie cuda nie działy.
Najprościej to by było jakbyś tak podał jaki typ immo masz lub numer licznika. Następnie wrzucić inny licznik i dokodować klucze - miałem już taki przypadek że wysypał się zegar i auto nie odpalało - właściciel akurat na parkingu obok mnie zgasił auto i już go nie odpalił - nie dało się dokodować kluczy
Po krótce ci wytłumaczę - nie wiem jaki typ immo masz czy immo 2 czy immo 3 - wiem na pewno że masz licnizk z minimum 1/2 fis skoro ci wyświetla tą informację. Teraz tak - pętla immo jest połączona z licznikiem - brak komunikacji pomiędzy pętlą immo a licznikiem objawia się świecącą kontrolką i tym twoim napisem... ale skoro piszesz ze podczas jazdy dzieją ci się takie rzeczy to ciekawe - bo jeśli odblokujesz immo poprzez włączenie stacyjki prawidłowo zakodowanym kluczykiem to po wyjęciu nawet licznika i podczas jazdy bez licznika czy z nawet innym licznikiem nigdy mi się takie cuda nie działy.
Najprościej to by było jakbyś tak podał jaki typ immo masz lub numer licznika. Następnie wrzucić inny licznik i dokodować klucze - miałem już taki przypadek że wysypał się zegar i auto nie odpalało - właściciel akurat na parkingu obok mnie zgasił auto i już go nie odpalił - nie dało się dokodować kluczy
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
SDI Motorstorg Werkstatt ECU Problem
Tak jak pisałem ja i grg474 dalej nie podałeś numeru zegarów albo chociaż z którego roku produkcji jest auto więc problemu nie rozwiążemy, chyba że trafisz zegary o tym samym numerze to tej informacji już nie potrzebujemy.
Stawiałem na uwaloną pamięć ECU ale skoro ono już zostało wymienione i na pewno zostało wymienione na pasujące dokładnie do twojego silnika i poprawnie PRZYUCZONE do auta (a nie odblokowany immobiliser) to pozostaje licznik.
Stawiałem na uwaloną pamięć ECU ale skoro ono już zostało wymienione i na pewno zostało wymienione na pasujące dokładnie do twojego silnika i poprawnie PRZYUCZONE do auta (a nie odblokowany immobiliser) to pozostaje licznik.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości